Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Uwv, zw en bet...
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 04 aug 2025 21:27
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Huurdersrechten mbt toegang / service kosten parkeerplaats
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Roy "R"

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal

BerichtGeplaatst: vr 26 nov 2010 11:23    Onderwerp: Huurdersrechten mbt toegang / service kosten parkeerplaats Reageer met quote Naar onder Naar boven

Goedendag!

Ik huur bij de lokale woonstichting een huis en in een aangrenzende woonflat een parkeerplaats in de kelder. Om in en uit deze parkeergarage te komen met de auto heb ik een zendkastje en kan ik via een helling komen en gaan wanneer ik wil.

Tot voor kort kon ik de kelder in en uit lopen via een deur aan de zijkant van het pand waar ik met de lift of trap de kelder in kon om naar de auto te lopen. Deze hebben zij nu afgesloten en is alleen nog te openen met een toegangspasje. Mijn enige mogelijkheid om nu de kelder in of uit te komen is nu dus via die helling.

Dus nu zijn mijn vragen:
1. Mogen zij dat van me verlangen? Ik verwacht namelijk niet dat ze een eventuele bejaarde met rollator en al over die helling naar de auto sturen? (Ik denk alleen dat ik de enige van buiten het complex ben die er huurt)
2. Zouden de servicekosten niet (gedeeltelijk?) weg moeten vallen omdat ik geen gebruik meer maak van trappenhuis en lift?

Ik heb al contact gehad met de woonstichting. Enige dat ik te horen krijg is
"Ja dat klopt die deur zit dicht vanaf nu."
"Alleen huurders van het complex krijgen daar toegang door"
"Voor u gelden dezelfde regels als een ieder ander, dus ook de servicekosten deze hebben niets met een gangetje te maken"

Op mijn stelling dat ze een bejaarde van in de 80 ook niet via die helling naar beneden sturen kreeg ik geen reactie.

Ik hoor graag of ik niet moet zeuren en het maar moet accepteren of dat ik hier wel (gedeeltelijk) een punt heb.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
WimWest

Leeftijd: 125
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: vr 26 nov 2010 12:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

U bent huurder van dit complex, hetzij beperkt tot een parkeerplaats, maar wel huurder en de verhuurder kan de toegang tot het gehuurde niet weigeren en zij dienen per direct een sleutel te verstrekken. Lijkt me overigens heel logisch.
Roy "R"

BerichtGeplaatst: vr 26 nov 2010 17:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

WimWest schreef:
U bent huurder van dit complex, hetzij beperkt tot een parkeerplaats, maar wel huurder en de verhuurder kan de toegang tot het gehuurde niet weigeren en zij dienen per direct een sleutel te verstrekken. Lijkt me overigens heel logisch.

Ja maar het punt is dat ik er wel in kán... maar ze verplichten mij tot het nemen van de helling waar je normaal met de auto over gaat. Nu ben ik "jong" maar ze zullen dit ook niet verwachten van een 80jarige.

Edit: Overigens gaf ik dit ook al aan in een mail naar de woonstichting. Eerst werd mij verteld dat de toegang door die deur alleen voor huurders van het complex was waarop ik dus zei dat ik ook een huurder was zij het alleen van een parkeerplaats. Waarop de mail kwam dat het alleen voor huurders van appartementen was.
WimWest

Leeftijd: 125
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: wo 01 dec 2010 8:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het antwoord van de verhuurder is dus gewoon absurd. Er rest u dan alleen volgens hen nog het af te dwingen via het kantongerecht.

Voor dat u het afdwingt kunt u uiteraard als huurder een klacht neerleggen bij de huurderscommissie van de verhuurder, indien aanwezig.

Als u een huurverhoging krijgt kunt u via de Huurcommissie deze verhoging weigeren en als de Huurcommissie dit ook afwijst kunt u naar de kantonrechter.

Kortom, er zijn veel manieren om uw gelijk te krijgen.
Roy "R"

BerichtGeplaatst: wo 01 dec 2010 22:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

WimWest schreef:
Het antwoord van de verhuurder is dus gewoon absurd. Er rest u dan alleen volgens hen nog het af te dwingen via het kantongerecht.

Voor dat u het afdwingt kunt u uiteraard als huurder een klacht neerleggen bij de huurderscommissie van de verhuurder, indien aanwezig.

Als u een huurverhoging krijgt kunt u via de Huurcommissie deze verhoging weigeren en als de Huurcommissie dit ook afwijst kunt u naar de kantonrechter.

Kortom, er zijn veel manieren om uw gelijk te krijgen.

Nou ja, in hoeverre héb ik gelijk? Ik kan er tenslotte in. Maar het is een beetje een principe kwestie. Ik ben eens op mijn vingers getikt omdat ik nog geen week een paar motoronderdelen op mijn parkeerplaats had liggen (wat niet mag, was me ook bekend) maar ondertussen zie ik bij iedereen van alles liggen.

Ook word er niet gereageerd op mijn mail hierover (dat er dus met 2 maten gewerkt word) en ook niet op mijn bericht dat er fietsen voor de brandslang/melder en vluchtplan staan.

Is er iets wat op papier staat waaruit blijkt dat ik idd gelijk heb. Ik wil het in principe in eerste instantie gewoon met de woonstichting opgelost worden zonder een gerecht.
Ik ga wel eens op zoek of er een huurcommissie is.
Roy "R"

BerichtGeplaatst: zo 05 dec 2010 22:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nou een bewonersraad heb ik als het goed is gevonden. Dus zal eens een vraagje bij hun stellen. Maar nu kan ik het ook echt op veiligheid gooien.

Het eerste stuk van de inrit is nu zeiknat, er word allemaal sneeuw op het eerste deel van buiten gereden dus het is haast vragen om onderuit te gaan.
Zal morgen ook gelijk even een paar foto's maken.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds