|
Auteur |
Bericht |
Geenidee
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 14 nov 2010 21:01 Onderwerp: Omgang grootouders |
|
|
Goedenavond iedereen,
Mijn ex-schoonmoeder ziet haar kleinkinderen (mijn minderjarige kinderen) een halve dag per maand. Nu eist ze meer - minstens een weekend per maand - en dreigt een rechtszaak op te starten.
Ik ben niet zinnens om mijn kinderen daar te laten logeren (zij woont trouwens in Belgie) aangezien de band tussen mijn ex-schoonmoeder en de kinderen niet echt geweldig is.
Kan zij haar dreigement ook realiseren ? Kan ze een rechtszaak opstarten met betrekking tot omgang met haar kleinkinderen terwijl ze reeds omgang heeft? Zij wil simpelweg meer omgang ... mijn kinderen hebben alle grootouders nog, al zijn ze allemaal gescheiden. Als ze dat allemaal gaan eisen zie ik mijn kinderen nooit meer ...
Dus even samenvattend : kan een grootouder een rechtszaak/kortgeding aanspannen om MEER omgang met haar kleinkinderen te eisen ?
Alvast bedankt |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 15 nov 2010 2:24 Onderwerp: |
|
|
In principe kan ze wel een bepaalde mate van omgang eisen (waarbij het van de omstandigheden afhangt hoeveel ze kan krijgen) en m.i. dus ook "meer" omgang, maar ik ben het met je eens dat de eis van een weekend per maand een beetje ridicuul is. Natuurlijk weet ik niet of hier bijzondere omstandigheden spelen, bijv. of deze ex-schoonmoeder gedurende een lange periode het kind zelf heeft opgevoed. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Geenidee
|
Geplaatst: ma 15 nov 2010 8:34 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor je reactie - neen, er zijn geen bijzondere omstandigheden. Wij hebben geen rechtsbijstandsverzekering (dom dom) - zij wel. Dit wil dus zeggen dat als ze er idd een rechtszaak van maakt - ook al is de reden te gek voor woorden - het ons mogelijks wel duizenden euros aan advocaten en andere zaken kan kosten. |
|
|
|
 |
Ruby
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 15 nov 2010 17:40 Onderwerp: |
|
|
Een rechtsbijstand kan je niet aanspreken op familie zaken hoor. |
|
|
|
 |
Geenidee
|
Geplaatst: ma 15 nov 2010 18:41 Onderwerp: |
|
|
Hoe kom je daarbij ? In mijn polisvoorwaarden staat incl. familierecht. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 15 nov 2010 19:04 Onderwerp: |
|
|
Geenidee schreef: | Hoe kom je daarbij ? In mijn polisvoorwaarden staat incl. familierecht. |
In de polisvoorwaarden van de verzekering die je niet hebt?
De meeste rechtsbijstandverzekeringen sluiten familierecht inderdaad uit. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Geenidee
|
Geplaatst: ma 15 nov 2010 21:23 Onderwerp: |
|
|
Sinds enkele weken heb ik er wel eentje - maar dit brandend huis dekken ze uiteraard niet meer. Nogmaals nagekeken. Er staat duidelijk incl. familierecht -> DAS rechtsbijstand voor particulieren PLUSpakket. |
|
|
|
 |
|