Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...
Top Notch Qual...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 04 aug 2025 14:32
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Extreme burenoverlast/criminaliteit, oplossing?
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
WimWest

Leeftijd: 125
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: di 26 okt 2010 8:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Huurcommissie is niet definitief. Ik heb zelf een zaak gewonnen, welke door de Huurcommissie was afgewezen en naderhand door de kantonrechter werd toegewezen. Ondanks vele juristen mij vertelden dat het onmogelijk was, bleek de rechter daar anders over te denken.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
pacta sunt servanda

pacta sunt servanda

Leeftijd: 44
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: di 26 okt 2010 9:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zonder mij te mengen in de discussie over huurverlaging, ik zie in de startpost dat de politie niets kon doen aan de laatste poging tot diefstal omdat het een poging betreft? Dat is vreemd want ook poging tot (een misdrijf) is strafbaar. Wel is het natuurlijk 'jammer' dat het familie van de mensen is, want daar kun je natuurlijk weinig mee richting die mensen.

Hebben jullie ook aangifte gedaan van de intimidatie en de politie gebeld wanneer er 's nachts overlast was van alle 'klanten'? dat zijn m.i. gebeurtenissen waarmee, als dit wordt vastgelegd door de politie, misschien je druk zou moeten kunnen uitoefenen als woningstichting zijnde.

HenkR

Leeftijd: 56
Sterrenbeeld: Tweelingen

BerichtGeplaatst: di 26 okt 2010 9:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

WimWest schreef:
Huurcommissie is niet definitief. Ik heb zelf een zaak gewonnen, welke door de Huurcommissie was afgewezen en naderhand door de kantonrechter werd toegewezen. Ondanks vele juristen mij vertelden dat het onmogelijk was, bleek de rechter daar anders over te denken.

Huurcommissie? Het ging in die zaak toch om een klachtencommissie?

Leeftijd: 40
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: di 26 okt 2010 11:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De huur- of klachtencomissie is natuurlijk een optie. Ik neem aan dat zij volledig onafhankelijk zijn? Een uitspraak daarvan ontlokken geeft natuurlijk wel een idee in welk recht wij staan.

Wij hebben inderdaad vele malen de politie op de hoogte gesteld van de overlast, meer dan ons lief is hebben wij de politie gebelt. Naar mijn idee/weten heeft de politie inmiddels een enorm dossier betreffende deze familie.

Na de poging tot diefstal hebben wij ook de politie gebelt en tevens de woningbouw op de hoogte gesteld. Die zouden contact opnemen met de wijkagent en die zou contact met ons opnemen. Inmiddels een week later en nog geen contact..

Al met al krijgen wij steeds meer het gevoel dat het vooral "pappen en nathouden" is, met name door de woningbouw die na ruim 2 jaar nog geen enkele serieuze poging ondernomen hebben tot een oplossing.
WimWest

Leeftijd: 125
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: di 26 okt 2010 13:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bij melding van een klacht bij de politie vraag dan om een mutatienummer, zodat u exact weet of de klacht geregistreerd is en onder welk nummer. Goed voor de dossieropbouw.

Klachtencommissie is inderdaad anders dan Huurcommissie, echter de Huurcommissie beslist over een huurverlaging bij overlast en bij niet toekenning van de verlaging is er nog de mogelijkheid naar de kantonrechter te gaan.
Polo12

Leeftijd: 40
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: di 26 okt 2010 13:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@Wimwest (en natuurlijk alle anderen) hartelijk dank voor de vele replies en alle nuttige tips! We gaan nog 1 keer het gesprek aan met de woningbouw en wijkagent, volgende stap zal de huurcommissie worden en daarna eventueel de rechter.

Ik zal mijn best doen om jullie op de hoogte te houden!
HenkR

HenkR

Leeftijd: 56
Sterrenbeeld: Tweelingen

BerichtGeplaatst: di 26 okt 2010 20:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zèlf contact zoeken met de wijkagent lijkt me tot sneller resultaat leiden en dat contact niet af laten hangen van een WBV die er eigenlijk misschien helemaal geen belang bij heeft.
En gelijk ook maar kontakt zoeken met de klachtencommissie, want die schijnt goed werk te kunnen doen.
Niet te lang uitstellen, zou ik zeggen.

Leeftijd: 47
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: zo 07 nov 2010 10:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mijn ervaring is dat verhuurders niets willen doen aan huurders waarover klachten komen, maar wel betalen en het afdoen met "iets tussen de huurders onderling".

Handvat:
http://juridischdagblad.nl/content/view/8346/53/

Wijkagent als getuige opvoeren en alle bewijsstukken meesturen met de dagvaarding aan de verhuurder.
Verstuur e-mail AIM naam MSN messenger ICQ nummer
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds