Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu do 14 aug 2025 8:05
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Netbook 3x onsuccesvol gerepareerd, nu buiten garantie
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jjvdveen

Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen

BerichtGeplaatst: vr 22 okt 2010 17:08    Onderwerp: Netbook 3x onsuccesvol gerepareerd, nu buiten garantie Reageer met quote Naar onder Naar boven

Laat ik even beginnen met een tijdlijn:

11 september 2009: Netbook (Asus 1005HA-H) aangeschaft bij Komplett. Netbook heeft 1 jaar fabrieksgarantie.

20 juni 2010: Adapter retour gestuurd vanwege defect.
24 juni 2010: Nieuwe adapter retour. Alles werkt naar tevredenheid.

6 september 2010: Netbook opgehaald. Reden: Accu laadt niet meer op.
14 september 2010: Netbook retour. Accu vervangen.

16 september 2010: Netbook opgehaald. Reden: Accu laadt nog steeds niet op en is vervangen voor een ander met een uiterlijk defect: 1 van de pootjes is afgebroken.
4 oktober 2010: Netbook retour. Accu wederom vervangen, evenals moederbord en topcase (dat laatste was niet nodig, maar wel netjes!).

11 oktober 2010: Netbook opgehaald. Reden: Netbook geeft constant aan dat hij aan het opladen is, zelfs als hij niet aan de stroom hangt.
22 oktober 2010: Netbook retour. Moederbord wederom vervangen. Paar keer geprobeerd. Netbook is 2 keer vastgelopen vlak na opstarten. Recovery mislukt (image is corrupt) en nu wil het netbook helemaal niets meer. Windows opstarten mislukt en recovery is onmogelijk.

Komplett heeft mij doorverwezen naar Asus. Asus doet nu het voorstel om opnieuw de netbook te repareren. Dit vind ik nu niet meer acceptabel, maar ze willen niet akkoord gaan met vervanging, want ondertussen is de netbook buiten garantie. Asus is dit volgens hun ook niet verplicht, aangezien ik, nu de fabrieksgarantie is afgelopen, bij Komplett moet zijn.

Wat kan ik vragen van Komplett? De netbook is binnen de garantie defect gegaan en heeft sinds die tijd langer bij de reparateur gelegen dan dat er gebruik van is gemaakt.

Ik heb al een beetje research gedaan met betrekking tot een vervangende netbook, maar wat Komplett op hun site heeft staan is niet 100% vergelijkbaar. Een netbook die ze aanbieden op de site is de Asus 1001PX, maar die heeft geen 802.11n en een minder lange accutijd.

Ik heb nog geen contact opgenomen met Komplett, maar ik vermoed dat ze dit voor gaan stellen ter vervanging. Kan ik van Komplett de volledige aankoopsom terugeisen (koop ontbinden, of moet ik (gezien de garantie is afgelopen) genoegen nemen met een gedeelte van de aankoopsom of zelfs een nieuwe reparatie?

Laatst aangepast door jjvdveen op ma 25 okt 2010 8:24, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
NickV

Leeftijd: 38
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UU

BerichtGeplaatst: zo 24 okt 2010 21:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Op grond van artikel 7:18 lid 2 BW heb je 6 maanden wettelijke garantie, je hebt dus nog steeds garantie ongeacht wat Asus zegt. Daarnaast moet de laptop aan de eigenschappen voldoen die zijn vastgelegd tijdens de koopovereenkomst, de laptop moet het dus goed doen zonder gebreken. Allereerst heb je hun in de gelegenheid gesteld om de schade te repareren op grond van artikel 7:21 lid 1 sub b BW. In jou geval is dit niet voldoende gebleken en je kan je dan ook beroepen op artikel 7:22 lid 1 sub a BW. Je gaat dus terug naar de winkel waar je de laptop hebt gekocht en zegt dat je de koopovereenkomst wilt ontbinden en het geld terug wilt.
BG

BG

Leeftijd: 40
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: zo 24 okt 2010 22:09    Onderwerp: Re: Netbook 3x onsuccesvol gerepareerd, nu buiten garantie Reageer met quote Naar onder Naar boven

jjvdveen schreef:
Komplett heeft mij op hun eigen aanraden doorverwezen naar Asus.

LOL. Hoe anders?

Verhaal van Nick is lijkt mij compleet*. Ik vraag me alleen af waarom reparatie niet meer acceptabel is. Defect 1 is de adapter. Defect 2 is de accu. Dit zijn denk ik defecten doordat je een maandagochtendmodel hebt. Defect 3 zou best wel eens softwarematig geweest kunnen zijn (problemen met een ander batterijtje wat ook instellingen van je klok bijhoudt).

Vervolgens zijn de andere defecten ernstiger. Ik denk echter dat reparatie wellicht voor jou de minst belastende manier is. Je garantie gaat niet naar de knoppen. Wellicht toch heroverwegen.

*Ik zie nu trouwens dat je een verkeerd jaartal gebruikt. Ik denk dat de aanschaf in 2009 is geweest. Toch? In dat geval zou ik toch de Asus-optie eens beproeven. Daarna kun je altijd nog naar Komplett. Wellicht is het verstandig om richting Komplett aan te geven dat zij je hebben doorverwezen naar Asus, maar dat zij nog steeds als verkopende partij verantwoordelijk zijn en blijven voor correcte afhandeling.
jjvdveen

BerichtGeplaatst: ma 25 okt 2010 8:37    Onderwerp: Re: Netbook 3x onsuccesvol gerepareerd, nu buiten garantie Reageer met quote Naar onder Naar boven

BG schreef:
jjvdveen schreef:
Komplett heeft mij op hun eigen aanraden doorverwezen naar Asus.

(..)

Bericht aangepast. Smile

Het zou softwarematig kunnen zijn, maar vooral dat twee keer vastlopen baart me zorgen. Ook wisselt de foutmelding in Ghost.

Toen ik het voor het eerst probeerde, gaf Ghost een algemene fout. De tweede keer zei het programma dat het image corrupt was. Later, toen ik met de helpdesk belde, mislukte het ook, maar was het weer een algemene fout.

Ze hebben al twee keer het moederbord vervangen (blijkbaar met refurbished moederborden, want nieuwe zouden over het algemeen geen problemen mogen geven van deze aard). Met zulke problemen (vastlopen, wisselende foutmeldingen) zal het wel weer uitdraaien op (weer) een nieuw/ refurbished moederbord, waar ik weinig zin in heb na die twee mislukte pogingen.

Daarbij heeft Dynafix bij 2x een wanprestatie geleverd. De eerste keer was het probleem niet opgelost (waarschijnlijk doordat ze slecht getest hebben). Ook de tweede keer is er slecht getest (zo'n brandende lampje zou op moeten vallen, zeker voor reparateurs).

Ik zal contact opnemen met de webshop, kijken wat hun voorstel is. Smile
BG

BG

Leeftijd: 40
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: ma 25 okt 2010 8:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben niet zo thuis in Windows, maar je hebt het over recovery. Bedoel je daarmee opstarten en verder gaan met systeem zoals het voor de crash bestond? Kun je niet Windows helemaal opnieuw installeren en kijken of zich dan deze fouten ook voordoen? In dat geval heb je voor jezelf ook uitgesloten dat de software de veroorzaker is (veelal dien je in dat geval wel kosten te dragen).
jjvdveen

BerichtGeplaatst: ma 25 okt 2010 12:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Met recovery bedoel ik het terugzetten van een image met Ghost (ingebouwde recovery van Asus). Een andere manier om een schone installatie te doen heb ik niet.

En het is echt iets hardwarematigs. Een geheugentester (Memtest86+) loopt ook vast na een paar minuten.
NickV

Leeftijd: 38
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UU

BerichtGeplaatst: ma 25 okt 2010 16:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een laptop dient naar alle redelijkheid mee te gaan tenminste voor een periode van 2-5 jaar. In jou geval is de koop een jaar geleden, je hebt nog steeds garantie tot 2 jaar na de koop maar je moet nu zelf aantonen dat je de laptop normaal hebt gebruikt. Je kan naar de winkel gaan en zeggen dat je de laptop normaal hebt gebruikt, er zitten geen krassen of deuken op of iets dergelijks. Verder geef je aan dat je zelf enkele testen hebt uitgevoerd met Memtest86+ en dat daaruit blijkt dat het een hardwarematig probleem is.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds