Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Uwv, zw en bet...
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 04 aug 2025 20:18
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Help! een Vodafone rekening van 1353,42 Euro!
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
edu1

Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal

BerichtGeplaatst: do 21 okt 2010 16:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

BG schreef:
Incorrect? Technisch probleem? Technische fout? Zonder dat er sprake is van daadwerkelijk gebruik?

Ik lees dat er allemaal niet in hoor. Je kan dus echt niet iets over onverschuldigde betaling etc. gaan roepen. Als je de openingspost nogmaals leest, zie je ook wat opvallende dingen:

* Abonnement afgesloten;
* Problemen met software (kennelijk niet goed opgelost zonder dat daar door TS consequenties aan zijn verbonden);
* Maanden dongel niet gebruikt (hoe zit het dan met abonnement, niet aan de bel getrokken etc?, dongel wel in computer laten zitten, altijd wel gewoon rekeningen voldaan terwijl er niets is afgenomen?);
* Wel verbruik, maar niet veel want ook abonnement bij UPC;
* Hoe hoog waren de rekeningen in de andere maanden?

Het kan heel goed mogelijk zijn dat TS in buitenland is geweest, dat ding een nacht open heeft laten staan terwijl hij een film aan het binnenhalen was en niet in de gaten had dat hij op het Vodafonenetwerk zat ipv UPC.

Er is dus echt meer informatie nodig, maar goed zoals bona fides al heeft opgemerkt, TS moet bij Vodafone zijn en het verstandigste is om een specificatie te vragen. Dan pas kunnen we het hebben over schuldvraag etc..

TS legt naar mijn idee ook geen relatie tussen de aanloopproblemen en de hoge factuur.

Goedendag BG,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb de dongle van Vodafone begin dit jaar besteld zodat ik af en toe kan internetten als ik onderweg ben want we hebben thuis al 6 jaar lang internet van UPC en mij is toen dit abonnement aangeraden.
Ik heb toen nog gevraagd of het product veilig was tegen diefstal of ander misbruik en toen zeiden ze dat ik me daar geen zorgen over hoefde te maken en nu krijg ik zomaar deze idioot hoge factuur op mijn dak.

Ik vind het te gek voor woorden dat Vodafone geen beveiliging op hun product zet.
Mag dit zomaar allemaal dan?

Met vriendelijke groet,

Dhr. Edu Pietersz

Laatst aangepast door edu1 op za 23 okt 2010 18:12, in totaal 2 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
edu1

BerichtGeplaatst: do 21 okt 2010 16:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

BG schreef:
Je voegt bijna niets toe waarmee antwoord gegeven kan worden op de relevante vragen. Wat is er deze maand anders dan andere maanden? Wat staat er in de specificatie? Waar is die dongel allemaal geweest? Hoe ziet de specificatie eruit?

Ik heb de dongle de afgelopen maanden nooit meer gebruikt en heb hem nergens mee naar toe genomen.

Het enige wat ik nu weet van de klantenservice van Vodafone is dat er voor 9GB aan data zou zijn verbruikt en heb verder nog niets gehoord.

Laatst aangepast door edu1 op do 21 okt 2010 16:40, in totaal 1 keer bewerkt
edu1

BerichtGeplaatst: do 21 okt 2010 16:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
BartjeD schreef:
Een deel van deze last is incorrect toegerekend aan de gebruiker vanwege een technisch probleem

Dat is maar de vraag.

Er moet worden uitgezocht wat er precies is gebeurd. De rest wijst zichzelf.

De dongle zou niet zijn gebruikt, maar ik gok dat de dongle wel ingeplugd is gebleven. Dan is het wellicht een kwestie van op het verkeerde knopje drukken.

De software werkt gewoon niet naar behoren daar ligt het probleem.
En ik heb de dongle er niet de hele in laten zitten want dat werkt niet prettig.
Laurens02

Leeftijd: 38
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN

BerichtGeplaatst: do 21 okt 2010 16:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

- is er al een specificatie onderweg?
- storneren kan maar gedurende een beperkte tijd, dus als je heel zeker weet dat het onterecht is moet je binnen twee weken na de afboeking bij je bank langs.

BerichtGeplaatst: do 21 okt 2010 17:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De factuurdatum is 7/10/2010 waarop staat dat het bedrag automatisch zal worden afgeschreven omstreeks 14/10/2010

En ik krijg een paar dagen daarop al een aanmaning met de datum 10/10/2010 waarop staat dat ik nog niet betaald zou hebben en dat ze het gaan melden bij de Bkr!

Ik ben dus bang als ik het bedrag nu laat storneren dat ik die Bkr registratie ook nog eens op mijn dak krijg.

Wat een ellende dit..
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: do 21 okt 2010 17:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

edu1 schreef:
De software werkt gewoon niet naar behoren daar ligt het probleem.
En ik heb de dongle er niet de hele in laten zitten want dat werkt niet prettig.

Zonder dongle in de computer kan die software hoog of laag springen, voor een hoge rekening kan dat niet zorgen. Weet je echt zeker dat die dongle ergens ongebruikt in een la lag in de maand waarin Vodafone een flink gebruik heeft gemeten?

BerichtGeplaatst: do 21 okt 2010 17:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja dat is ook zo en zoals ik al zei ik heb de dongle al maanden niet meer in mijn laptop gedaan.
bona fides

BerichtGeplaatst: do 21 okt 2010 19:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

In dat geval kan het aan de software op je computer dus niet liggen. Als het klopt wat je zegt, dan heeft Vodafone een spooknota gegenereerd, of heeft iemand anders op één of andere manier van jouw abonnement gebruik gemaakt.

Leeftijd: 125
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: vr 22 okt 2010 7:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Die 9 Gb moet toch naar een IP-nummer zijn gedownload. Als er geen dynamische IP is, dan ligt daar de mogelijkheid om het gebruik aan te tonen.
edu1

BerichtGeplaatst: za 23 okt 2010 22:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Goedenavond allen,

Bedankt voor de reacties.

Ik ben nog steeds geen stap verder gekomen tot de oplossing in deze zaak.
Er was mij geadviseerd om de zaak op Trosradar.nl uit te leggen en had ook gehoopt op reactie van een behulpzame meedewerker van Vodafone maar dit is niet gebeurd.

Nu is mij geadviseerd de factuur te storneren en naar Vodafone een bedrag over te maken waarvan ik denk dat het redelijk is.
Ik twijfel over storneren want ik wil volgend jaar graag een huis kopen en ben zeer huiverig voor een Bkr notering.
Wellicht weet iemand hier wat wijsheid is in dezen.

Met vriendelijk groet,

Dhr E. Pietersz
bona fides

BerichtGeplaatst: za 23 okt 2010 23:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zoals al gezegd, uitzoeken wat fout is gegaan...

Vodafone stort het geld heus wel terug als blijkt dat er bij hen iets fout is gegaan. Maar Vodafone gaat er op het moment natuurlijk vanuit dat wat zij als verbruik registreren ook gewoon is verbruikt. Vodafone zal eerder vermoeden dat die dongle in je computer zat, en er via die dongle is geïnternet, ook al had je dat misschien zelf niet in de gaten.

BerichtGeplaatst: di 26 okt 2010 17:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb vorige week een klachtenbrief gestuurd naar Vodafone special services maar heb nog steeds niets vernomen van deze afdeling.
Er is mij zojuist verteld dat ik nog even moet afwachten..
sjoerdotter

Leeftijd: 41
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG

BerichtGeplaatst: di 26 okt 2010 21:10    Onderwerp: advocaat Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het is verstandig om een advocaat je te laten helpen.

Het is duidelijk dat er iets aan de hand is en dat het niet redelijk is om zomaar duizenden euro's af te schrijven. Je kan altijd een beroep doen op de redelijkheid en billijkheid: artikel 6:248 Burgerlijk Wetboek.

Het bureau credietregistratie in Tiel is ook geen goddelijke en onaantastbare organisatie, ze moetgen zich ook aan regels houden en ze kunnen niet zomaar iemand op een zwarte lijst zetten als je niet betaald wat een willekeurig bedrijf van je eist...
BG

BG

Leeftijd: 40
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: di 26 okt 2010 21:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoezo? 9GB is vrij normaal hoor! Dat zijn twee films waarbij je ongewild de dongel gebruikt en dan ben je er al. Maar goed we vallen in herhaling.
HenkR

HenkR

Leeftijd: 56
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: wo 27 okt 2010 5:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

edu1 schreef:
Ik ben nog steeds geen stap verder gekomen tot de oplossing in deze zaak.

Ik twijfel over storneren want ik wil volgend jaar graag een huis kopen en ben zeer huiverig voor een Bkr notering.

Je twijfelt dus over wat je moet doen en over 'wat wijsheid is'.

En ook hier op het forum zijn de meningen niet eenduidig.

Betaal dan gewoon (zoals Bona Fides ook al zei) en je loopt geen risico t.o.v. je hypotheek of wat dan ook want een BKR-registratie zit er dan niet in natuurlijk. Geen zorgen meer op dat punt.

En voer de (dezelfde?) strijd dan verder.
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds