Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
verkiezingsbed...
Briefadres bij...
Balancing Inte...
Gemeentelijke ...
auto veilig te...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 13 mei 2025 12:37
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Help! een Vodafone rekening van 1353,42 Euro!
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
edu1

Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal

BerichtGeplaatst: wo 20 okt 2010 19:17    Onderwerp: Help! een Vodafone rekening van 1353,42 Euro! Reageer met quote Naar onder Naar boven

Goedenavond beste mensen,

Ik heb begin dit jaar een tweejarig abonnement afgesloten voor mobiel internet bij Vodafone.
Direct ondervond ik problemen met de dongel die moeilijk verbinding maakte of niet wilde afsluiten.
Dit zou dan komen door een een conflict met Windows7 en mijn draadloze modem thuis.
Ik heb op advies van de klantenservice tot 2 keer toe de laatste versie van de driver software gedownload en geinstalleerd maar de problematiek bleef zich voordoen.

Ik heb de dongel nu al maanden niet meer gebruikt maar toch kreeg ik tot mijn grote schrik en verbazing gisteren een rekening van maar liefst 1353,42 Euro!!
En het was direct van mijn rekening afgeschreven via automatische incasso, hetgeen betekent dat ik de komende 3 maanden niets meer kan uitgeven naast mijn vaste lasten!
Ik heb thuis al 6 jaar internet van UPC en heb de dongel bestelt voor als ik een keertje onderweg ben en kan dus nooit voor 1353.42 Euro hebben geinternet op de dongel van Vodafone.

Ik ben nu echt ten einde raad en wil vragen of het wettelijk gezien mogelijk is dat ik eis dat ik mijn geld teruggestort krijg totdat deze zaak uitgezocht.

Met vriendelijke groet,

Dhr Edu Pietersz
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Laurens02

Leeftijd: 37
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN

BerichtGeplaatst: wo 20 okt 2010 19:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bij de bank kun je de afschrijving laten storneren binnen twee weken.

BerichtGeplaatst: wo 20 okt 2010 19:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt voor je reactie.

Ik heb de rekening 7 oktober binnengekregen en 10 oktober kreeg ik al een aanmaning waar in staat dat als ik niet betaal (terwijl het dus al was afgeschreven via automatisch incasso!) ik direct geregistreerd wordt bij het Bkr hetgeen zou betekenen dat ik de komende 5 jaar geen huis zou kunnen kopen o.i.d.

Als ik het nu laat storneren door mij bank dan ben ik bang dat ik die registratie bij de Bkr krijg.
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: wo 20 okt 2010 20:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Al met Vodafone gebeld? Lijkt me een goed idee om eerst uit te zoeken wat er niet zou kloppen.

BerichtGeplaatst: wo 20 okt 2010 21:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb de klantenservice van Vodafone uiteraard al gebeld maar ik ben nog niet tot de oplossing gekomen voor deze uiterst vervelende zaak.
Ik heb zojuist pas een adres gehad van Vodafone Special Services waar ik een klachtenbrief naar toe kan schrijven maar ik ben bang dat dit lang gaat duren.
HenkR

HenkR

Leeftijd: 55
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: do 21 okt 2010 3:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heeft u het BKR al gebeld en hen uw vraag voorgelegd?

Leeftijd: 36
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: do 21 okt 2010 12:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Correct me if I'm wrong, but:

Juridisch kan een schuld toch enkel onstaan als deze is aangegaan (overeenkomst, RH) of anders uit de wet voortvloeit, zoals een Onrechtmatige daad of onverschuldigde betaling.

Als de klanten service hierover meerdere malen is gebeld en het probleem niet kon verhelpen dan is de "schuld" niet toerekenbaar aan de persoon in kwestie omdat deze hem niet is aangegaan en er juist alles aan heeft gedaan om dit probleem met het UPC product te voorkomen en verhelpen.
Het is juist de provider die door eigenschuld deze schade post heeft laten ontstaan door de persoon in kwestie niet effectief bij te staan.

Dit zou betekenen dat UPC(toch?) geen vordering op U heeft [edit: voor de extra schade post, wel het abbonement]. Als je betaald dan kan je dit [teveel betaalde] via onverschuldigde betaling terug vorderen.
Wat nu te doen? Overleggen met het bedrijf lijkt me de enige optie.
Met de duidelijke vermelding dat de klanten service U hierbij had moeten bijstaan. "Betalen" is allicht een goede optie om van de BKR af te zijn. (Ik weet niet hoe dat zit) en het kan via Onverschuldigde betaling later worden teurg gevorderd. (En na overleg met het bedrijf en eventueel rechts bijstands verzekering of de rechtswinkel dan wel stichting Recht op je Recht)

Laatst aangepast door BartjeD op do 21 okt 2010 15:12, in totaal 1 keer bewerkt
Verstuur e-mail
BG

BG

Leeftijd: 39
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: do 21 okt 2010 13:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Er is een abonnement voor mobiel internet afgesloten door topicstarter dus een overeenkomst. Daaruit is verbruik voortgekomen. Er is dus een titel.

Ik maak ook uit info van edu1 of de factuur nu onterecht is of dat de hoogte van de factuur op dit moment even niet uitkomt. Ik vermoed het eerste maar dan zul je hoe dan ook met Vodafone in overleg moeten treden. Een specificatie van de rekening kan je wellicht op weg helpen aangezien dan data en tijdstippen van verbruik bekend zijn.
BartjeD

BerichtGeplaatst: do 21 okt 2010 15:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Inderdaad, dat denk ik ook

Hoe ik het zie is er een abonnement waaruit er een variabele maandelijkse last voortvloeit. Een deel van deze last is incorrect toegerekend aan de gebruiker vanwege een technisch probleem dat de provider had behoren te verhelpen of opheffen waardoor er een element van eigenschuld is in relatie tot de geleden schade als deze niet door de klant is betaald, noch betaald behoeft te worden naar mijn mening.

Waarom had de provider behoren te helpen? Omdat de gebruiker volgens het abonnement betaald voor wat hij gebruikt. Door een technische fout gaat de registratie hiervan (of wat anders in dit proces) mis met de dienst die de provider levert waardoor de rekening dus te hoog uitvalt zonder dat er sprake is van daadwerkelijk gebruik door de gebruiker.

Hadden ze bij de klantenservice bijvoorbeeld niet iemand kunnen laten langskomen om bij aanhouden van het probleem dit te komen verhelpen, in plaats van hetzelfde advies te geven? (update je drivers)
Als duidelijk is dat dit advies niet werkt zijn andere stappen nodig van hun kant lijkt me.

Simpelweg een factuurtje sturen en niet de problemen met je product op lossen lijkt me uitermate onredelijk! De overeenkomst van abonnement strekt toch tot het leveren van een functionerend product, problemen die niet aan de gebruiker te wijten zijn moeten dan voor rekening van de provider komen, vooral nu deze meerdere kansen heeft gehad om in te grijpen.
Verstuur e-mail
BG

BG

BerichtGeplaatst: do 21 okt 2010 15:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Incorrect? Technisch probleem? Technische fout? Zonder dat er sprake is van daadwerkelijk gebruik?

Ik lees dat er allemaal niet in hoor. Je kan dus echt niet iets over onverschuldigde betaling etc. gaan roepen. Als je de openingspost nogmaals leest, zie je ook wat opvallende dingen:

* Abonnement afgesloten;
* Problemen met software (kennelijk niet goed opgelost zonder dat daar door TS consequenties aan zijn verbonden);
* Maanden dongel niet gebruikt (hoe zit het dan met abonnement, niet aan de bel getrokken etc?, dongel wel in computer laten zitten, altijd wel gewoon rekeningen voldaan terwijl er niets is afgenomen?);
* Wel verbruik, maar niet veel want ook abonnement bij UPC;
* Hoe hoog waren de rekeningen in de andere maanden?

Het kan heel goed mogelijk zijn dat TS in buitenland is geweest, dat ding een nacht open heeft laten staan terwijl hij een film aan het binnenhalen was en niet in de gaten had dat hij op het Vodafonenetwerk zat ipv UPC.

Er is dus echt meer informatie nodig, maar goed zoals bona fides al heeft opgemerkt, TS moet bij Vodafone zijn en het verstandigste is om een specificatie te vragen. Dan pas kunnen we het hebben over schuldvraag etc..

TS legt naar mijn idee ook geen relatie tussen de aanloopproblemen en de hoge factuur.
BartjeD

BerichtGeplaatst: do 21 okt 2010 15:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Incorrect? Technisch probleem? Technische fout? Zonder dat er sprake is van daadwerkelijk gebruik?

Ik wel omdat de oorspronkelijk post het heeft over een conflict met windows 7 en een niet opgelost probleem met het aflsuiten van Dongel. [edit: ondanks meerdere belletjes naar de klanten service]

Dat gezegd hebbende: Ik denk dat je gelijk hebt, mischien heb ik er te veel in gelezen. Misschien kan er nog wat toelichting worden gegeven door de oorspronkelijke poster?

Blijven praten inderdaad;
Verstuur e-mail
BG

BG

BerichtGeplaatst: do 21 okt 2010 15:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

BartjeD schreef:
windows 7

Dat is inderdaad wél een probleem Wink
edu1

BerichtGeplaatst: do 21 okt 2010 16:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Goedendag beste mensen,

Erg bedankt voor alle reacties.

Voor de goede orde deze zaak gaat over een Vodafone tweejarig abonnement voor mobiel internet met een dongle voor 27,62 Euro per maand het was een speciale aanbieding waar ik dan met bijbetaling een laptop bij kreeg.

Vanaf het begin was het al niet mogelijk om verbinding tekrijgen en ik ben zeker niet de enige die deze problemen ondervond;

http://forum.vodafone.nl/topic/400-dongle-fouten-win-7-en-win-vista/
http://forum.vodafone.nl/topic/586-vodafone-k3765-crasht-plug-and-play-service/

Na diverse keren lang aan de telefoon te hebben gehangen met de klantenservice van Vodafone en diverse software drivers correct te hebben geinstalleerd had ik inderdaad de moed een beetje opgegeven maar heb wel elke maand optijd de abonnementkosten van 27,62 Euro laten afschrijven via automatische incasso.

En toen kreeg ik uit het niets deze idioot hoge rekening die direct al was afgeschreven. Hetgeen houdt in dat ik de komende 3 maanden gewoon niks meer heb om uit te geven naast mijn vaste lasten.

Ik heb ook vandaag nog niks gehoord van Vodafone, ik voel me echt alsof ik beroofd ben en dat ze dit uberhaupt zomaar laten gebeuren is voor mij verbijsterend!

Met vriendelijke groet,

Dhr Edu Pietersz

Laatst aangepast door edu1 op do 21 okt 2010 16:36, in totaal 1 keer bewerkt
BG

BG

BerichtGeplaatst: do 21 okt 2010 16:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je voegt bijna niets toe waarmee antwoord gegeven kan worden op de relevante vragen. Wat is er deze maand anders dan andere maanden? Wat staat er in de specificatie? Waar is die dongel allemaal geweest? Hoe ziet de specificatie eruit?
bona fides

Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: do 21 okt 2010 16:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

BartjeD schreef:
Een deel van deze last is incorrect toegerekend aan de gebruiker vanwege een technisch probleem

Dat is maar de vraag.

Er moet worden uitgezocht wat er precies is gebeurd. De rest wijst zichzelf.

De dongle zou niet zijn gebruikt, maar ik gok dat de dongle wel ingeplugd is gebleven. Dan is het wellicht een kwestie van op het verkeerde knopje drukken.

Laatst aangepast door bona fides op do 21 okt 2010 16:26, in totaal 1 keer bewerkt
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds