Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 08 aug 2025 13:19
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Vraag over een door mij betwiste factuur failliette bedrijf
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
lassie22

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: wo 20 okt 2010 12:21    Onderwerp: Vraag over een door mij betwiste factuur failliette bedrijf Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb bij een drukker magazines laten drukken. Deze heeft niet geleverd conform de overeenkomst die door beide bedrijven is ondertekend. Een klacht is op tijd ingediend en factuur betwist en hier is niet op gereageerd door de drukker. Wij wensen dat de klacht opgelost word door opnieuw de magazines te drukken met de vergeten advertorial erbij. En daarnaast zijn er nog meer dingen niet nagekomen. Maar nu is deze drukker failliet en heeft een factoringbedrijf ingeschakeld en die heeft een overzicht gestuurd van "openstaande facturen". Ik heb natuurlijk gerefereerd naar de klacht en betwisting van de factuur middels een brief en verzocht hen schriftelijk te reageren en alsnog de klacht op te lossen. Maar ik krijg geen schriftelijke reactie. Maar wel heeft deze factoringbedrijf in mijn antwoordapparaat ingesproken dat ze dreigen met een deurwaarder en een advocaat/rechter. En over mijn klacht word niets genoemd. Dit is een juridische zaak dus wil ik dat alles schriftelijk weerlegd word en dat mij schriftelijk een oplossing word aangeboden en dat de magazines opnieuw worden gedrukt. Wat kan die factoringbedrijf mijn bedrijf aan doen en welke stappen kan ik nog meer nemen? Er ligt een schriftelijke overeenkomst met de afspraken, dus dit zit goed.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
theod

Leeftijd: 67
Geslacht: Man

BerichtGeplaatst: wo 20 okt 2010 12:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Is er geen curator?

Deze moet dit soort zaken namelijk afhandelen.
WimWest

Leeftijd: 125
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: wo 20 okt 2010 13:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Factoring wil alleen maar zeggen dat de factoringsmaatschappij de openstaande factuur heeft overgenomen tegen een bepaald bedrag. De factuur is dan al aan de drukker of curator betaald en de factoringsmaatschappij heeft daarmee geen onbetwiste factuur overgenomen. Dit wil zeggen dat u nog even veel rechten heeft als dat u onderhandelt met de drukkerij en het nakomen van het leveren van de producten conform afspraak.
Laat u zich vooral niet intimideren door dreiging, de factoringsmaatschappij zal de factuur net zo goed moeten onderbouwen als de drukkerij c.q. curator.
lassie22

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw

BerichtGeplaatst: do 04 aug 2011 12:41    Onderwerp: Had een betalingsregeling bij een drukker en die is failliet Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik had bij een drukker een betalingsregeling lopen en die is enkele maanden geleden failliet gegaan wegen een of andere fraude en toen ik daarover vernam in het nieuws ben ik meteen gestopt met het betalen.
Er is inmiddels een advocaat als currator toegewezen en ik heb onlangs een brief van deze advocaat ontvangen en hij geeft een openstaande bedrag aan die niet klopt en mij onbekend voor komt. Moet ik de vordering nu betwisten? Ik had vernomen via via dat een currator niet veel doet met een betwiste vordering. En daar komt nog bij dat ik niet voor niets een betalingsregeling met de failliette drukker heb gemaakt en ik zou het juiste bedrag ook niet ineens kunnen betalen en enkel in termijnen. Hoe zou een currator hier mee om gaan? Gaat het hem er om om het bedrag ineens z.s.m. te ontvangen? Als dit het geval is, dan kan ik daar absoluut niet aan voldoen. Bovendien is het nu onverwacht (crisis en zomertijd) zelfs moeilijk voor me om het maandelijkse termijn te voldoen, alleen een lager bedrag zou nu op dit moment kunnen.
Wat kan ik het beste doen om evt. betaling uit te stellen en wat is jouw advies hierin? Een brief sturen en vordering/bedrag betwisten?Het openstaande bedrag is 987,04 euro. Zou deze currator hiervoor nog juridische kosten op zich nemen? Hoe werkt dit? Ik hoor graag wat uw advies is.
P.S. Ik had dit bericht ook naar uw gastenboekberichten gestuurd, ik wist even niet of ik dit zo moest doen.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds