|
Auteur |
Bericht |
Grapjas
Leeftijd: 57 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 19 okt 2010 23:28 Onderwerp: |
|
|
HenkR schreef: | Grapjas schreef: | Tsja die kans zat er in maar ik had reeds een regeling getroffen met het incasso bureau (dat trouwens ook gewoon van DE bank is)..bedankt voor de tip |
Wèlk incassobureau is van wèlke bank?  |
Hoezo?? Kan of mag dat dan niet? A.A.Bank -->Solveon
Zo heeft Visa--> Hillner&Harvey |
|
|
|
 |
HenkR
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: wo 20 okt 2010 0:08 Onderwerp: |
|
|
Grapjas schreef: | HenkR schreef: | Grapjas schreef: | Tsja die kans zat er in maar ik had reeds een regeling getroffen met het incasso bureau (dat trouwens ook gewoon van DE bank is)..bedankt voor de tip |
Zo heeft Visa--> Hillner&Harvey | \
Neenee, niet omdat het niet klopt maar gewoon om man en paard te noemen.
Zo heeft iedereen (en dus ook ik) er iets aan
(Dé Bank is dus de AA-bank? Maar die ken ik helemaal niet.. mja ik kijk dan ook nooit tv..)
(En IS dat incassobedrijf dan ook werkelijk van die bank of doen ze er alleen zaken mee?) _________________ 'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?' |
|
|
|
 |
Grapjas
Leeftijd: 57 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 20 okt 2010 1:47 Onderwerp: |
|
|
HenkR schreef: | Grapjas schreef: | HenkR schreef: | Grapjas schreef: | Tsja die kans zat er in maar ik had reeds een regeling getroffen met het incasso bureau (dat trouwens ook gewoon van DE bank is)..bedankt voor de tip |
Zo heeft Visa--> Hillner&Harvey | \
Neenee, niet omdat het niet klopt maar gewoon om man en paard te noemen.
Zo heeft iedereen (en dus ook ik) er iets aan
(Dé Bank is dus de AA-bank? Maar die ken ik helemaal niet.. mja ik kijk dan ook nooit tv..)
(En IS dat incassobedrijf dan ook werkelijk van die bank of doen ze er alleen zaken mee?) |
Okay ik snap het. De AA = Abn Amro (Staats) Bank. Solveon blijkt een volwaardige dochter onderneming te zijn van de AA bank..zie deze link van de officieele AA website:
http://www.abnamro.nl/nl/zakelijk/lenen/solveon_incasso/introductie.html _________________ Life is not what it seems, close your eyes and start seeing again |
|
|
|
 |
sabri
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: do 21 okt 2010 9:55 Onderwerp: |
|
|
HenkR schreef: | sabri schreef: | Overigens betekent een "schone lei" niet dat je geen schulden meer hebt. |
De 'schone lei' betekent dat je géén schulden meer hebt! Geen enkele!
Niemand die daarna nog met een claim aankomt, heeft nog een claim!
|
I beg to differ.
Zoals je kan lezen in de regelgeving waar ik naar verwees blijft de claim staan maar is deze juridisch niet afdwingbaar. Het staat jou vrij om in het geval dat jij de staatsloterij wint, die claims alsnog af te betalen. De schuldeiser kan jou alleen niet langs gerechtelijke weg dwingen om te betalen. |
|
|
|
 |
HenkR
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: do 21 okt 2010 22:36 Onderwerp: |
|
|
sabri schreef: | I beg to differ.
Zoals je kan lezen in de regelgeving waar ik naar verwees blijft de claim staan maar is deze juridisch niet afdwingbaar. Het staat jou vrij om in het geval dat jij de staatsloterij wint, die claims alsnog af te betalen. De schuldeiser kan jou alleen niet langs gerechtelijke weg dwingen om te betalen. |
Dat is in regelrechte tegenstelling met de voorwaarde van de wsnp dat àlle schuldeisers moeten meewerken aan de regeling. Er kan dus geen enkele schuld of schuldeiser overblijven na afronding van de wsnp met de schone lei. Maarja, wat is een claim die niet afdwingbaar is?
Toch knaagt er nu ineens iets bij mij: namelijk dat ik een keer het gerucht heb opgevangen dat er tegenwoordig tòch bepaalde afdwingbare schulden kunnen overblijven na afronding met schone lei. Ik denk aan iets van belastingen o.i.d. . _________________ 'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?' |
|
|
|
 |
simon272
Leeftijd: 66 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 27 okt 2010 0:52 Onderwerp: |
|
|
Hoi,
Het is altijd mogelijk om bij de Triodosbank in Zeist on line een bankrekening te openen en te gebruiken !!
Groet Simon |
|
|
|
 |
PcDealer
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 07 nov 2010 11:09 Onderwerp: |
|
|
Apart... ik en mijn vrouw hebben volgens mij voldoende bkr-registraties, maar toch bij de ING een rekening kunnen openen.
Ik snap het ook niet om het simpele feit dat de voorwaarde is dat er regelmatig inkomen op binnen komt en de bank alle kosten van de rekening zelf int :p Een basisrekening openen zonder roodstand moet m.i. zonder problemen kunnen. |
|
|
|
 |
simon272
Leeftijd: 66 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 07 nov 2010 16:37 Onderwerp: schulden.. |
|
|
L.S.
De schulden zijn na ópname en doorlopen wsnp alleen niet meer juridisch afdwingbaar of invorderbaar. Neemt niet weg dat als men zich bezwaard voelt en er'n moment komt waar wel voldoende middelen in bezit zijn dit op vrijwillige basis alsnog mag worden afgelost !
C.J.B.I. en dochters zijn nooit kwijtgescholden oftewel blijven invorderbaar !
Op zijn hoogst krijg je bij uitzondering wat uitstel of in hun ogen een wat soepeler aflossings regeling maar over het algemeen is er niets,nada te regelen met dit OM instituut !
Ook is hun gerechtsdeurwaarder (Jongeruis A'foort) onbekend met omgangsvormen en word men door deze pittbull onder de gerechtsdeurwaarders zeer aggressief en met alle denkbare bedreigingen lastig gevallen ! Ondanks het feit dat deze club handenvol geld aan het invorderen voor het cjbi verdienen ; ben je niet meer dan een grote hoop hoop stront voor ze !!
En hun credo is : poep veeg je van de straat en maakt niet uit hoe !!
Dat zij en dat geld voor de hele beroepsgroep aan schuldenaren grof geld verdienen daar word aan voorbij gegaan !
Als men onverhoopt in de schulden komt is de straf nog meer kosten en dus weer meer schulden !
Mijns insziens klopt het systeem voor geen meter en zou er in 'n veel vroeger staduim ingegrepen moeten kunnen worden !!
groet Simon |
|
|
|
 |
|