|
Auteur |
Bericht |
henkie69
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 10 okt 2010 19:46 Onderwerp: grootouders gaan dreigen |
|
|
Ik heb al ruim anderhalf jaar door omstandigheden en uitspraken van mijn ouders geen contact meer met hen.
Nu krijg ik een mailtje met dreiging met rechtzaken omdat ze hun kleinkinderen willen zien.
Ik heb daar totaal geen behoefte aan, ik wil totaal niets meer met hen te maken hebben.
Is hier iets aan te doen, of staan ze in hun recht? |
|
|
|
 |
ouwe sloeber
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 10 okt 2010 20:55 Onderwerp: |
|
|
Wat ik hier van het forum heb geleerd is dat afhankelijk van hoe het contact met de kinderen was. Als er een goed en regelmatig contact was staan ze in hun recht.
Daarnaast gaat het er niet persé om waar jij of de grootouders behoefte aan hebben maar wat goed is voor de kinderen. |
|
|
|
 |
henkie69
|
Geplaatst: zo 10 okt 2010 22:06 Onderwerp: |
|
|
de kinderen zijn 6 en 9 jaar en hadden weinig met opa en oma, ze zagen elkaar op verjaardagen, dus 4 keer per jaar.
Het laatste anderhalf jaar hebben ze het nooit over opa en oma.
We hebben een goed gevuld leven, kinderen gaan naar een leuke school, hebben veel vriendjes, zitten op sporten e.d.
Ik heb ze echt al anderhalf jaar niet meer over opa en oma gehoord. |
|
|
|
 |
WimWest
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 11 okt 2010 7:12 Onderwerp: |
|
|
Ingevolge artikel 1:377a BW kan degene die in een nauwe persoonlijke betrekking staat tot een kind, de rechter verzoeken een omgangsregeling vast te stellen tussen hem/haar en dat kind. |
|
|
|
 |
henkie69
|
Geplaatst: ma 11 okt 2010 7:49 Onderwerp: |
|
|
En daar kan je als ouders niets aan veranderen?
Lijkt mij raar dat je als ouders niets te zeggen hebt. |
|
|
|
 |
henkie69
|
Geplaatst: ma 11 okt 2010 7:50 Onderwerp: |
|
|
Dus eigenlijk gewoon een goede advocaat zoeken? |
|
|
|
 |
WimWest
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 11 okt 2010 13:01 Onderwerp: |
|
|
henkie69 schreef: | En daar kan je als ouders niets aan veranderen?
Lijkt mij raar dat je als ouders niets te zeggen hebt. | Klopt, de ouders hebben het alleen niet alleen voor het zeggen; de grootouders hebben ook rechten, zie hier; ouders kunnen verweer voeren bij de rechter; als het zover komt, krijgt die het voor het zeggen. Quote: | Dus eigenlijk gewoon een goede advocaat zoeken? | Er nog van afgezien, dat een goede advokaat zoeken makkelijker gezegd is dan gedaan, zie b.v. hier, kun je natuurlijk ook proberen het in der minne, zonder tussenkomst van de rechter, eens te worden met oma en opa, zoals b.v. hier.
Van gewoon proberen het ondershands eens te worden word je sowieso niet slechter. |
|
|
|
 |
|