Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 05 aug 2025 20:13
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Huis zonder overeenstemming verkocht en wel alimentatie?
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Aleida-tje

Leeftijd: 62
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal

BerichtGeplaatst: zo 03 okt 2010 15:42    Onderwerp: Huis zonder overeenstemming verkocht en wel alimentatie? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben Aleida uit Flevoland.Ik ben na 22 jaar huwelijk gescheiden van een Narcistische Psychopaat. De kinderalimentatie krijg ik niet,ondanks de beslissing van de rechtbank,en nu gaan mijn(exschoonfamilie) het weer aanvechten bij de Rechtbank.

Ze willen het op nihil hebben. Mijn huis staat in de verkoop,dat hebben ze(exschoonfamilie) achter mijn rug om in prijs verlaagd. Nu moet ik van mijn eigen familie horen dat mijn huis is verkocht,en dat 13 November de overdracht is..... mijn advocaat mail ik,bel ik en die laat niets meer horen.in eerste instantie wilde ik het ook afsluiten,maar dat kon nog niet ivb met de Rechtzaak van de kinderalimentatie inmiddels dus de derde.

En ik had niet het gevoel dat zij mij hielp.Ze bekte me af omdat ik een andere auto had gekocht. Ex liet mij zitten met een hele oude auto,en nam de Volkswagen Passat mee.Die ex heeft verkocht,we waren toen uiteen maar niet gescheiden.

Er is geen boedelscheiding geweest,al mijn meubels,en nog wat spullen staan nog in ons huis...exschoonfamilie wil alles met gesloten beurs....ik mag niet in mijn huis komen.
Omdat ex nu de schuldsanering is ingegaan,om de kinderalimentatie te ontlopen. Kan ik nergens geen aanspraak meer op maken. Ik had een tegeneis ingediend nog voor wat meubels terug te krijgen,maar daar heeft mijn advocaat niets mee gedaan. En nu kan het dus niet meer...

Vraag is...kan hij de kinderalimentatie blijven ontlopen.
Kan ik nog iets met betrekking tot de verkoop van mijn/ons huis.
En nog iets van spullen terug krijgen.
Ik heb op nul moeten beginnen,niets mocht ik van mijn advocaat uit eigen huis mee nemen.behalve wat kleine dingen zoals de bedden van de kinderen en hun spullen. Plus nog wat enkele kastjes,die ik weer terug moest brengen,op laste van mijn advocaat. De advocaat van ex,had haar de pan uitgeveegd,daarom moesten de spullen terug..

Gr Aleida Flevoland
Bekijk profiel Stuur privé bericht
maria06

Leeftijd: 64
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: ma 04 okt 2010 8:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik begrijp hoe je je voelt, maar je moet nu zelf zorgen dat je sterk komt te staan.

Als ik jou was zou ik onmiddelijk een andere advocaat nemen. Dat is 1. Een advocaat moet er voor jou zijn en niet tegen.

Verder is het volgens mij zo dat als je tenminste in gemeenschap van goederen getrouwd was, het huis ook op jouw naam staat. Het kan dus nooit verkocht worden zonder jouw toestemming (lees handtekening).
cvb

Leeftijd: 72
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: ma 04 okt 2010 8:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

maria06 schreef:
Ik begrijp hoe je je voelt, maar je moet nu zelf zorgen dat je sterk komt te staan.

Als ik jou was zou ik onmiddellijk een andere advocaat nemen. Dat is 1. Een advocaat moet er voor jou zijn en niet tegen.

Verder is het volgens mij zo dat als je tenminste in gemeenschap van goederen getrouwd was, het huis ook op jouw naam staat. Het kan dus nooit verkocht worden zonder jouw toestemming (lees handtekening).
Behalve natuurlijk in het geval al overeengekomen is, dat alles naar ex gaat, dus inklusief alle verplichtingen, b.v. die betreffende een heel hoge hypotheek??
Aleida-tje

BerichtGeplaatst: ma 04 okt 2010 9:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Er is niets overeengekomen. Toen ik de scheiding aanvroeg op grond van huiselijk geweld ben ik samen met mijn advocaat naar de Rechtbank geweest om voorlopige voorzieningen te treffen. Ex liet het afweten en is nooit op die zitting verschenen. Er stond in de beschikking dat hij hypotheek en vezekeringen op zich moest nemen,ik gas water licht. En ik mocht in ons huis wonen tot negen maanden na de scheiding.

We zijn nu wel gescheiden maar er is geen boedelscheiding geweest.
Ze willen alles met gesloten deuren,kortom alles wat in ons huis staat is nu van hem,ik kan er geen aanspraak meer op maken.De waarde van die boedel willen ze mij ook niet betalen.
Toen ik mijn advocaat daar op aansprak,en ik mijn ongenoegen uitte omdat ik vond dat ze meer met de tegenpartij bezig was dan voor mij.
Vertelde ze mij dat de toevoeging stopte,en dat de zaak maar eens afgesloten moest worden...Ze nu niets meer voor me kon doen,omdat ex om de alimentatie te ontlopen de schuldsanering is ingegaan.
Daarom kon ik ook geen aanspraak meer maken op goederen die in ons huis staan.

Gr Aleida
maria06

BerichtGeplaatst: ma 04 okt 2010 18:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dus het komt erop neer als ik het goed begrijp dat nu de toevoeging niet meer toereikend is voor jouw advocate zij het bijltje erbij neer gooit.

Dit is echt een vraag voor de advocaten op dit forum.

Hoe nu verder als je advocaat om financiele redenen niet meer verder wil?
Joey26

Leeftijd: 67
Sterrenbeeld: Ram

BerichtGeplaatst: ma 04 okt 2010 22:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Volgens mij heb je een toevoeging voor de gehele procedure van A tot Z al duurt het een jaar met duizend brieven.
Hier heb ik nog nooit van gehoord.
Snel andere advocaat nemen is mijn advies.
Aleida-tje

BerichtGeplaatst: di 05 okt 2010 11:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De toevoeging zou stoppen,en de zaak moest gesloten worden volgens mijn advocaat. Waarop ik zei,dat kan toch niet..er is toch nog iets waar ik aanspraak op kan maken.
En volgens haar had ik alles aan mezelf te danken. Ik moest nog een tegeneis in dienen voor wat achter is gebleven in de woning. Toen ik dat bij haar bracht,mocht ik een televisie niet eisen,omdat anders ex niets had. Terwijl ik echt op nul heb moeten beginnen..,en wat ik dan heb meegenomen nog terug moest brengen op laste van advocaat van ex,die mijn advocaat weer had uitgebekt. Ik vervolgens weer krijg te horen,dat advocaat van ex haar zo vreselijk had aangepakt,en dat nu onmiddelijk de meubels terug moesten. Ik dan wel die tegeneis moest indienen,maar dat mocht dan weer niet anders had ex niks....en die heeft alles gehouden.

Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Mijn eigen huis schijnt nu verkocht te zijn,maar die hebben ze zonder mij dit te laten weten in prijs verlaagd.
Er is ook al een datum voor de overdracht,maar ik weet nog steeds niets.

Gr Aleida
Joey26

Leeftijd: 67
Sterrenbeeld: Ram

BerichtGeplaatst: di 05 okt 2010 18:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

nogmaals: snel andere advocaat zoeken
maria06

BerichtGeplaatst: do 07 okt 2010 11:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Joey26 schreef:

Ik sluit mij hier helemaal bij aan. Je kunt advies vragen bij het juridisch loket (http://www.juridischloket.nl/Pages/default.aspx). Waar jij in beland bent klopt juridisch van geen kanten volgens mij. Je hebt een sterke advocaat nodig die voor jou opkomt en niet naar de pijpen van een andere jurist danst.
Sterkte!
cvb

BerichtGeplaatst: do 07 okt 2010 16:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

maria06 schreef:
Joey26 schreef:
Ik sluit mij hier helemaal bij aan. Je kunt advies vragen bij het juridisch loket (http://www.juridischloket.nl/Pages/default.aspx). Waar jij in beland bent klopt juridisch van geen kanten volgens mij. Je hebt een sterke advocaat nodig die voor jou opkomt en niet naar de pijpen van een andere jurist danst.
Ben zelf ook wel eens te grazen genomen door de 'eigen' advokaat.
Denk, dat het dan niet zozeer gaat om het dansen van de één naar de pijpen van de ander maar gewoon handeltjes/netwerken mede/in de eerste plaats in het eigen belang van betrokken juristen met als inzet/wisselgeld belang van 'klienten'.
HenkR

HenkR

Leeftijd: 56
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: do 07 okt 2010 17:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Begrijp ik het goed dat jij het meeste vermogen hebt ingebracht en dat je de meeste spullen hebt betaald?

BerichtGeplaatst: do 18 nov 2010 23:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

HenkR schreef:
Begrijp ik het goed dat jij het meeste vermogen hebt ingebracht en dat je de meeste spullen hebt betaald?
Nee dat heb ik niet. Een en ander is mij al duidelijk over mijn voorgaande berichten.

Zit ik nu met een andere vraag. Volgende week moet ik tekenen bij de notaris ivb met de verkoop van onze woning. Exman is de schuldsanering in gegaan voor naar mijn idee een KPN schuld en hij betaalde de overlijdensrisico verzekering niet.Wat in de verslagen staat van de WNSP. Nu krijg ik vandaag de stukken binnen van de notaris,en naar nu blijkt heeft exman een jaar geen hypotheekrente betaald. Dit moet dus weer verrekend worden met de winst uit het huis,terwijl hij in dat huis is blijven wonen,en de hypotheekrente voor zijn rekening zou nemen. Blijft er dus een kleine schuld staan,die ik logischerwijs ook zal moeten betalen denk ik.
Hij betaald ook geen kinderalimentatie,terwijl de rechtbank het me wel heeft toegewezen.

Als hij geen hypotheek heeft betaald,en hij betaald ook geen alimentatie dan heeft hij flink wat geld kunnen opsparen,of hij heeft daar de advocaat en rechtbank kosten van betaald.
Stel hij betaald dat deel van die kleine schuld ook niet,kan er niet gepasseerd worden bij de notaris. En stel ik zou mijn deel daarvan wel betalen,kan er ook niet gepasseerd worden,en ik weiger dus voor hem te betalen,want dat geld zie ik nooit meer terug.

Wat kan ik doen
cvb

BerichtGeplaatst: vr 19 nov 2010 8:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Aleida-tje schreef:
Stel hij betaald dat deel van die kleine schuld ook niet,kan er niet gepasseerd worden bij de notaris. En stel ik zou mijn deel daarvan wel betalen,kan er ook niet gepasseerd worden,en ik weiger dus voor hem te betalen,want dat geld zie ik nooit meer terug.
Wat kan ik doen
Niet betalen lijkt me niet handig; immers, dan wordt het huis niet verkocht en mogelijk, lees: hoogstwaarschijnlijk, later geveild tegen een idem lagere opbrengst, de hypotheektrente loopt door en de hypotheekverstrekker komt m.i. dan toch wel bij jou; begrijp trouwens niet, dat dat nog niet het geval is.
Er nog van afgezien, dat de koper mogelijk een claim indient wegens niet-leveren (waarmee ik overigens niet gezegd heb, dat zo'n claim zal worden toegewezen).
Bij nu verlies nemen ben je althans van het huis, de hypotheek en de aspirant-koper af; in het andere geval komt het mogelijk tot een rechtszaak; daar hoef je niet per sé beter van te worden; zie hier.
Aleida-tje

BerichtGeplaatst: do 25 nov 2010 19:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ons huis word in ieder geval verkocht,het blijkt dat mijn exman een jaar lang geen hypotheek meer heeft betaald. In july vorig jaar zijn we gescheiden,in july van dit jaar is hij de schuldsanering in gegaan. Het blijkt nu dat de winst van ons huis is opgegaan aan het niet betalen van de hypotheek wat eigenlijk voor rekening van hem kwam. Een en ander stemt mij zeer droevig,procederen helpt niet ik, zie mijn geld nooit meer terug.

Gr Aleida
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds