Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu do 14 aug 2025 8:05
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Hulp bij schriftelijk beroep
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
cia76

cia76

Leeftijd: 89
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA

BerichtGeplaatst: zo 12 sep 2010 20:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het beginsel in Nederland is dat iemand voor onschuldig moet worden gehouden totdat bewezen is dat hij of zij een strafbaar feit heeft begaan. Het is in eerste instantie aan het OM om te stellen en te bewijzen dat je wel een strafbaar feit hebt begaan. Dit doen ze nu doordat een beedigd ambtenaar jou een boete heeft opgelegd, maar hij heeft daar verder geen feiten en omstandigheden bij aangedragen die aangeven op welke wijze hij het feit heeft vastgesteld.

Je zult zelf toch wel je redenen moeten bedenken om aan te geven dat de uitlaat aan de eisen voldoet. Misschien zoiets als dat je hem zo hebt gekocht in originele staat en dat het geluid weliswaar wat harder dan gemiddeld is, maar niet buitenproportioneel. Betere gronden kun je zoeken in een getekende verklaring van een deskundige (bromfietszaak) die je de uitlaat laat onderzoeken en dat ze verklaren dat die in orde is of zo. Wat je verder nog voor info over de uitlaat hebt weet ik natuurlijk niet. Misschien heeft de bromfietszaak een verklaring voor het feit dat het geluid wat aan de harde kant is?? Gewoon aannemelijk maken dat de uitlaat zich in goede staat bevond lijkt mij voldoende om het bewijsvraagstuk bij het OM te leggen dat het niet zo is. En dat bewijs is er misschien wel niet!! Overigens, het antwoord op jouw vraag was dat ze geen PV opmaken voor dit soort zaken. Een wedervraag die ik dan zou stellen is of ze dan op andere wijze informatie over deze zaak kunnen verschaffen. Met name vragen naar de feiten en omstandigheden op basis waarvan is vastgesteld dat jij het strafbare feit hebt begaan (dat de uitlaat zich niet in de goede staat bevond). Als je dan geen antwoord krijgt of je krijgt het antwoord dat dat er niet is dan kun je ze hier later op aanspreken als ze toch ineens met nieuwe informatie komen die niet uit de boetebeschikking blijkt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
sjoerdd

Leeftijd: 31
Sterrenbeeld: Waterman

BerichtGeplaatst: zo 12 sep 2010 20:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

oke ik ga wel even wat proberen op te stellen,, dan laat ik het hier zien en misschien hebben jullie dan nog tips,

Iedereen alvast bedankt Wink

Sjoerd
sjoerdd

BerichtGeplaatst: zo 12 sep 2010 21:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

hierbij de brief die ik heb geschreven, ik hoop dat jullie nog aanvullingen hebben of dingen die ik beter anders kan formuleren. Ik ben hier niet echt goed in als 16 jarige Embarassed

Sjoerd ******
straatnaam
postcode Noordwijk
Tel. 06********

Centrale Verwerking Openbaar Ministerie (CVOM)
Unit Mulder
Postbus 50000
3500 MJ Utrecht

Noordwijk, 12 september 2010

Betreft: Beroepschrift zaaknummer : 699282

Geachte heer / mevrouw,

Graag wil ik door middel van deze brief bezwaar aanteken tegen de beschikking in zaak nummer 6***** onder feitcode N110A.

Op 12 augustus jongstleden ben ik staande gehouden door een motoragent. Ik reed op dat moment op mijn bromfiets, de politie agent heeft geconcludeerd dat mijn uitlaat te veel geluid produceerde. De uitlaat verkeerde om dat moment in uiterst nieuwe staat, deze maakt weliswaar geluid maar niet buitenproportioneel.

Ik ben het niet eens met de wijze waarop deze beschikking tot stand is gekomen, er zijn namelijk geen metingen verricht of enig ander onderzoek naar de uitlaat. Alleen wat de beëdigd ambtenaar heeft geconcludeerd.

De uitlaat die standaard onder deze brommer zit is goedgekeurd voor op de Nederlandse openbare wegen en voldoet dan ook aan alle eisen. Kunt u mij meer informatie verschaffen op welke feiten is een strafbaar feit heb begaan?

Door middel van deze brief hoop ik dat u inziet dat deze beschikking niet juist is, en hoop ik dat u mij meer informatie over de feiten kunt verschaffen.

Met vriendelijke groet,

Sjoerd ******

12 september 2010
Handtekening
HenkR

HenkR

Leeftijd: 56
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: zo 12 sep 2010 22:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoe oud is de uitlaat en heb je het bonnetje nog?

BerichtGeplaatst: ma 13 sep 2010 9:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

HenkR schreef:
Hoe oud is de uitlaat en heb je het bonnetje nog?

Uitlaat is iets ouder dan een maand, bonnetje heb ik denk ik niet meer, en daar staat ook alleen op : uitlaat , 156 euro

Sjoerd
Prawo

Leeftijd: 72
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN

BerichtGeplaatst: ma 13 sep 2010 11:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

sjoerdd schreef:
Uitlaat was toen een originele motorhispania uitlaat die standaard bij de brommer hoort

Ga naar je leverancier of een bromfietsspeciaalzaak en laat die een deskundigenrapport opmaken over een en ander en de huidige toestand van de uitlaat.

Vraag t.z.t. tijdig (tenminste tien dagen voor de zitting) schriftelijk aan de kantonrechter om de betreffende agent als getuige op te roepen.

Ben niet bang, de eventuele boete (als je de rechter niet kunt overtuigen) wordt hierdoor doorgaans niet hoger.
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
HenkR

HenkR

Leeftijd: 56
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: ma 13 sep 2010 23:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

En een of ander bewijs dat die uitlaat is goedgekeurd voor de openbare weg (een verklaring van de bromboer of een folder o.i.d.) is ook erg handig om te kunnen tonen op de zitting.
En de uitlaat zelf meenemen naar de zitting zodat de rechters kunnen constateren dat 'ie z.g.a.n. is en gasdicht.

Als de rechter denkt dat jou weinig te verwijten valt dan ben je al een heel eind.
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds