Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Best Patches i...
Personalized T...
verkiezingsbed...
Kunnen (Kanton...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 27 jul 2025 19:08
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Afpersing?
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Edwardus

Leeftijd: 35
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd

BerichtGeplaatst: di 07 sep 2010 17:34    Onderwerp: Afpersing? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo allemaal,

Vandaag ben ik 21 jaar oud geworden en ik kreeg meteen al slecht bericht.
Ik weet niet wat ik ermee aan moet vandaar dat ik hier hoop advies te kunnen krijgen.

3 jaar geleden ging ik als elk ander van 18 zijn rijbewijs halen.
Dat deed ik bij de rijbewijsconcurrent.
Ik kocht een pakket met een aantal lessen, theorie, examen en een tussentijdse toets.

Dit alles koste mij 1290 euro incl.

Nu is dus het volgende aan de hand.

Ik heb mijn rijleraar contant in termijnen afbetaald in de tijd dat ik mijn lessen deed omdat ik dacht dat dit een normale gang van zaken is.

nu 2,5jaar later krijg ik bericht van het LAVG ten verzoeke van mij oud rijleraar om op woensdag de zesde oktober 2010 in persoon of bij gemachtige te verschijnen ter openbare burgelijke terechtzitting van de kantonrechter te amersfoort, alsdan en aldaar gehouden wordende in het (kanton)gerechtsgebouw teneinde mondeling te antwoorden op de hierna omschreven eis of schriftelijk antwoord aan de griffier te verstrekken danwel voor de datum een schriftelijk antwoord (in tweevoud) in te dienen door toezending.

Dus nu heb ik zoets van ik word hier afgeperst...
Wat kan ik het beste doen? ik heb namelijk nieteens (1729euro incl. rente,incassoprovisie en informatie kosten)
Laat staan dat ik dit nog een keer wil betalen...

Alvast hartelijk bedankt voor jullie hulp!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
lawyer

Leeftijd: 46
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU

BerichtGeplaatst: di 07 sep 2010 18:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Edwardus schreef:
Hallo allemaal,

Vandaag ben ik 21 jaar oud geworden en ik kreeg meteen al slecht bericht.
Ik weet niet wat ik ermee aan moet vandaar dat ik hier hoop advies te kunnen krijgen.

3 jaar geleden ging ik als elk ander van 18 zijn rijbewijs halen.
Dat deed ik bij de rijbewijsconcurrent.
Ik kocht een pakket met een aantal lessen, theorie, examen en een tussentijdse toets.

Dit alles koste mij 1290 euro incl.

Nu is dus het volgende aan de hand.

Ik heb mijn rijleraar contant in termijnen afbetaald in de tijd dat ik mijn lessen deed omdat ik dacht dat dit een normale gang van zaken is.

nu 2,5jaar later krijg ik bericht van het LAVG ten verzoeke van mij oud rijleraar om op woensdag de zesde oktober 2010 in persoon of bij gemachtige te verschijnen ter openbare burgelijke terechtzitting van de kantonrechter te amersfoort, alsdan en aldaar gehouden wordende in het (kanton)gerechtsgebouw teneinde mondeling te antwoorden op de hierna omschreven eis of schriftelijk antwoord aan de griffier te verstrekken danwel voor de datum een schriftelijk antwoord (in tweevoud) in te dienen door toezending.

Dus nu heb ik zoets van ik word hier afgeperst...
Wat kan ik het beste doen? ik heb namelijk nieteens (1729euro incl. rente,incassoprovisie en informatie kosten)
Laat staan dat ik dit nog een keer wil betalen...

Alvast hartelijk bedankt voor jullie hulp!

Je vraag is mij (nog) niet helemaal duidelijk. Stelt de rijschool zich op het standpunt dat je niets hebt betaald? In dat geval is de juiste gang van zaken dat je kopieën maakt van de betalingsbewijzen van je contante betalingen, en deze overhandigt aan de kantonrechter (c.q. schriftelijk voorafgaand aan de zitting aan de kantonrechter toezendt), en aldus bewijst dat je wel degelijk hebt betaald.
Edwardus

BerichtGeplaatst: wo 08 sep 2010 14:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

En die heb ik dus niet meer, na bijna 3 jaar.
Maar wat verwacht een kanton rechter dan van iemand van 18jaar die nooit het vak boekhouden heeft gehad, geen bedrijf heeft waar het voor bij gehouden moet worden.

Is dit mogenlijk dan dat ze je zo makkelijk geld kunnen aftroggelen? :S
pacta sunt servanda

pacta sunt servanda

Leeftijd: 44
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: wo 08 sep 2010 14:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je zult met bewijs moeten komen.

Heb je geen enkele aanwijzing dat in jouw voordeel kan werken? Mailtjes etc.?
Heb je ooit wel afschriften van de betaling gehad of heeft de rijschool ze überhaupt niet verstrekt? Als het niet gangbaar is bij die school om ze te verstrekken zou je je op het standpunt kunnen stellen dat het er deels sprake is van eigen schuld.

BerichtGeplaatst: wo 08 sep 2010 14:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

nee ik heeb nooit een betalingsbewijs ontvangen omdat ik het dus cash gaf aan hem tijdens de rijlessen.

Zou ik niet iets hebben aan: waarom zou hij mij laten afrijden (2x 250euro) als hij nooit een betaling heeft ontvangen.
BG

BG

Leeftijd: 39
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: wo 08 sep 2010 15:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb ook altijd contant afgerekend en bij deze problematiek nooit stilgestaan (wanneer kom je nou daadwerkelijk in die school zelf, je wordt opgehaald en thuisgebracht). Volgens mij is dat ook vrij gebruikelijk om dat contant te doen toch? Het feit dat je hebt mogen afrijden en zeker als dat via die toko is gegaan, lijkt te impliceren dat dit in orde is.

Heeft die instructeur niet de boel in eigen zak gestoken?
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: wo 08 sep 2010 18:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heb je ooit iets getekend voor dat pakket van 1290 euro? Stond op dat papier iets over de betaling?

Het lijkt mij ook nogal vreemd en ongebruikelijk om een volledige cursus te verzorgen zonder tussentijdse betaling.

Leeftijd: 36
Sterrenbeeld: Ram

BerichtGeplaatst: do 09 sep 2010 12:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Heb je ooit iets getekend voor dat pakket van 1290 euro? Stond op dat papier iets over de betaling?

Het lijkt mij ook nogal vreemd en ongebruikelijk om een volledige cursus te verzorgen zonder tussentijdse betaling.

Sinds wanneer maakt het (voor jou) nou iets uit of iets 'vreemd' en 'ongebruikelijk' zou zijn? Hier stoorde het jou toch ook in het geheel niet dat het uitermate vreemd en ongebruikelijk is dat een levenspartner als 'willekeurige derde' heeft te gelden waar het gaat om het gebruik van de gemeenschappelijke woning...of dat het ook extreem ongebruikelijk is dat na een toegestane verveemding een voorkeurs- danwel optierecht nog van kracht zou zijn?
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: do 09 sep 2010 13:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bokkie, ik ben je psychiater niet. Jij hebt hulp nodig die we hier niet kunnen bieden.

BerichtGeplaatst: vr 10 sep 2010 0:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Bokkie, ik ben je psychiater niet. Jij hebt hulp nodig die we hier niet kunnen bieden.

Ik stel enkel vast dat jouw stellingen wederom in strijd zijn met jouw stellingen elders op dit forum.

Als jij meent dat jouw stellingen dienaangaand niet met elkander in strijd zijn schijnt het mij logischer dat je dit tracht te beargumenteren.

Jouw reactie schijnt mij eerder een poging de aandacht af te leiden van het feit dat je gewoon geen (inhoudelijk) weerwoord te bieden hebt.
BG

BG

Leeftijd: 39
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: vr 10 sep 2010 8:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bokkie je opmerkingen en verwijzingen voegen totaal niets toe. Leer leven met die uitspraak over dat huis.
Bokkie

BerichtGeplaatst: vr 10 sep 2010 16:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

BG schreef:
Bokkie je opmerkingen en verwijzingen voegen totaal niets toe. Leer leven met die uitspraak over dat huis.

Als jij het normaal vindt dat men elkander op dit forum meent te moeten beledigen door te stellen dat men psychiatrische hulp nodig zou hebben, een kleuter is, etc..., dan heb je waarschijnlijk wel een punt.
Kan mij echter niet voorstellen dat dit in lijn is met de bedoeling van dit forum.

Dit forum schijnt mij te zijn opgezet om vragen te stellen en te discusieren over juridische thema's. Ik zou niet weten op welke wijze mijn bijdrage van deze bedoeling afwijkt.

Ik kan gewoon niet begrijpen waarom het nu ineens van belang zou zijn dat iets 'ongebruikelijk' is, alwaar dit bij een andere casus van geen enkel belang scheen. Dat ik dan vervolgens dienaangaande om een uitleg vraag die een en ander wel begrijpelijk maakt is toch niks mis mee, of vind jij dat men geen uitleg mag vragen alwaar men iets niet begrijpt?

Als jij de verschillende stellingnamen van Bona Fides wél met elkander kan doen rijmen dan ligt het toch meer voor de hand dat je dit inzicht met ons deelt? Kennelijk kun jij de verschillende stellingen van Bona Fides dus ook niet met elkaar in 'sync' brengen.

Begrijp overigens ook niet op basis van wat jij meent het recht te hebben te bepalen waarmee ik wél dan niet zou moeten leren leven. Zulke uitlatingen schijnen mij meer op hun plaats in een dictatoriaal regime, alwaar geen vrijheid van mening heerst.
WimWest

Leeftijd: 125
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: vr 10 sep 2010 16:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vond die reactie eigenlijk wel leuk, enne.............terecht. Smile
Edwardus

BerichtGeplaatst: vr 10 sep 2010 16:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb hier en daar nog een beetje rondgevraagd en ik kom met deze conclusie:

1. Ik heb nooit een factuur thuis ontvangen.
2. Ik heb nooit een aanmaning ontvangen op mijn n.a.w.
3. Nooit heb ik een aangetekende ingebrekenstelling ontvangen.
4. Wel heb ik ineenkeer na 3 jaar een dagvaarding binnengekregen.
5. Ik heb deze rijinstructeur wel cash betaald anders zou hij inderdaad geen rijlessen geven.

Het lijkt mij dus dat als ik nu nog een bezwaar aanteken naar de kanton rechter dat de kans groot is dat ik vrij wordt gesproken?
maartjedevries

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): HZu

BerichtGeplaatst: vr 10 sep 2010 17:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Edwardus schreef:
Ik heb hier en daar nog een beetje rondgevraagd en ik kom met deze conclusie:

1. Ik heb nooit een factuur thuis ontvangen.
2. Ik heb nooit een aanmaning ontvangen op mijn n.a.w.
3. Nooit heb ik een aangetekende ingebrekenstelling ontvangen.
4. Wel heb ik ineenkeer na 3 jaar een dagvaarding binnengekregen.
5. Ik heb deze rijinstructeur wel cash betaald anders zou hij inderdaad geen rijlessen geven.

Het lijkt mij dus dat als ik nu nog een bezwaar aanteken naar de kanton rechter dat de kans groot is dat ik vrij wordt gesproken?

Het ligt eraan wat je in dat bezwaarschrift schrijf en kunt bewijzen.

Wat je zou helpen zijn getuigen die kunnen verklaren dat je altijd cash betaalde, of andere mensen die ook les van hem kregen en kunnen verklaren dat het bij hem gebruikelijk was om cash te betalen. Verder, staat er in de overeenkomst van het pakket misschien dat je cash zou betalen?

Nog iets om over na te denken: ben je wellicht verhuisd of zijn je contactgegevens gewijzigd in de periode na de lessen? Dan kan het zijn dat de instructeur aanmaningen en een ingebrekestelling naar een verkeerd adres heeft gestuurd. Helaas ben je zelf verantwoordelijk voor het goed laten bezorgen van je post. Ben je niet verhuisd, en kan de rijinstructeur niet aantonen dat hij je ingebreke heeft gesteld dan kan hij er voor de rechter volgens mij helemaal niets mee.

Verder adviseer ik je om even met het juridisch loket contact op te nemen, zij kunnen je helpen met het opstellen van een goed verweerschrift. En lukt dat niet, ga dan zeker naar de rechtbank anders kun je bij verstek veroordeeld worden.

(ik ben trouwens 2ejaars hbo rechtenstudent, weet er dus wel iets van maar laat de echte beoordeling liever aan de afgestudeerde juristen onder ons over)
MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds