Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu za 16 aug 2025 14:37
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ongeoorloofde feesten in ons huis door verzorger van vissen
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Bedrogen

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal

BerichtGeplaatst: ma 06 sep 2010 1:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

HenkR schreef:
Bedrogen schreef:

Schade en gestolen goederen zijn vervangbaar. Alleen de emotie van dit alles, daar kan ik op het moment niet mee omgaan. Had het misschien al eerder gemeld, maar ik voel me echt "aangerand" in mijn eigen huis. Aan iets van mij zitten, waar ik geen toestemming voor gegeven heb.

Kan ik me goed voorstellen.
Maar dat is zoals je zei iets om zelf mee te dealen.
Iets voorzichtiger zijn met uitlenen van sleutels aan 17-jarigen enzo Smile

Als ik je goed begrijp dan lever je pas alle gegevens aan rechtsbijstand en politie over drie weken?

En heeft de politie al een idee waarvoor ze de vissenverzorger kunnen gaan vervolgen of wachten ze tot je verdere info verstrekt?

Tip: geen justitie inschakelen als je er geen vertrouwen in hebt, dat leidt tot vervelende emoties. Maak een keus.
Beste is m.i. er wèl vertrouwen in te hebben, dan heb je een tegenstander minder. Gesprekje aanvragen over het verloop van de zedenzaak bij politie of justitie kan altijd toch?

Beste Henk,

Normaal ben ik niet zo goed van vertrouwen om sleutels te geven aan mensen voor het verzorgen van huisdieren. Echter deze 17 jarige jongen kent mijn dochter al 6 jaar. Laatste jaar is hij zowel dagelijks bij ons in huis geweest omdat hij en mijn dochter deel uit maken van een groep vrienden. En deze jongen was altijd zo netjes en beleefd, elke keer weer als hij bij ons binnen was. Dag mevrouw en dag meneer, hoe maakt u het etc. Serieus in zijn opleiding en stage. Bijna te eng voor woorden hoe beleeft deze jongeman altijd was.

Dinsdag a.s. wordt er aangifte gedaan van computervrede breuk. Daarna, met deze aangifte gaat het hele dossier naar de rechtsbijstandsverzekering (Das) en de gewone verzekering.

Ik weet niet precies hoe de politie deze zaak gaat afronden, maar computervredebreuk en diefstal gaat het mogelijk worden. Echter de zaak wordt overgedragen aan de recherche, dus mogelijk kunnen we er toch ook nog huisvredebruik (valse sleutel) uithalen.

Tja, geen justitie inschakelen als er geen vertrouwen meer is, zou inderdaad een oplossing zijn. En een berg stress minder. Maar ik vrees dat deze houding gaat lijden tot "eigen rechter" spelen, en dat ik juist waar we voor moeten waken.

Wat betreft de zedenzaak. We krijgen geen antwoorden, we worden niet op de hoogte gesteld. Worden nooit teruggebeld, worden nooit terug gemaild. Daarom is de ombudsman ingeschakeld. We hebben slechts 1 keer met het hoofd zeden een gesprek gehad, nadat de ombudsman de procureur generaal een brief heeft gestuurd over deze zaak. Gouden bergen werden er beloofd (gesprek verslag, oppakken van de zaak etc.). Maar na dit gesprek niets meer vernomen, helemaal niets. Ook niet op papier. Uiteindelijk weer de ombudsman ingeschakeld, en nu krijgen we een gesprek met de ombudsman en de korpschef ergens in september.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
HenkR

HenkR

Leeftijd: 56
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: ma 06 sep 2010 2:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedrogen schreef:
Normaal ben ik niet zo goed van vertrouwen om sleutels te geven aan mensen voor het verzorgen van huisdieren. Echter deze 17 jarige jongen kent mijn dochter al 6 jaar. Laatste jaar is hij zowel dagelijks bij ons in huis geweest omdat hij en mijn dochter deel uit maken van een groep vrienden. En deze jongen was altijd zo netjes en beleefd, elke keer weer als hij bij ons binnen was. Dag mevrouw en dag meneer, hoe maakt u het etc. Serieus in zijn opleiding en stage. Bijna te eng voor woorden hoe beleeft deze jongeman altijd was.

Dat bedoelde ik met het zelf ermee moeten dealen. Het is het opdoen van een stukje levenservaring, daar kan alleen jezelf voor 'betalen'. En da's best eerlijk want je bent ook de enige die ervan kan profiteren.

Bedrogen schreef:
Tja, geen justitie inschakelen als er geen vertrouwen meer is, zou inderdaad een oplossing zijn. En een berg stress minder. Maar ik vrees dat deze houding gaat lijden tot "eigen rechter" spelen, en dat ik juist waar we voor moeten waken.

Daar hoeft die houding niet persé tot te gaan leiden.
Andere/betere optie in dat geval is het erbij te laten zitten.
Ik ben er geen voorstander van om eigen rechter te spelen.
Justitie en rechters zijn daar ook niet blij mee trouwens.

De andere optie is om vertrouwen te hebben in politie/justitie, als je daar blijk van geeft dan wordt je ook beter geholpen is mijn ervaring.

Heb je overwogen om de schade te verhalen op de (ouders van de) vissenverzorger? En het dan daarbij te laten als ze de schade ook daadwerkelijk vergoed hebben?

Bedrogen schreef:
Wat betreft de zedenzaak. We krijgen geen antwoorden, we worden niet op de hoogte gesteld. Worden nooit teruggebeld, worden nooit terug gemaild. Daarom is de ombudsman ingeschakeld. We hebben slechts 1 keer met het hoofd zeden een gesprek gehad, nadat de ombudsman de procureur generaal een brief heeft gestuurd over deze zaak. Gouden bergen werden er beloofd (gesprek verslag, oppakken van de zaak etc.). Maar na dit gesprek niets meer vernomen, helemaal niets. Ook niet op papier. Uiteindelijk weer de ombudsman ingeschakeld, en nu krijgen we een gesprek met de ombudsman en de korpschef ergens in september.

Wat geeft hoofd zeden op voor de vertraging?

BerichtGeplaatst: ma 06 sep 2010 6:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste Henk,

De schade gaan we proberen te verhalen op de groep jongeren die gebruik hebben gemaakt van ons huis.

Maar tevens wil zou ik ook graag zien, dat ze allemaal een aantekening krijgen bij de politie. Het gaat hier om jongeren in de leeftijd van 16 t/m 18 jaar, dus oud genoeg om te beseffen waar ze mee bezig waren. Het gaat hier helaas niet om kindertjes van 8 jaar die met hun buurjongetje mee gaan naar het huis van een andere buurvrouw om daar de visjes te voeren.

Het volk waar ik over schrijf, zijn overigens al bekend bij de politie. Het gaat om een groep jongeren die regelmatig overlast veroorzaken in onze buurt op een door de politie aangewezen hangplek. En deze hangplek hebben ze tijdens onze vakantie verruilt voor onze woning.

Zeden geeft helemaal niks op. Ze bellen niet, ze schrijven niet. Laten niks van zich horen. Het slachtoffer in deze zaak werd juist door politie erop gewezen om aangifte te doen. Eenmaal na de aangifte, is er niks gebeurd. Zaak ligt op het plankje.
BartjeD

Leeftijd: 37
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UL

BerichtGeplaatst: ma 06 sep 2010 11:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Misschien kan je het voor laten komen via artikel 12 SV. (beklag bij niet vervolging)

Ik heb niet de hele discussie gelezen dus ik weet niet of je belanghebbend bent in de zaak waarover je dan gaat klagen. Het gaat er om of je een direct belang hebt bij de zaak, zoals het slachtoffer of mede slachtoffer.

Quote:
Artikel 12
1. Wordt een strafbaar feit niet vervolgd, de vervolging niet voortgezet, of vindt de vervolging plaats door het uitvaardigen van een strafbeschikking, dan kan de rechtstreeks belanghebbende daarover schriftelijk beklag doen bij het gerechtshof, binnen het rechtsgebied waarvan de beslissing tot niet vervolging of niet verdere vervolging is genomen, dan wel de strafbeschikking is uitgevaardigd. Indien de beslissing is genomen door een officier van justitie bij het landelijk parket of bij het functioneel parket, is het gerechtshof te ’s-Gravenhage bevoegd.
2. Onder rechtstreeks belanghebbende wordt mede verstaan een rechtspersoon die krachtens zijn doelstelling en blijkens zijn feitelijke werkzaamheden een belang behartigt dat door de beslissing tot niet vervolging of niet verdere vervolging rechtstreeks wordt getroffen.

Je kan dan dus schriftelijk beklag doen bij het gerechtshof in het rechtsgebied waar de beslissing tot niet vervolging is genomen.

Ik weet niet of je het hier kan hebben over een besluit tot niet vervolging, is er geseponeerd? Of communiceren ze gewoon niet?

Verstuur e-mail
Bedrogen

BerichtGeplaatst: di 07 sep 2010 15:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste Bartje,

Misschien handiger om dit topic te splitsen, want ik haal nu zelf 2 zaken door elkaar. Maar als de webmeester van dit forum er geen moeite mee heeft, dan heb ik dat zelf ook niet Very Happy

Ik ben zelf belanghebbende in deze zaak, want ik ben de moeder van het slachtoffer. Grote kans dat ze de zaak willen seponeren. De daders hebben meer dan een jaar de kans gehad om hun verhalen af te stemmen met elkaar. Tevens hebben de daders een advocaat in handen genomen die bij het politie verhoor aanwezig mocht zijn, terwijl wij als ouders van het slachtoffer zelf niet bij de verhoren van het slachtoffer aanwezig mochten zijn. We hebben niet eens inzage gekregen in de aangifte van onze dochter. 5 maanden terug een copie van het proces verbaal opgevraagd (heeft onze dochter nooit meegekregen) en nooit wat gehoord of ontvangen.

Conclusie, ze doen niks. Niet communiceren. Nog steeds niet vervolgen.
HenkR

HenkR

BerichtGeplaatst: wo 08 sep 2010 0:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nicol, die hanggroepjongeren hoeven slechts te wijzen naar de feestende vissenverzorger en die is dan verantwoordelijk. Ik vraag me af of die jongelui wel zo goed wisten dat het gechill in jouw huis niet kon. Van de feestende vissenverzorger mag je in ieder geval méér (verantwoordelijkheidsgevoel) verwachten dan van de gasten. Hij heeft je vertrouwen beschaamd en die andere jongelui hebben van het besluit van de feestende vissenverzorger geprofiteerd.

En zo zie ik dat, niet juridisch maar gewoon als mens.

De feestende vissenverzorger heeft blijkbaar de verleiding niet kunnen weerstaan om z'n 'vriendjes' uit te nodigen om z'n populariteit te laten stijgen. Hij had een keus en koos voor het verkeerde.

Ook juridisch gezien is de feestende vissenverzorger de meest aanspreekbare persoon denk ik. Maar daar houd ik een slag om de arm omdat het mij dan te ingewikkeld wordt.

Maar al geprobeerd de zaak te regelen met hem en zijn ouders?

Edit: het is me helaas niet gelukt de term internationaal te vestigen (bij Urban Dictionary):

Submission not approved

Either you cancelled your submission, or editors reviewed your submission and chose to not publish it.
Feestende Vissenverzorger

(Dutch) noun and verb
people that want to increase their popularity by inviting useless people to other peoples homes to party.
Special effects are that the fishes go nutts and become sexually active theirselves. Mostly means lots of mess for the uninformed house owners.

he's done feestend vissenverzorgen; he has been feestend vissenverzorgen; he's the feestende vissenverzorger
by HenkR on Sep 7, 2010

tags: conspiracy theory,9-11,feestende vissenverzorger,fishes go nutts, popularity

BerichtGeplaatst: wo 08 sep 2010 10:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

HenkR schreef:
Nicol, die hanggroepjongeren hoeven slechts te wijzen naar de feestende vissenverzorger en die is dan verantwoordelijk. Ik vraag me af of die jongelui wel zo goed wisten dat het gechill in jouw huis niet kon. Van de feestende vissenverzorger mag je in ieder geval méér (verantwoordelijkheidsgevoel) verwachten dan van de gasten. Hij heeft je vertrouwen beschaamd en die andere jongelui hebben van het besluit van de feestende vissenverzorger geprofiteerd.

En zo zie ik dat, niet juridisch maar gewoon als mens.

De feestende vissenverzorger heeft blijkbaar de verleiding niet kunnen weerstaan om z'n 'vriendjes' uit te nodigen om z'n populariteit te laten stijgen. Hij had een keus en koos voor het verkeerde.

Ook juridisch gezien is de feestende vissenverzorger de meest aanspreekbare persoon denk ik. Maar daar houd ik een slag om de arm omdat het mij dan te ingewikkeld wordt.

Maar al geprobeerd de zaak te regelen met hem en zijn ouders?

Beste Henk,

Het merendeel van de "hangjongeren" maken deel uit van de chilplek bij ons om de hoek. Onze dochter "kent" ze allemaal van gezicht, sommige van naam met adres, van sommige weet ze helemaal niks. Sommige van deze jongeren, maken ook deel uit van mijn dochter's vriendenkring. Haar "vriendenkring" was op haar 16e verjaardag en hebben voor 22.00 uur 's avond ons halve huis gesloopt (klokken van de muur gevallen, tuinstoelen vernield (met zijn 3e erop gaan zitten etc). Wij als ouders waren overigens gewoon thuis, maar verbleven 1 verdieping hoger onder het genot van televisie kijken. Echter zo om het half uur gingen wij even beneden kijken of alles nog naar onze wens verliep. Echter het laatste half uur (half tien) was het merendeel dronken (wij hadden geen drank in huis, maar hadden ze zelf meegenomen), en hadden ze er een puinhoop van gemaakt en dingen gesloopt. Mijn echtgenoot (22 jaar voor justitie gewerkt in blauwe pak) heeft de hele groep toegesproken dat dit gedrag onacceptabel was en dat hij deze mensen nooit maar dan ook nooit meer zou toelaten in ons huis. De volgende dag zijn ze met zijn allen terug gekomen, hebben hun excuus gemaakt. Deze hebben wij geaccepteerd, maar nogmaals gezegd dat wij deze mensen geen geschikte vrienden vinden voor onze dochter en dat wij ze niet meer binnen tolereren. Ook niet in onze voortuin. Als ze contact wensen met onze dochter, kan dat buiten op hun hangplek, maar niet meer bij ons aanbellen en binnen komen.

Deze "vrienden" van onze dochter waren ook onderdeel van de hangjongeren die van onze woning gebruik hebben gemaakt toen wij op vakantie waren. Dus voor deze groep jongeren was al bekend, dat ze niet meer welkom waren. De overige jongeren, daar ging onze dochter niet mee om, maar zijn weer vrienden van vrienden van vrienden.

De vissenverzorger legt nu de schuld bij ons. Ik zal een email van ons aan hem quoten, en het antwoord wat we daarop hebben gekregen. De dader geef ik de naam Piet en mijn dochter geef ik de naam Greet.

Piet,

Heb jij wel enig besef hoe Greet en wij als ouders ons voelen wat jij ons hebt aangedaan.

Wij als ouders hebben in goed vertrouwen jou de sleutel van ons huis gegeven, om alleen de vissen te voeren. Niets meer en niets minder. Dat was een wederzijdse afspraak die gemaakt is en waar jij je plechtig aan zou houden. Wij zijn op het oordeel van Greet afgegaan, dat jij volledig te vertrouwen was, aan niemand zou vertellen dat je onze vissen zou gaan voeren en dat je zeker geen enkel ander mens in ons huis zou laten.

Greet en haar vader hadden hun hielen nog niet gelicht Piet, of alle afspraken en beloftes van jou kant werden naar het rijk der fabelen gestuurd.

Je hebt zonder onze toestemming, wildvreemde mensen in ONS huis gelaten. Jij hebt zonder onze toestemming wildvreemde mensen gebruik laten maken van alle materiële middelen die wij in ONS huis hebben staan. Jij hebt wildvreemde mensen ons bed laten gebruiken, de bedden van onze kinderen. Jij hebt wildvreemde mensen gebruik laten maken van onze badkamer, wasmachine, droger. Alles maar dan ook alles waar wat van ONS is in ONS huis, heb jij laten ge/misbruiken door wildvreemde mensen.

Nu ga je ons vragen, om je moeder hier niet in te betrekken, want ze kan slecht tegen dit soort dingen. Heb jij enig besef Piet, hoe slecht wij tegen dit soort mensen kunnen, die plechtig beloven om alleen wat vissen te voeren, en compleet ons huis laten uitwonen door wildvreemde andere mensen?

Ik heb vernomen van Greet dat je moeder ernstig ziek is. Ik heb oprecht medelijden met je moeder, ik weet namelijk zelf hoe het is om ernstig ziek te zijn. Ik ben namelijk zelf ook ernstig ziek, en dit al twee jaar lang. Helaas zal ik nooit meer beter worden, en mijn kwaliteit van leven is niet om over naar huis te schrijven en zal alleen maar slechter en slechter worden. Het enige wat mij nog op de been houdt, is mijn dierbare familie, mijn man, mijn kinderen, ons huis.

Jij kunt waarschijnlijk met geen mogelijkheid het besef opbrengen, dat jij op een verschrikkelijke manier onze privacy hebt geschonden. Vreemde mensen in ONS huis laten, die overal maar gebruik van maken. Die in onze spullen hebben gekeken, en alles hebben aangeraakt wat ons lief is.

Piet, jij hebt ons niet gespaard, en wij gaan jou moeder hier ook niet in sparen. Wij gaan jouw ouders, zowel je vader als je moeder hiervan op de hoogte brengen. Alle schade die wij straks aantreffen in ons huis, alles wat gestolen, geleend, kapot of ontvreemd is Piet gaan wij verhalen bij JOUW VADER en MOEDER. Jouw ouders zijn verantwoordelijk voor jou. Besef maar terdege dat jij degene nu bent die je vader en moeder deze ellende heeft bezorgd die nog gaat komen. Alles gaan wij op je ouders verhalen Piet. De nieuwe sloten die aangeschaft zijn, alle gestolen, vermiste, geleende spullen. Alles wat jij en je vrienden kapot of beschadigd hebben in ons huis Piet, gaan we bij jouw ouders op hun bordje leggen.

Tenslotte was het jouw moeder die Greet vertelde dat de sleutel van ONS huis in goede handen was bij jou, want je was een eerlijke jongen, en na het vissen voeren zou je de sleutel van ONS huis netjes weer aan je moeder geven. De zoveelste leugen van je.

Je was altijd welkom in ons huis, wij hebben je altijd netjes en met respect behandeld Piet. Waar hebben wij dit aan verdiend, dat jij geen enkel respect hebt kunnen opbrengen voor ons en onze vertrouwen zo hebt beschaamd?

Je zult het waarschijnlijk niet beseffen Piet, maar onze vakantie die wij nu hebben, heb jij compleet voor ons verpest. Wij zijn in een hel beland dankzij jou.

Ik vraag me oprecht af, als ik de ouders van al die vrienden van jou zou vragen hoe hun dit zouden vinden, als een vriend van hun dochter/zoon belooft om voor een huisdier te zorgen, en compleet het huis van een ander zou uitwonen en gebruiken. Ik vermoed, dat elke ouder zich kan inleven in hoe wij ons nu voelen.

Graag ontvang ik een email van jou terug. Spijt betuigingen etc. en hoe vervelend jij dit vind, dat kun je weglaten. Wij hebben slapeloze nachten van jouw daden Piet. Het enige wat ik nu van jou vraag, is een lijst van alle mensen die jij toegang tot onze woning hebt gegeven. Namen, achternamen, adressen, huisnummers, postcode’s woonplaats, telefoonnummers.

De email kreeg ik van hem terug:

okee na dit email is het wel duidelijk voor me mijn spijt betekent niks voor jullie. Eerlijk gezegd denk ik dat Greet gelijk heeft na wat ze alles tegen mij heeft gezegd.. Mijn MOEDER kan niet tegen stress en als jullie het ook aan haar gaan doorgeven dan flip ik door .. Ik ben een probleem kind geweest en heb psychologische problemen met mezelf dus dan neemt me vader het voor jullie maar ik laat het zelf niet zover komen.
Mijn vader is al op de hoogte van alles want ik vertel het eerlijk tegen me vader.. Hij is over de rooie en ik voel de gevolgen nu al .. ik loop zelf ook met een kutgevoel rond.. Maar over de adressen en telefoon nummers naar moet u me dan maar wat tijd voor geven. Zelf maak ik me geen zorgen over diefstal en vernieling want dat is er niet. Buiten dit allemaal om ik ben een kind .. jullie hebben zelf ook vaak problemen gehad met Greet waar ik genoeg over weet en dat vergeven jullie wel.
Een mens verdiend een 2e kans , maar ik weet globaal nu welke richting dit op zal gaan.

En buiten dit om jullie kunnen me niks maken. Want ik ben onder de 18 en jullie hebben MIJN de sleutel geven met daarbij ook de gedachten dat ik een kind ben en dat zulke dingen kunnen gebeuren. Maar ik wil met dit allemaal niks zeggen maar ik zeg het er maar bij.

Als het zover komt en dat jullie van een mug een olifant gaan maken ..
Dan vindt ik het heel erg laag want ik snap het echt waar maar mevrouw geloof mij het is niet hetzelfde wat u heeft .. Ieder mens reageerd alles ..
Tallesemie heeft u niet hernia heeft u niet u hersenen zijn niet beschadigd u bent ook dement aan het worden ..mijn moederen wel en ik weet donders goed dat dit een hele groot fout is ..echt waar maar dat jullie zo veel handelingen willen verichten voor dingen wat er niet is .. dan heb ik er over diefstal en beschadigingen want de meubels want ik weet zelf ook dat er heel wat antieke meubelen in het huis te bevinden zijn.

maar ik hoor het verder wel van u ..

Overigens na onze vakantie, hebben zijn ouders geen contact met ons opgenomen. Wel zijn er twee ouders van andere jongeren, waar wij mee in gesprek zijn geweest. 1 moeder van een van de jongeren, heeft zelf moeten huilen om hetgeen haar dochter had aangericht. Deze ouders gaan meewerken. Overigens een ander paar ouders, die nemen ook alle verantwoordelijkheid op van de daden van hun kind.
HenkR

HenkR

BerichtGeplaatst: za 11 sep 2010 17:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt voor je uitgebreide antwoord.

Wat je nu nodig hebt is advies over hoe te handelen met politie maar vooral over de civiele kant, de vordering en van wie te vorderen.

Ik kan je daar niet verder bij helpen; ik hoop dat iemand anders hier op RF dat wèl kan.

De vissenverzorger lijkt in een hoek gedrukt en niet alleen door jou; als ik z'n bericht goed lees. En onder druk ga je je al snel verdedigen.
Ik denk dat er best met hem te praten valt. Ook al omdat ik het gevoel heb dat hij zijn verantwoordelijkheid wel ziet maar er -gedeeltelijk- onderuit denkt te moeten komen.
Maar Feit blijft dat er zaken 'rechtgezet' moeten worden.

Mooiste zou zijn om met alle betrokkenen om de tafel te gaan zitten.
En dan met nadruk met diegenen die in een civiele zaak een rol kunnen gaan spelen.
Of eerst met de vissenverzorger alleen; om hem een kans te geven een oplossing te vinden waarmee meer rekening gehouden wordt met zijn belangen. Het is misschien goed om eerst de belangen op tafel te krijgen.

Ik hoop dat er iemand is op RF die iets kan zeggen over degenen die -civiel gezien- aansprakelijk gesteld kunnen worden.

Leeftijd: 37
Studieomgeving (BA): UL

BerichtGeplaatst: za 11 sep 2010 20:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

In principe is de hele groep vanuit OD aansprakelijk civiel voor de schade. (6: 162 jo 6: 166).
De ouders zijn geloof ik niet meer aansprakelijk omdat ze 16 of ouder zijn (6: 169 lid 2) hoewel er nog steeds een verzorgplicht is.

Het is handig om hierover advies in te winnen bij de lokale rechtswinkel of loket.

Quote:
Artikel 169 Leeftijd
1 Voor schade aan een derde toegebracht door een als een doen te beschouwen gedraging van een kind dat nog niet de leeftijd van veertien jaren heeft bereikt en aan wie deze gedraging als een onrechtmatige daad zou kunnen worden toegerekend als zijn leeftijd daaraan niet in de weg zou staan, is degene die het ouderlijk gezag of de voogdij over het kind uitoefent, aansprakelijk.
2 Voor schade, aan een derde toegebracht door een fout van een kind dat de leeftijd van veertien jaren al wel maar die van zestien jaren nog niet heeft bereikt, is degene die het ouderlijk gezag of de voogdij over het kind uitoefent, aansprakelijk, tenzij hem niet kan worden verweten dat hij de gedraging van het kind niet heeft belet.

Quote:
Artikel 166 Groep
1 Indien één van tot een groep behorende personen onrechtmatig schade toebrengt en de kans op het aldus toebrengen van schade deze personen had behoren te weerhouden van hun gedragingen in groepsverband, zijn zij hoofdelijk aansprakelijk indien deze gedragingen hun kunnen worden toegerekend.
2 Zij moeten onderling voor gelijke delen in de schadevergoeding bijdragen, tenzij in de omstandigheden van het geval de billijkheid een andere verdeling vordert.

Quote:
Artikel 162 Onrechtmatige daad
1 Hij die jegens een ander een onrechtmatige daad pleegt, welke hem kan worden toegerekend, is verplicht de schade die de ander dientengevolge lijdt, te vergoeden.
2 Als onrechtmatige daad worden aangemerkt een inbreuk op een recht en een doen of nalaten in strijd met een wettelijke plicht of met hetgeen volgens ongeschreven recht in het maatschappelijk verkeer betaamt, een en ander behoudens de aanwezigheid van een rechtvaardigingsgrond.
3 Een onrechtmatige daad kan aan de dader worden toegerekend, indien zij te wijten is aan zijn schuld of aan een oorzaak welke krachtens de wet of de in het verkeer geldende opvattingen voor zijn rekening komt.
Verstuur e-mail
Bedrogen

BerichtGeplaatst: wo 15 sep 2010 12:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt voor de nuttige raad.

Deze zaak is inmiddels aangekaart bij onze rechtsbijstandsverzekering. Dus het is even afwachten hoe nu verder. Ik hou jullie in elk geval op de hoogte van de vorderingen.

Even een andere update:

Vandaag een brief van de rechtbank gekregen dat de zedenzaak in oktober gaat dienen. Overigens ben ik wel heel blij, maar nog steeds bevreemd het mij dat we tot op heden nog geen reactie van de politie hebben ontvangen.... Deze brief was voor ons dan ook een volkomen complete verrassing.
BG

BG

Leeftijd: 40
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: wo 15 sep 2010 14:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De politiekorpsen kennen ook een klachtenregeling. Dien een schriftelijke klacht in. Wellicht krijg je wat beweging. Via politie.nl kun je de verschillende adressen achterhalen en informatie inwinnen over de klachtenregeling.
Bedrogen

BerichtGeplaatst: wo 22 sep 2010 15:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat betreft de ongeoorloofde feesten in mijn huis, heb ik helaas slecht nieuws.

De officier van Jusititie ziet hier geen zaak in.

De schade moet maar via de rechtsbijstandsverzekering verhaald worden. Dit is wat ik vandaag van de recherche heb vernomen.

Volgens de recherche is dit geen ernstige zaak, want er zijn geen moorden gepleegd. En daar kon ik het mee doen.

Het gaat mij niet om de materiele schade die is aangericht. Ik wil dat deze groep jongeren op hun verantwoording worden gewezen, en daarvoor gestraft dienen te worden (niet in geldelijke zin, want uiteindelijk draaien de ouders hiervoor op).

Mijn advies. Neem als je op vakantie gaat je vissenkom mee, je schildpad of je hamster, want feestjes geven is geoorloofd in andermans huis als je als dierenoppasser fungeert.
pacta sunt servanda

pacta sunt servanda

Leeftijd: 44
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: wo 22 sep 2010 16:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Art. 12 Sv geeft aan:
'Wordt een strafbaar feit niet vervolgd, de vervolging niet voortgezet, of vindt de vervolging plaats door het uitvaardigen van een strafbeschikking, dan kan de rechtstreeks belanghebbende daarover schriftelijk beklag doen bij het gerechtshof, binnen het rechtsgebied waarvan de beslissing tot niet vervolging of niet verdere vervolging is genomen, dan wel de strafbeschikking is uitgevaardigd. Indien de beslissing is genomen door een officier van justitie bij het landelijk parket of bij het functioneel parket, is het gerechtshof te ’s-Gravenhage bevoegd.'

Er is een weg.

BerichtGeplaatst: wo 22 sep 2010 16:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

pacta sunt servanda,

Bedankt voor deze geweldige tip.

Ik ga er gelijk mee aan de slag !

Groetjes, Nicol
Bedrogen

BerichtGeplaatst: vr 24 sep 2010 16:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hier weer even een update van de ongeoorloofde feestjes:

De recherche heeft mij in persoon verteld op het politiebureau dat de OvJ hier geen strafzaak in ziet, en dat de zaak uitbehandeld is. Dit heb ik ook telefonisch doorgegeven aan de advocaat van onze rechtsbijstandsverzekering die deze zaak in behandeling heeft. Nu heeft ze mij net teruggebeld hierover, en de hele zaak is niet geseponeerd of wat dan ook, de politie is zelfs al bezig om mensen op te roepen die in dit verhaal voortkomen (daders). Echter, de politie weet helaas niet wie de hoofddader, cq sleuteldrager is.............................

In een copie van het proces verbaal wat is opgemaakt, staat toch echt heel duidelijk wie de hoofddader, cq sleuteldrager is, zijn naam, adres alles.................

In elk geval heeft onze advocaat gisteren een aangetekende schrijven gestuurd naar de ouders/cq dader dat ze deze persoon aansprakelijk gaat stellen voor huisvredebreuk, diefstal, vernieling en computercriminalitiet.

De vader van de dader heeft inmiddels contact opgenomen met onze advocaat en gezegd dat hij niet verzekerd is, en dat het onze eigen schuld is wat er gebeurt is, omdat je dat kunt verwachten van een jongen van 17 die vissen komt voeren. Tevens zegt hij dat wij als ouders toestemming hebben gegeven aan zijn zoon om ons huis compleet te gebruiken tijdens onze vakantie, omdat het dan "bewoonbaar" voor de buiten wereld bleek.

Wij hebben echter duidelijk in een email verkeer tussen de dader en ons staan, dat hij wist dat hij alleen vissen mocht voeren, en meer niet.

Wordt vervolgd !
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds