Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
Laptopkapot
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HZe
|
Geplaatst: di 10 aug 2010 20:20 Onderwerp: Foutieve factuur, kunnen wij hier onderuit komen? |
|
|
Goedenavond,
Enige tijd geleden hebben mijn vriend en ik een huis gekocht. Omdat dit huis 1,5 jaar leeg heeft gestaan, moest de ketel opnieuw aan de praat worden gebracht. Wij hadden een nieuwe ketel besteld, maar omdat deze pas na 2 weken kon worden geïnstalleerd, moest de oude ketel voor 2 weken worden gemaakt. Uiteraard wilden wij hieraan niet teveel geld uitgeven. Met het betreffende bedrijf waren wij overeen gekomen dat het ongeveer €200 zou gaan kosten. Het zou kunnen uitlopen tot €300, maar wanneer het meer zou gaan worden, zou er contact met ons worden opgenomen. Dit is uiteindelijk gedaan omdat er een extra onderdeel van €30,- moest worden besteld. Hiermee gingen wij akkoord. Afgelopen weekend ontvingen wij de factuur. Onze monden vielen open van verbazing, want deze bleek een kleine €700 te bedragen. Uiteraard zijn wij het hiermee niet eens. Allereerst is het prijsverschil niet met ons besproken, daarbij heeft de ketel maar 4 dagen gewerkt. We kunnen vermoedelijk niet onder het betalen van de manuren vandaan komen, maar er wordt €300 aan materiaalkosten gerekend. Kunnen wij hier iets mee? Een mondelinge overeenkomst is toch ook een overeenkomst, dan kan een rekening toch niet ineens worden verdubbeld? Hebben jullie misschien een voorbeeldbrief die we kunnen gebruiken om te reclameren of wetsartikelen waarnaar wij kunnen verwijzen?
Alvast hartelijk bedankt voor jullie antwoord!! |
|
|
|
 |
Don
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 61
|
Geplaatst: za 21 aug 2010 2:04 Onderwerp: Re: Foutieve factuur, kunnen wij hier onderuit komen? |
|
|
Laptopkapot schreef: | Goedenavond,
Enige tijd geleden hebben mijn vriend en ik een huis gekocht. Omdat dit huis 1,5 jaar leeg heeft gestaan, moest de ketel opnieuw aan de praat worden gebracht. Wij hadden een nieuwe ketel besteld, maar omdat deze pas na 2 weken kon worden geïnstalleerd, moest de oude ketel voor 2 weken worden gemaakt. Uiteraard wilden wij hieraan niet teveel geld uitgeven. Met het betreffende bedrijf waren wij overeen gekomen dat het ongeveer €200 zou gaan kosten. Het zou kunnen uitlopen tot €300, maar wanneer het meer zou gaan worden, zou er contact met ons worden opgenomen. Dit is uiteindelijk gedaan omdat er een extra onderdeel van €30,- moest worden besteld. Hiermee gingen wij akkoord. Afgelopen weekend ontvingen wij de factuur. Onze monden vielen open van verbazing, want deze bleek een kleine €700 te bedragen. Uiteraard zijn wij het hiermee niet eens. Allereerst is het prijsverschil niet met ons besproken, daarbij heeft de ketel maar 4 dagen gewerkt. We kunnen vermoedelijk niet onder het betalen van de manuren vandaan komen, maar er wordt €300 aan materiaalkosten gerekend. Kunnen wij hier iets mee? Een mondelinge overeenkomst is toch ook een overeenkomst, dan kan een rekening toch niet ineens worden verdubbeld? Hebben jullie misschien een voorbeeldbrief die we kunnen gebruiken om te reclameren of wetsartikelen waarnaar wij kunnen verwijzen?
Alvast hartelijk bedankt voor jullie antwoord!! |
Ik kan mij de neiging om met wetsartikelen te 'smijten' voorstellen. Het lijkt me echter verstandiger om eerst op een vriendelijke manier (schriftelijk) uit te leggen waarom je het niet eens bent met de hoogte van de factuur. Daarin zou je volgens mij in ieder geval moeten vermelden wie de toezegging heeft gedaan, wat deze volgens jou inhield en de datum waarop dat is gebeurd.
Als dat niets uithaalt dan kun je nagaan of het installatiebedrijf is aangesloten bij de geschillencommissie installerende bedrijven:
http://www.degeschillencommissie.nl/
Daarna kun je altijd nog de loopgraaf in. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|