Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Best Patches i...
Personalized T...
verkiezingsbed...
Kunnen (Kanton...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 27 jul 2025 12:24
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

ex-vriend wil motor niet overschrijven, rijd op mijn kosten
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
lausje2009

Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen

BerichtGeplaatst: za 31 jul 2010 21:40    Onderwerp: ex-vriend wil motor niet overschrijven, rijd op mijn kosten Reageer met quote Naar onder Naar boven

Iemand enig idee wat ik nog kan doen, ex heeft na het uit elkaar gaan de motor meegenomen allemaal geen probleem ik heb niet eens een motorrijbewijs. Echter half December hem de papieren meegegeven voor overschrijving en hij heeft dit tot nu toe na herhaaldelijk verzoek van mijn kant nog steeds niet gedaan. Meneer rijd nu bekeuring op bekeurig en ik betaal de verzekering en wegenbelasting voor dit voortuig, bekeuringen komen dus ook bij mij binnen. RDW gebeld met verzoek de motor van mijn naam af te halen, doen ze alleen als je alles gedaan hebt wat ik jouw macht ligt, dus tot advocaat aan toe. Politie wil geen aangifte opnemen omdat hij geen strafbaar feit heeft gepleegd en dit mondelijke afpraken zijn geweest tussen hem en mij toendertijd. Ik heb het geld niet voor een dure advocaat en daar komt bij dat hij zonder vaste woon-en verblijfsplaats staat geregistreerd. Heb ondertussen alweer nieuwe papieren van de motor binnen, maar hier kan ik weinig mee verder........... Oplossing????
Bekijk profiel Stuur privé bericht
BartjeD

Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UL

BerichtGeplaatst: za 31 jul 2010 22:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De motor is jouw eigendom? waren jullie getrouwd en hij was van "beiden"?
Als de motor op jouw naam staat en jij eigenaar bent (boetes) waarom vorder je de motor dan niet terug tot hij de papieren tekent?
Tot de papieren zijn getekend ben je nog eigenaar???

Als dit het geval is en hij weigert eigent hij zich dan niet wederrechtelijk jouw eigendom toe? ofwel diefstal?
Als je het terug vordert doe dit dan per SMS of E-mail zodat het vast ligt i.p.v mondeling.
Verstuur e-mail
BartjeD

BerichtGeplaatst: ma 02 aug 2010 17:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Nee motor is alleen op papier (kenteken) mijn eigendom, hij heeft hem zelf gekocht. We zijn nooit getrouwd geweest en zijn geen gerigistreerd partnerschap aangegaan. En ja email is het enige waar ik hem kan bereiken, hij heeft geen vaste woon en/of verblijfsplaats,.

Heb je de bekeuringen betaald? Overheids diensten hebben de plicht om het aan het RDW door te geven als de gegevens uit het register niet meer kloppen.
Als je een brief opstuurt naar de politie met de uitleg dat je geen eigenaar, bezitter of houd(st)er bent van het voertuig in kwestie en dat de bestuurder het voertuig voor zichzelf bezit. (waarmee hij ook vermoed wordt de eigenaar te zijn)
Hiermee betwist je dat je aansprakelijk bent voor de boetes en zal de politie voor het innen van de boetes denk ik vast moeten stellen wie deze nu moet gaan betalen.

Misschien kan je dit ondersteunen door middel van het E-mail verkeer tussen jouw en hem waarin hij o.a. aangeeft de motor te hebben, eigenaar te zijn en eventueel op zijn naam te gaan zetten? (ooit in de verre toekomst maar dat doet er niet toe als de erkenning maar zwart op wit staat)
Verstuur e-mail
BartjeD

BerichtGeplaatst: di 03 aug 2010 12:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoe ik het begrijp is het zo dat als je de bekeuringen aanvecht je dus kan aantonen dat je geen eigenaar of bestuurder was.

Een verkeers overtreding wordt in de regel verhaald op de eigenaar / bestuurder, voor het gemak verzonden naar de kenteken houder (vermoeden van eigendom van het voertuig ligt hierin)

Nu jij kan aantonen(?) dat je geen eigenaar, bezitter of houder etc.. bent ben je niet aanspreekbaar voor de boetes en hoef je deze (uiteindelijk als alles goed gaat) helemaal niet te betalen. (je hebt bovendien er alles aan gedaan om dit duidelijk te maken)

http://www.cjib.nl/Onderwerpen/boete_voor_een_verkeersovertreding/in_beroep_gaan/index.aspx

Hier staat beknopt aangegeven hoe je een beroep tegen de boete onderneemt (Ik ga er van uit dat het lichte overtredingen zijn)

De boetes die je al betaald hebt zijn geloof ik terug te krijgen via een beroep op onverschuldigde betaling maar het is in eerste instantie belangrijker om er voor te zorgen dat toekomstige boetes niet meer bij jou op de mat vallen. (Eerst de stroom stoppen dan pas terug vorderen lijkt me de beste optie)

Nu je kan bewijzen(?) dat je geen eigenaar bent of was nog bezitter of bestuurder etc.. tentijde van de boetes sta je sterk, gelukkig, maar ik raad je desalniettemin (sterk) aan om even bij de rechtswinkel langs te gaan en via een toevoegings procedure een gratis advocaat voor je zaak te halen. (Rechtwinkel Den haag doet dit in iedergeval volgens een vriend van me die daar werkt)

Je kan het natuurlijk ook zelf proberen en een nette brief naar de officier van justitie sturen waarin je beroep aan tekent tegen de laatste boete. Dit zou het met wat geluk ook kunnen op lossen. Dat neemt echter niet weg dat met betrekking op je ex(weigering overschrijven) het waarschijnlijk handiger is om een advocaat te gebruiken die alles goed voor je bekijkt en regelt.
Verstuur e-mail
ouwe sloeber

Leeftijd: 52
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: vr 06 aug 2010 11:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
ik heb niet eens een motorrijbewijs.

Is dit ook niet een bewijs? Of in ieder geval ondersteunend?
BG

BG

Leeftijd: 39
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: vr 06 aug 2010 12:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

BartjeD schreef:
Een verkeers overtreding wordt in de regel verhaald op de eigenaar / bestuurder, voor het gemak verzonden naar de kenteken houder (vermoeden van eigendom van het voertuig ligt hierin)

Uit artikel 5 van de WAHV blijkt iets anders:

Indien is vastgesteld dat de gedraging heeft plaatsgevonden met of door middel van een motorrijtuig waarvoor een kenteken is opgegeven, en niet aanstonds is vastgesteld wie daarvan de bestuurder is, wordt, onverminderd het bepaalde in artikel 31, tweede lid, de administratieve sanctie opgelegd aan degene op wiens naam het kenteken ten tijde van de gedraging in het kentekenregister was ingeschreven. Daarbij wordt hij gewezen op het bepaalde in artikel 8.

Er bestaat dus gewoon een recht om op kenteken te bekeuren en niet om de boete aan die persoon te versturen. De enkele stellingname dat jij dat niet wil zijn of bent etc. lijken me geen hout te snijden en ik geloof ook niet dat het bij het OM iets uitmaakt aan wie ze de boete opleggen. Ik weet dat een en ander zich niet goed verhoudt tot de onschuldpresumptie, maar dat is de hele wet omtrent dit soort boetes niet.
Werknemer79

Leeftijd: 45

BerichtGeplaatst: zo 22 aug 2010 23:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

En als je de motor als gestolen opgeeft?
MikkieMuis

Leeftijd: 37
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvA

BerichtGeplaatst: ma 23 aug 2010 20:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Werknemer79 schreef:
En als je de motor als gestolen opgeeft?

my toughts exactly, waarom heb je de motor niet als gestolen opgegeven. als jij het eigendomsbewijs hebt?
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds