|
Auteur |
Bericht |
Minie
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 27 jul 2010 22:19 Onderwerp: Hoe kan bank aansprakelijk gesteld worden? |
|
|
Situatie: Van een oom is 5 jaar geleden erfenis verdeeld. Boekhouder mocht volgens verklaring van erfrecht alleen met mijn vrouw erfenis afwikkelen. Boekhouder heeft alles alleen afgewikkeld zonder mijn vrouw hierin te betrekken. Bank heeft gewoon nalatenschap onder andere 25 erfgenamen verdeeld. Mijn vrouw had moeten tekenen hiervoor. Bank is gedaagd en boekhouder. Bank is papier "kwijt" waaruit blijkt wie voor mijn vrouw heeft getekend. Ook zijn er bij leven oom in 2003 schenkingen gedaan van grote bedragen. Een andere oom was gemachtigd tijdens leven van oom om financiėle handelingen bij bank te voldoen. Gemachtigde oom mag zich niet verrijken. Heeft dit wel gedaan. Bewijzen bij bank opgevraagd wie getekend heeft voor opdracht tot schenkingen. Ook deze bewijzen is bank kwijt ... Onze advocaat zegt dat we bank niet kunnen aanklagen. Wij moeten immers bewijzen of er schade is geleden en dit kunnen we niet aantonen zonder stukken die bank "kwijt" is. Vraag: Hoe kan bank aangepakt worden? Advocaat adviseert om alleen boekhouder te dagen. Dit willen we niet, we willen bank en boekhouder dagen daar ze beide fout hebben gemaakt. Hoe kan dit het beste aangepakt worden? Onze advocaat moet conclusie volgende week indienen. Graag reactie hierop. Bedankt. |
|
|
|
 |
lawyer
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 629
|
Geplaatst: wo 28 jul 2010 9:09 Onderwerp: |
|
|
Minie schreef: | Situatie: Van een oom is 5 jaar geleden erfenis verdeeld. Boekhouder mocht volgens verklaring van erfrecht alleen met mijn vrouw erfenis afwikkelen. Boekhouder heeft alles alleen afgewikkeld zonder mijn vrouw hierin te betrekken. Bank heeft gewoon nalatenschap onder andere 25 erfgenamen verdeeld. Mijn vrouw had moeten tekenen hiervoor. Bank is gedaagd en boekhouder. Bank is papier "kwijt" waaruit blijkt wie voor mijn vrouw heeft getekend. Ook zijn er bij leven oom in 2003 schenkingen gedaan van grote bedragen. Een andere oom was gemachtigd tijdens leven van oom om financiėle handelingen bij bank te voldoen. Gemachtigde oom mag zich niet verrijken. Heeft dit wel gedaan. Bewijzen bij bank opgevraagd wie getekend heeft voor opdracht tot schenkingen. Ook deze bewijzen is bank kwijt ... Onze advocaat zegt dat we bank niet kunnen aanklagen. Wij moeten immers bewijzen of er schade is geleden en dit kunnen we niet aantonen zonder stukken die bank "kwijt" is. Vraag: Hoe kan bank aangepakt worden? Advocaat adviseert om alleen boekhouder te dagen. Dit willen we niet, we willen bank en boekhouder dagen daar ze beide fout hebben gemaakt. Hoe kan dit het beste aangepakt worden? Onze advocaat moet conclusie volgende week indienen. Graag reactie hierop. Bedankt. |
Als jij je op het standpunt stelt dat de bank zonder toestemming bedragen heeft laten afboeken van een rekening, zal de bank het bewijs moeten leveren dat dat niet zo is. De bank beschikt immers over de stukken waaruit blijkt dat er wel (of niet) door een bevoegd persoon is getekend (althans, de bank zou daarover moeten beschikken).
Het bewijs van de afboekingen kun je leveren middels bankafschriften; het lijkt mij dan aan de bank om te bewijzen dat een bevoegd persoon over de (bedragen op de) bankrekening heeft beschikt. |
|
|
|
 |
Bokkie
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 12 sep 2010 14:09 Onderwerp: |
|
|
Ben eigenlijk wel benieuwd welke bank dit betreft en hoe de zaak er inmiddels voor staat. |
|
|
|
 |
|