Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Volkshuisevest...
Psychiatrie
Seeking CIPD a...
kan zakelijk h...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 16 jun 2025 17:41
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Psychiatrie
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Arjan!

Leeftijd: 52
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UM

BerichtGeplaatst: di 27 jul 2010 11:15    Onderwerp: Psychiatrie Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben op zoek naar mogelijkheden om de psychiatrie als beroepsgroep aansprakelijk te stellen voor de fraude die ze begaan. Ik wil daar graag geld in investeren en heb dat in beperkte mate ook beschikbaar (ter vergoeding van de kosten van een advocaat), maar vooralsnog lijkt het er op dat er in Nederland geen mogelijkheden bestaan om als burger een beroepsgroep aan te klagen voor frauduleuze praktijken en dat enkel het OM dat kan doen.

Zou iemand op dit forum mij wellicht verder kunnen helpen?

Ik zal even een korte inleiding geven. Er zijn hoogleraren die hun baan en titel psychiater opgeven uit afkeer tegen de fraude die er gaande is, dus het is een serieuze zaak.

http://www.moshersoteria.com/resig.pdf

Met mijn website zielenknijper.nl ben ik inmiddels ongeveer 4 jaar bezig geweest met het aan de kaak stellen van onmenselijke praktijken en fraude binnen de psychiatrie.

De politiek doet veel moeite om het publiek bewust te maken van wat er gaande is in de hoop het tij te keren, en dat is een van de redenen dat ik hiermee door wil gaan. (tij = ADHD epidemie, depressie epidemie et cetera, zie: http://www.sfk.nl/publicaties/farmacie_in_cijfers/2010/2010-16.html )

Bron: SFK

In officiële publicaties werken zowat alle partijen in de Tweede Kamer samen om psychiatrische diagnostiek in twijfel te trekken.

http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/kamerstukken/2009/06/25/antwoord-op-vragen-van-de-leden-van-d66-groenlinks-pvda-vvd-sp-sgp-en-cda-over-het-bericht-dat-te-veel-kinderen-in-nederland-een-psychiatrisch-etiket-krijgen-opgeplakt.html

Media publiceren uitgebreid over de gang van zaken binnen de psychiatrie en media iconen als Paul de Leeuw, Emile Ratelband, Peter R. de Vries en reportagemakers als Vara Zembla en Tros Rader besteden er aandacht aan.

Maar toch groeit de psychiatrie gestaag verder... (zie SFK link) en worden steeds meer kinderen en volwassenen medicijnen voorgeschreven voor onmeetbare hersenziekten. Ziekten die volgens veel geleerden niet bestaan en onderdeel zijn van een grote fraude:

http://www.radio1.nl/contents/7031-adhd-is-een-waandiagnose

http://www.amazon.com/Diseasing-Americas-Children-Exposing-Empowering/dp/0785228861

http://boeken.vpro.nl/boeken/42429021/ (Hoogleraar: “ADHD is boerenbedrog”)

http://www.medischdossier.org/archief/jaargang_11/nummer_7/artikel_526/ouders_misleid_over_middelen_bij_adhd.html

Wanneer je je afvraagt waarom de psychiatrie bestaat dan is dat onduidelijk. Er bestaan verschillende manieren om met menselijke en psychische problemen om te gaan, dus waarom de psychiatrie?

Er zijn in Nederland misschien wel 100.000 mensen te vinden die zeggen baat te hebben bij de handen van Jomanda dus de vaak gehoorde verklaring dat mensen zeggen baat te hebben bij de medicijnen is geen gegronde reden.

Psychiatrie is een medische wetenschap en ze schrijven de pillen voor voor een stoornis in de hersenen, terwijl er geen bewijs is dat de stoornis bestaat. Bij de patiënten niet maar ook in de wetenschap niet dus het is fraude wat er gaande is.

http://www.psy.nl/meer-nieuws/nieuwsbericht/article/wetenschappelijk-gezien-slaat-schizofrenie-nergens-op/

Psychotherapie, psychoanalyse, ACT e.d. zijn alternatieven die mensen daadwerkelijk kunnen helpen herstellen van psychische problemen als depressie, angst en meer complexe psychische problemen (verzamel etiket psychose/schizofrenie). Studies tonen aan dat het op termijn miljarden kan besparen:

http://www.erasmusmc.nl/corp_home/corp_news-center/2010/2010-05/investeren.psychotherapie.levert/

Psychiatrische behandeling voor psychose/schizofrenie maakt mensen bijvoorbeeld chronisch ziek. Je hebt zelfs meer kans op herstel zonder behandeling tonen studies aan:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17502806

Daarbij verkort antipsychotica het leven met gemiddeld 25-30 jaar dus het is totaal onverantwoord om mensen met zware psychiatrische hersenmedicatie te behandelen wanneer zij ernstige psychische problemen hebben.

http://www.reuters.com/article/idUSTRE56C15Z20090713 (de modernste antipsychotica blijken dodelijker te zijn dan oudere middelen met de top 3 dodelijkste middelen die overeenkomt met de top 3 best verkochte antipsychotica... dat is bijzonder verdacht)

http://www.independent.co.uk/life-style/health-and-families/health-news/ignored-the-mentally-ill-killed-by-drugs-that-are-meant-to-help-them-951821.html

Ik heb gerenommeerde wetenschappers achter mij staan en wil graag iets doen tegen de fraude als neutraal en onafhankelijk persoon. Het is naar mijn mening onverantwoord om omstreden artsen hun gang te laten gaan en - op basis van leugens en misleiding - steeds meer mensen medicijnen te laten gebruiken voor onmeetbare ziekten in de hersenen.

Ik hoop dat iemand op dit forum mij op weg zou kunnen helpen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Arjan!

BerichtGeplaatst: di 27 jul 2010 11:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik wilde nog dit vermelden, omdat het juridisch gezien mogelijk e.a. duidelijker maakt: psychiaters houden zich stil. Ze proberen waarschijnlijk te wachten tot de storm over waait en een jaar later zeggen ze vervolgens als verweer: "er is inmiddels veel veranderd in de psychiatrie" en dan begint het weer van voren af aan...

Maar het is in Nederland strafbaar is om mensen van noodzakelijk geachte medische behandeling af te houden, met welke bedoeling dan ook. En ik beticht psychiaters van fraude en stel dat zij met opzet patiënten chronisch ziek maken, dus indien dat een leugen zou zijn dan is het noodzakelijk dat psychiaters daar actie tegen ondernemen. In het belang van hun vaak kwetsbare patiënten die op het verkeerde been gebracht zouden kunnen worden en het publieke vertrouwen in hen als arts.

In reacties aan patiënten waarin ik hen adviseer om in het geval van gebruik van psychiatrische medicatie in het belang van hun welzijn daarmee te stoppen (onder begeleiding van een vertrouwde arts i.v.m. de levensgevaarlijke afkickverschijnselen), voeg ik zo mogelijk de behandelend psychiater als CC bij.

Sommige mensen voeren als verweer aan dat psychiaters wel wat beters te doen hebben dan mij hiervoor aan te pakken. Maar zo eenvoudig is het natuurlijk niet. De patiënten spreken hun dank uit en nemen mij serieus en zullen zo mogelijk daadwerkelijk stoppen met het gebruik of acceptatie van psychiatrische behandeling. En de psychiaters houden zich stil terwijl er juridisch gezien alle mogelijkheden voor bestaan in Nederland om dat tegen te gaan.

Ik weet natuurlijk wel waarom psychiaters mij negeren. Ze plegen fraude en dat weten ze zelf heel goed. De antipsychotica vermindert de kans op herstel en verkort het leven van patiënten, en dat is geen complot theorie. Ik heb gerenommeerde wetenschappers achter mij staan die dat bevestigen. Psychiaters hebben geen poot om op te staan als het er op aankomt.

Dat psychiaters negeren dat een niet-professionele partij met aanzien (auteur van een redelijk druk bezochte website over de psychiatrie) patiënten adviezen geeft over wat zij dienen te doen in het belang van hun gezondheid, is niet normaal en bevestigt mijn veronderstelling dat psychiaters, ook individueel, zich bewust zijn dat het niet deugt waar ze mee bezig zijn.
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: di 27 jul 2010 13:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Arjan! schreef:
Ik ben op zoek naar mogelijkheden om de psychiatrie als beroepsgroep aansprakelijk te stellen voor de fraude die ze begaan.

Vergeet het.

Wil je iemand aansprakelijk stellen, zoek dan eerst uit welke (rechts)persoon jou door onrechtmatig handelen daadwerkelijk en bewijsbaar schade heeft toegebracht.

Verder is dit forum niet bedoeld om campagne te voeren.

BerichtGeplaatst: di 27 jul 2010 17:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt voor uw reactie, echter, zoals u wellicht weet handelt de psychiatrie niet onder het bewind van een rechtspersoon die aansprakelijk gesteld zou kunnen worden voor de gang van zaken binnen de psychiatrie.

Dus hoe nu verder?

p.s. ik heb geen financiële, religieuze of politieke belangen of motieven dus ik voer geenszins 'campagne'.
WimWest

Leeftijd: 125
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: di 27 jul 2010 17:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het advies opvolgen van Bona Fides en met de door u geleverde bewijzen een psychiater vervolgen dan volgt de rest, wellicht het Europese Hof.

Een lange weg begint met een enkele stap.
bona fides

BerichtGeplaatst: di 27 jul 2010 17:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Arjan! schreef:
Bedankt voor uw reactie, echter, zoals u wellicht weet handelt de psychiatrie niet onder het bewind van een rechtspersoon die aansprakelijk gesteld zou kunnen worden voor de gang van zaken binnen de psychiatrie.

Vandaar: vergeet het.

BerichtGeplaatst: di 27 jul 2010 19:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

WimWest schreef:
Het advies opvolgen van Bona Fides en met de door u geleverde bewijzen een psychiater vervolgen dan volgt de rest, wellicht het Europese Hof.

Een lange weg begint met een enkele stap.

Dat is wellicht een idee. Ik weet zo al een psychiater die mogelijk geschikt zou kunnen zijn voor de zaak i.v.m. veelvuldige publicaties op het internet waarin de misleiding duidelijk naar voren komt. In video's propageert zij ADHD medicatie en noemt ze het middel een 'opruimstof' om het bij kinderen aan de man te brengen.

http://www.youtube.com/watch?v=WuOfy2GrFWQ

Het is totale onzin wat ze aan kinderen verkondigd. ADHD medicatie heeft een gelijk effect op de hersenen als cocaïne en is verslavend. Het doet de problemen als concentratieproblemen en druk gedrag na 2-3 jaar gebruik accumuleren en ze vermeldt niets over de gevaren van de medicijnen terwijl het dodelijk kan zijn voor kinderen.

De betreffende psychiater probeert ook volwassen mensen te werven door middel van het publiceren van berichten in de media.

Quote:
,,Wij hopen dat volwassenen die zich in de symptomen herkennen, zich laten testen. Met begeleiding en medicijnen kunnen zij hun leven weer op de rails krijgen.’’

http://www.ad.nl/diagnose/2961717/Arts_herkent_adhd_bij_volwassenen_niet.html?reageer=1

Waar het om gaat is natuurlijk niet de vraag of de betreffende mensen daadwerkelijk problemen hebben met hun psyche of het leven, maar de praktijk van de psychiatrie waarbij hersenmedicijnen worden voorgeschreven voor een stoornis in de hersenen waar geen bewijs voor bestaat.

Indien mensen drugs of alcohol willen gebruiken om zich goed te voelen dan is dat hun eigen keuze, maar het gaat hier om het handelen van een medische professie. Het is onverantwoord om mensen op grote schaal hersenmedicijnen voor te schrijven zonder dat je kunt aantonen dat er iets mis is in de hersenen van die mensen, terwijl je de betreffende mensen wel vertelt dat er iets mis is om ze aan het slikken te krijgen. In zekere zin gaat het om kwakzalverij.

Ik dien dus bijvoorbeeld de betreffende psychiater aan te klagen voor fraude en vervolgens bij geen gehoor naar het Europese hof te stappen?
WimWest

Leeftijd: 125
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: di 27 jul 2010 19:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Fraude lijkt mij zinloos zonder aantoonbaar bewijs. De eerste stap is m.i. op basis van de WGBO.
Arjan!

BerichtGeplaatst: di 27 jul 2010 20:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het is toch duidelijk dat er sprake is van fraude wanneer psychiaters mensen vertellen dat zij een hersenstoornis hebben waarvoor geen enkel bewijs bestaat?
bona fides

BerichtGeplaatst: di 27 jul 2010 20:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het professionele oordeel van een psychiater is daarvoor ruim voldoende bewijs.

BerichtGeplaatst: di 27 jul 2010 20:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat kunt u niet menen... Heeft u die verkoopcijfers gezien? Bijna 1 miljoen pakjes ADHD-medicatie gingen afgelopen jaar over de toonbank. Talloze geleerden verkondigen dat psychiaters ouders en kinderen bedriegen en dat de ziekte helemaal niet bestaat.

Het zou toch van de zotten zijn indien psychiaters daar niet voor vervolgd kunnen worden, want als er geen bewijs is voor de ziekte dan bedriegen ze mensen en is er geen rechtvaardiging voor die 1 miljoen pakjes ADHD medicatie.
Arjan!

BerichtGeplaatst: di 27 jul 2010 22:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mijn excuses indien mijn reactie verontwaardigd overkwam, het was niet tegen u bedoeld maar meer vanwege de machteloze situatie waarin ik lijk te verkeren.

Psychiaters begaan wel zulke verschrikkelijke misdaden tegen de menselijkheid, zoals bijvoorbeeld het voor meer dan een jaar in een isoleercel opsluiten van onschuldige mensen, soms met de dood als gevolg.

Nova: http://www.youtube.com/watch?v=i5IWFDY_oNo

Cisca Joldersma (CDA) spreekt van "levend begraven in een isoleercel" door een 'arts'.

http://www.rijksoverheid.nl/bestanden/documenten-en-publicaties/kamerstukken/2010/05/12/antwoord-op-kamervragen-over-langdurig-verblijf-van-psychiatrische-patienten-in-de-isoleercel/cz-3001288.pdf

Als je dan ziet dat ze kinderen vertellen over een neurobiologische stoornis in hun hersenen als ze druk of lastig zijn, en dat ze inmiddels zo'n 900.000 pakjes ADHD medicatie per jaar voorschrijven, dan weet je gewoon dat die corrupte geesten dat niet om het welzijn van de kinderen doen.

De reden waarom ze het doen is mij overigens niet bekend. Maar geleerden spreken van fraude en dat is aantoonbaar.

http://www.medischdossier.org/archief/jaargang_11/nummer_7/artikel_526/ouders_misleid_over_middelen_bij_adhd.html

Moet je je ogen sluiten voor dit groots onrecht, omdat men bepaalt dat een psychiater dit allemaal mag doen?
bona fides

BerichtGeplaatst: di 27 jul 2010 23:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Arjan! schreef:

Wikipedia schreef:
McTaggart is co-director of "What Doctors Don't Tell You Ltd.", which publishes newsletters and books about alternative health.[2]

McTaggart has a program called "Living The Field", based on an understanding of the zero point field as applied in quantum mechanics.

McTaggart is director of the Intention Experiment, a web-based investigation to discover whether intentions can affect the physical world.

McTaggart appears in the extended version of the movie What the Bleep Do We Know!?.

The McTaggart group has been cited for significant factual errors in their attacks on medicine, such as confusing the antiviral drug Tamiflu for a vaccine and attributing deaths to a nonexistent avian influenza vaccine.[3]

"The Field" has been characterized as pseudoscience and her understanding of quantum physics has been described as a misconception.[4]

[2] Paranormal Radio Talk
[3] Ben Goldacre (February 18, 2006). "How to be beautifully, blissfully wrong about Tamiflu: just call it a bird flu vaccine". The Guardian (London): p. 7. http://www.guardian.co.uk/science/2006/feb/18/infectiousdiseases.birdflu. Retrieved December 19, 2009.
[4] Mark Henderson (October 30, 2004). "Junk medicine: Anti-vaccine activists". The Times (London). http://www.timesonline.co.uk/tol/news/uk/health/article500204.ece. Retrieved December 17, 2009.

Quote:
Moet je je ogen sluiten voor dit groots onrecht, omdat men bepaalt dat een psychiater dit allemaal mag doen?

Moet je alles maar klakkeloos aannemen wat personen je vertellen die er juist helemaal niet voor hebben geleerd? "Die zijn dus geïndoctrineerd" zeg je dan zeker? Of ben je meer van "het staat op internet, dus het moet wel waar zijn"? Jij hebt je laten indoctrineren.

Jij bent gewoon overgevoelig voor internetconspiracygeleuter. Zo zijn er velen. Dit forum is niet de juiste plaats om dat geleuter verder te verspreiden.

Juridisch gezien heb je werkelijk geen enkel aanknopingspunt om wat dan ook tegen iemand te ondernemen (nou ja, tegen die McTaggart-figuur misschien wel). Dus nogmaals: vergeet het. Wat begrijp je niet aan die twee woorden? Je zoekt een gevecht tegen windmolens.

BerichtGeplaatst: wo 28 jul 2010 0:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

U vergeet dat ik mij al 4 jaar in de materie heb verdiept, en de McTaggert / paranormaal link die u probeert te trekken slaat kant nog wal.

Medisch Dossier bericht over een actualiteit die "reëel" is. De interpretatie ervan is puur journalistiek. En ik heb nog meer bronnen, bijvoorbeeld de BBC:

http://psychrights.org/articles/Drugs4ADHDNotAnswerBBCNov07.htm

ADHD medicatie doet druk gedrag en concentratieproblemen na 2-3 jaar gebruik accumuleren en voor de hersenstoornis is eenvoudigweg geen bewijs.

Het is dan ook onterecht dat u mij als complot denker probeert weg te zetten. Er zijn ook hoogleraren die aan de bel trekken en stellen dat ADHD bedrog is:

http://www.youtube.com/watch?v=Wl2y0DJxdiE

Zij doen dat niet zomaar. En ik wil ervoor helpen zorgen dat een einde wordt gemaakt aan de fraude.

Hier nog een bron die bericht over wat er gaande is, Pharmaceutisch Weekblad:

In vragen aan minister André Rouvoet (ChristenUnie) voor Jeugd en Gezin en staatssecretaris Sharon Dijksma (PvdA) van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap riep D66-Kamerlid Fatma Koser Kaya het kabinet recent op om het probleem omtrent ADHD serieuzer te nemen. D66 wordt gesteund door een ruime meerderheid van VVD, PvdA, SP, GroenLinks, CDA en de SGP.

Koser Kaya:

Quote:
‘Het lijkt erop dat de diagnose van een lichte psychiatrische aandoening (ADHD) erger is dan de kwaal. Een diagnose zou de eerste stap naar hulp moeten zijn, maar het lijkt de eerste stap naar een leven met weinig kansen en veel werkloosheid.’

Denkt u dat tweede kamer leden vanuit het niets zouden zeggen dat de psychiatrische diagnose erger lijkt dan het probleem zelf? En dat zij in publieke berichten een officiële ziekte in twijfel trekken door er minderwaardig aan te refereren als zijnde 'etiket'?

Het is niet goed wat psychiaters doen en het is noodzakelijk dat ze ervoor vervolgd worden, want ze bedriegen mensen opzettelijk.

Laatst aangepast door Arjan! op wo 28 jul 2010 1:00, in totaal 2 keer bewerkt
Arjan!

BerichtGeplaatst: wo 28 jul 2010 0:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

In Amerika is een advocaat gestart met een aanklacht tegen de psychiatrie van Alaska. Ik heb contact met hem via e-mail maar hij kon mij ook niet vertellen hoe ik in Nederland de psychiatrie als professie kan aanklagen.

http://www.ktuu.com/Global/story.asp?S=11974882

Hij had eerder gewonnen in de Zyprexa zaak waarin door Eli Lilly 1,42 miljard dollar schadevergoeding is betaald.

Zyprexa is een psychiatrisch medicijn.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds