|
Auteur |
Bericht |
tonygils
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): NTI
|
Geplaatst: wo 21 jul 2010 13:34 Onderwerp: 0 uren contract ontbinden |
|
|
hallo,
ik heb op mijn werk een 0 uren contract. Dit contract is aangegaan voor 3 maanden en is ingegaan op 6 Mei 2010. Ik ben daar nu dus circa 2,5 maand aan het werk.
Nu heb ik ander werk gevonden, en wil ik dus weg bij mijn huidige werk. Ik heb van hun geen kopie van het contract gehad, maar ik kan me herinneren dat in het contract een opzechtermijn van 1 maand stond. Ben ik hieraan verbonden, aangezien ik een 0 uren contract heb wat nog geen 3 maanden geduurd heeft?
Als ik er aan vast zit, kan ik toch sowieso mijn contract niet laten verlengen? Dan zit ik toch niet vast aan die 1 maand opzechtermijn, maar ben ik toch gewoon klaar op 6 Augustus?
Alvast bedankt
gr tony |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 21 jul 2010 14:20 Onderwerp: |
|
|
Normaal gesproken kun je een tijdelijk contract helemaal niet tussentijds opzeggen. Mocht in jouw contract zijn opgenomen dat dat wel kan, dan zit je nog steeds aan die opzegtermijn van een maand vast.
Het is dus eenvoudiger om de 3 maanden vol te maken en dus tot en met 5 augustus te werken. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: do 22 jul 2010 9:45 Onderwerp: |
|
|
Je kan ook een werkrooster vragen voor de resterende twee weken, en bij je nieuwe baan in de andere uren gaan werken...
Er van uitgaande dat je niet full-time werkt... |
|
|
|
 |
hwm.klaassen
Leeftijd: 79 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 23 jul 2010 14:56 Onderwerp: |
|
|
Als je minder dan 20 uur in de maand gewerkt hebt of werk heb gehad
Is het contract niet geldiig.En aan ieder contract zit een proef tijd aan vast meestal 3 maanden
Hwm.klaassen |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: vr 23 jul 2010 15:17 Onderwerp: |
|
|
hwm.klaassen schreef: | Als je minder dan 20 uur in de maand gewerkt hebt of werk heb gehad
Is het contract niet geldiig.En aan ieder contract zit een proef tijd aan vast meestal 3 maanden
Hwm.klaassen |
Alles wat je schrijft is onjuist. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Freak
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 24 jul 2010 1:40 Onderwerp: |
|
|
Kan je verplicht worden de uren dat je opgeroepen wordt te komen? |
|
|
|
 |
hwm.klaassen
|
Geplaatst: za 24 jul 2010 2:01 Onderwerp: |
|
|
hwm.klaassen schreef: | Als je minder dan 20 uur in de maand gewerkt hebt of werk heb gehad
Hwm.klaassen |
Dan moet je is kijken in de Consulentengids 2010
Daar staat alles in Of je nu een contract hebt van de bouw of een van de Metaal daar kan dag en nacht verschil in zitten
Of ben je in dienst bij het UZB Kan het weer anders zijn
Dan moet je maar is kijken naar Rechtenvermoedens staat in de wet
Arbeid en sociale zekerheid.
Hwm.klaassen |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: za 24 jul 2010 10:05 Onderwerp: |
|
|
Ik zou je willen aanraden om in het Burgerlijk Wetboek te kijken. Begin bijvoorbeeld eens bij artikel 7:652 lid 4 sub a. Nadat je het Burgerlijk Wetboek hebt bekeken dien je de CAO van betrokkene te bestuderen en de arbeidsovereenkomst. Op dat moment kun je iets gaan roepen.
Als topicstarter een beetje pragmatisch is, volgt 'ie gewoon de tip van Dennis. Vraag me af wat nu het probleem is om je afspraken gewoon na te komen en nog 2 weken door te werken conform het contract. _________________ Mine! |
|
|
|
 |
hwm.klaassen
|
Geplaatst: za 24 jul 2010 11:32 Onderwerp: |
|
|
BG schreef: | Ik zou je willen aanraden om in het Burgerlijk Wetboek te kijken. Begin bijvoorbeeld eens bij artikel 7:652 lid 4 sub a. Nadat je het Burgerlijk Wetboek hebt bekeken dien je de CAO van betrokkene te bestuderen en de arbeidsovereenkomst. Op dat moment kun je iets gaan roepen.
Als topicstarter een beetje pragmatisch is, volgt 'ie gewoon de tip van Dennis. Vraag me af wat nu het probleem is om je afspraken gewoon na te komen en nog 2 weken door te werken conform het contract. |
Van mij heb je gelijk
Ik werk er veel mee.
Hwm.klaassen |
|
|
|
 |
|