|
|
| Auteur |
Bericht |
kuyt1
Leeftijd: 34 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: di 20 jul 2010 19:37 Onderwerp: Voorgelogen bij aannamegesprek over voorwaarden. |
|
|
Hoi allemaal,
Ik had gesolliciteerd bij studentenwerk voor een baan op de zaterdag, hierbij bleek dat we hiervoor telkens van Tilburg naar Roosendaal moesten. We verzamelen in Dongen en vertrekken dan met de groep gezamelijk naar Roosendaal. Ze verzekerde ons dat wij voor de rit van Dongen naar Roosendaal gewoon betaald kregen, oftwel op moment van aankomst op Dongen begint onze werktijd tot we terug in Dongen zijn. Na de eerste werkdag kregen we van de opdrachtgever te horen dat we voor de rit niet betaal worden, oftwel heeft Studentenwerk ons voorgelogen. Wat nu?
Met vriendelijke groeten
Ross |
|
|
|
|
 |
kuyt1
|
Geplaatst: di 20 jul 2010 19:42 Onderwerp: |
|
|
Vervolg:
Na Studentenwerk gemailt te hebben gingen hun dit uitzoeken. Ik kreeg dit antwoord: "Het was inderdaad de afspraak dat jullie de tijd dat jullie van Dongen naar Roosendaal reizen ook mochten meetellen. De opdrachtgever is hier op teruggekomen, dus komen wij jullie tegemoet. Jullie mogen naast de werkelijk gewerkte uren in Roosendaal, er 1 uur bijtellen (dit is dan de compensatie voor de reistijd)."
Mag de opdrachtgever hier zomaar op terug komen zonder je van te voren te hebben geinformeerd? (Bij het invullen van onze gewerkte uren zeiden ze dus opeens dat we de reis niet meer mee mochten tellen)
Dit is beter dan niets, maar onze reistijd van de eerste werkdag (afgelopen zaterdag) was 1,75 uur. Sta ik in mijn recht, dat ze gewoon deze volle 1,75 uur tegemoet moeten komen?
Verder hebben hun het recht om nu te zeggen dat ze voor de volgende werkdagen de reistijd niet meer betalen of hiervan gewoon standaard 1 uur compensatie van te maken, ook al is het langer? |
|
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: di 20 jul 2010 20:12 Onderwerp: |
|
|
Had jij hierover niet al een draadje geopend en/of was er niet al een ander Studentenwerk-draadje? Volgens mij wel. _________________ Mine! |
|
|
|
|
 |
kuyt1
|
Geplaatst: di 20 jul 2010 20:28 Onderwerp: |
|
|
| BG schreef: | | Had jij hierover niet al een draadje geopend en/of was er niet al een ander Studentenwerk-draadje? Volgens mij wel. |
Ja maar daar was een slot opgezet omdat het volgens hun een dubbele post was, het is beide over studentenwerk maar totaal andere vragen!
Dus aan jou, kun je mijn vragen beantwoorden? |
|
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: di 20 jul 2010 21:15 Onderwerp: |
|
|
Strekking is denk ik hetzelfde als in andere draadje: wat heb je op papier staan? Ik denk dat als er niets op papier staat, je weinig kan. Ik heb 1,5 uur reistijd --> eigen tijd.
Offtopic: die reclames van Studentenwerk staan nu ook in ander daglicht. Begrijp wel waarom klanten van Studentenwerk zo blij met jullie zijn: spotgoedkoop.  _________________ Mine! |
|
|
|
|
 |
kuyt1
|
Geplaatst: vr 23 jul 2010 16:42 Onderwerp: |
|
|
Ik heb niks hiervan op papier meegekregen, het is ons toegezegd in het gesprek met hun, aan iedereen die hier werkt. Ik heb wel per mail nadat ik hier achteraan ben gegaan de bevestiging van hun gehad dat de duur van de rit zou worden uitbetaald.
De rit duurde in totaal 1,75 uur, maar Studentenwerk heeft als oplossing om hier met 1 uur tegemoet te komen en voor alle volgende dagen ook 1 uur voor de reistijd tegemoet te komen, omdat de opdrachtgever, zonder dat hij dit aan ons en zelfs Studentenwerk liet weten, hier op terug kwam.
Daarom de vraag, is Studentenwerk gewoon niet verplicht om die 1,75 uur tegemoet te komen ipv 1 uur, omdat we deze dag gewerkt hadden met het idee dat we de hele rit betaald kregen en pas na deze werkdag besloten is om maar 1 uur tegemoet te komen. Of moet de opdrachtgever hier tegemoet komen, omdat hij hierover niemand had geinformeerd dat dit gewijzigd was.
Voor de volgende dagen, zijn ze dan ook niet verplicht om de echte rit duur tegemoet te komen? |
|
|
|
|
 |
|
|