Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 2 van 2 |
Ga naar pagina Vorige 1, 2 |
|
Auteur |
Bericht |
lampje
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 33
|
Geplaatst: vr 16 jul 2010 18:17 Onderwerp: |
|
|
@Dennis: met een aanranding van de eerbaarheid wordt uitsluitend de seksuele integriteit bedoeld, dus dat lijkt me hier niet aan de orde.
Idd lijkt me relevant of TS de confrontatie met het slachtoffer bewust heeft opgezocht en hoe dat in voorgaande keren gegaan is.
Toch zou je in algemene zin wel kunnen stellen dat het strafrecht vrij hoge eisen stelt aan het vermogen van mensen om hun emoties te beheersen. Er wordt vaak een beroep gedaan op overmacht, omdat de meeste mensen - en ik neem aan dat dat ook voor TS geldt - zich behoorlijk in het nauw gedreven voelen en behoorlijk boos zijn voordat ze iemand het ziekenhuis in slaan. Desondanks wordt een beroep op overmacht niet vaak gehonoreerd, omdat het feit blijft dat het slachtoffer drie keer bier over de dader heen heeft gegooid en de dader hem dusdanig hard heeft geslagen dat het slachtoffer blijvend letsel heeft opgelopen en bewusteloos is geraakt. Dat is erg uit balans. Ik ben daarom bang dat TS, indien de zaak inderdaad voorkomt, wel gestraft zal worden. |
|
|
|
 |
HenkR
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: ma 06 sep 2010 0:38 Onderwerp: |
|
|
DENNIS79 schreef: | Voor zichzelf geen uitweg ziend, en toch de treiterijen zo spoedig mogelijk wensend te dien stoppen, zag TS geen andere mogelijkheid dan op die wijze, het tweemaal uithalen met gebalde vuist, om de pesterijen te doen stoppen. |
De pesterij was al gestopt want het glas was al leeg voor het klappen geven.
Gewoon wraakneming.
Eigenrichting.
Buitenproportioneel geweld.
Weglopen kon ook.
Advies aan verdachte: neem wel een advocaat.
Daar zijn ze voor.
Wil kimosabi nog ff melden hoe de zaak verder ging?
Dat zou wel leerzaam zijn  _________________ 'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?' |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 2 van 2 |
Ga naar pagina Vorige 1, 2 |
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|