Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
SEO
Force justice ...
incasso proced...
Volkshuisevest...
Psychiatrie

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 24 jun 2025 18:35
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Hoe vaak gedoogbeschikking toestaan door gemeente?
Moderators: Michèle, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BG

BG

Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: za 10 jul 2010 21:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De datum van de gedoogbeschikking ontbreekt. Op dat moment gaat de termijn lopen.

Waarom krijg je trouwens een los advies van de commissie? Weet je zeker dat daar niets bij zat? Dat kan een half A4'tje zijn met als besluit dat het advies wordt overgenomen en dat verder wordt verwezen naar het advies.
Furr

Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): NTI

BerichtGeplaatst: zo 11 jul 2010 13:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

BG schreef:
De datum van de gedoogbeschikking ontbreekt. Op dat moment gaat de termijn lopen.

Waarom krijg je trouwens een los advies van de commissie? Weet je zeker dat daar niets bij zat? Dat kan een half A4'tje zijn met als besluit dat het advies wordt overgenomen en dat verder wordt verwezen naar het advies.

Datum van gedoogbeschikking moet ik even opzoeken.

Waarom een los advies, geen idee. In de brief staat: dit is slechts een advies en het orgaan neemt tzt een beslissing.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Furr

BerichtGeplaatst: ma 12 jul 2010 23:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat nu te doen dan?
BG

BG

BerichtGeplaatst: di 13 jul 2010 8:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoezo 'wat nu te doen'? Het lijkt me vrij duidelijk wat jij moet gaan doen en dat is relevante data op een rijtje zetten voor jezelf, de uitspraak van de Raad van State goed bestuderen, de Awb erbij pakken en kijken welke stap je kan zetten en anders rechtshulp inschakelen. Ik vind dat je al aardig op weg geholpen bent namelijk.
BartL

Leeftijd: 49
Sterrenbeeld: Maagd

BerichtGeplaatst: di 13 jul 2010 11:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

BG schreef:
Ehms ik zie 12 weken staan in 7:10 lid 1...

Dat is inderdaad recentelijk veranderd van 10 naar 12.

Laatst aangepast door BartL op di 13 jul 2010 11:53, in totaal 1 keer bewerkt
BartL

BerichtGeplaatst: di 13 jul 2010 11:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Furr schreef:
Wat nu te doen dan?

1. Ingebrekestelling sturen in het kader van de wet dwangsom ervan uitgaande dat je brief van februari waarop niet is gereageerd inderdaad als bezwaarschrift was/is aan te merken.

2. Tot oktober wachten en hopen dat het kinderdagverblijf echt vehuisd. Daadwerkelijk bestuursrechtelijke handhaving afdwingen voor die tijd is onmogelijk. Tot die tijd wel de normale weg blijven bewandelen zodat je een rechterlijke uitspraak krijgt.

3. Mocht je een (positieve) uitspraak van de rechter krijgen en het kinderdagverblijf is in oktober nog niet verhuisd dan huur je een advocaat in en start je een onrechtmatige daad actie tegen de gemeente.

BartL
Furr

BerichtGeplaatst: di 13 jul 2010 22:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

BartL schreef:
Furr schreef:
Wat nu te doen dan?

1. Ingebrekestelling sturen in het kader van de wet dwangsom ervan uitgaande dat je brief van februari waarop niet is gereageerd inderdaad als bezwaarschrift was/is aan te merken.

2. Tot oktober wachten en hopen dat het kinderdagverblijf echt vehuisd. Daadwerkelijk bestuursrechtelijke handhaving afdwingen voor die tijd is onmogelijk. Tot die tijd wel de normale weg blijven bewandelen zodat je een rechterlijke uitspraak krijgt.

3. Mocht je een (positieve) uitspraak van de rechter krijgen en het kinderdagverblijf is in oktober nog niet verhuisd dan huur je een advocaat in en start je een onrechtmatige daad actie tegen de gemeente.

BartL

@ bart: dus nu 12 weken sinds wanneer? Sinds indienen bezwaarschrift op gedoging (= +20 weken geleden, is dat niet veel te laat nu (onredelijk laat)) of sinds de uitspraak van bezwaren commissie? (enkele weken geleden)

3) waarom is het pas een onrechtmatige daad als ze in oktober niet verhuisd zijn, kun je dat eens uitleggen, bedankt Smile

@BG: rechtshulp kan niet omdat de zaak al lang loopt en advocaat wil graag even wachten met stappen zetten.

Heb net even de data opgezocht:
12-2-2010 bezwaar gestuurd nav gedoging
7-4-2010 antwoord gemeente dat de gemeente wil dat er een zitting komt van bezwarencommissie, commissie zal bezwaar behandelen in hoorzitting van 11-5-2010
9-6-2010 brief voorzitter bezwarencommissie met advies EN antwoord dat uiteindelijke beslissing is voorbehouden aan gemeente

Dus met bovenstaande klopt het dan nog steeds dat ik ze in gebreke kan stellen of zorgt de bezwarencommissie zitting ervoor dat dat niet kan? Graag zsm reactie Smile thnx
BG

BG

BerichtGeplaatst: wo 14 jul 2010 8:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je bent nu al een week bezig over die ingebrekestelling en ik krijg niet bepaald het gevoel dat je onze bijdragen echt leest. Het schrijven ervan kost je vijf minuten en had je allang kunnen doen. Doe dat ding op de post en wacht gewoon af. Als je te vroeg bent, geeft de gemeente aan welke termijn van toepassing is.

Overigens vind ik het vreemd dat je kennelijk wel een advocaat hebt. Laat hem/haar dit dan allemaal uitzoeken.
BartL

BerichtGeplaatst: wo 14 jul 2010 8:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Furr schreef:

@ bart: dus nu 12 weken sinds wanneer? Sinds indienen bezwaarschrift op gedoging (= +20 weken geleden, is dat niet veel te laat nu (onredelijk laat)) of sinds de uitspraak van bezwaren commissie? (enkele weken geleden)

3) waarom is het pas een onrechtmatige daad als ze in oktober niet verhuisd zijn, kun je dat eens uitleggen, bedankt Smile

7-4-2010 antwoord gemeente dat de gemeente wil dat er een zitting komt van bezwarencommissie, commissie zal bezwaar behandelen in hoorzitting van 11-5-2010
9-6-2010 brief voorzitter bezwarencommissie met advies EN antwoord dat uiteindelijke beslissing is voorbehouden aan gemeente

Dus met bovenstaande klopt het dan nog steeds dat ik ze in gebreke kan stellen of zorgt de bezwarencommissie zitting ervoor dat dat niet kan? Graag zsm reactie Smile thnx

De afhandeltermijn begint te lopen 6 weken na de gedoogverklaring. Indien gebruik is gemaakt van de mogelijkheid om de termijn te verlengen dan is deze termijn 18 weken (nu is het tijd om je agenda erbij te pakken). Daarna is het zinvol een ingebrekestelling te sturen. De termijn stopt pas na de beslissing op bezwaar en niet na het advies van de commissie. De brief van de voorzitter heeft dus verder geen gevolgen.

Je dient in ieder geval te wachten tot oktober omdat er een gedoogverklaring ligt die in ieder geval nu nog rechtskracht heeft. Pas nadat deze gedoogverklaring is vernietigd of nadat ze in oktober niet zijn verhuisd is er weer sprake van een overduidelijke illegale situatie. Pas daarna wordt een civiele vordering iets kansrijker.

Je advocaat adviseert je dus niet voor niets om te wachten.

Overigens zeg ik nergens dat er ook daadwerkelijk sprake is van een onrechtmatige daad. Daarvoor heb ik te weinig informatie. Ik noem het enkel als een optie die je hebt.
Furr

BerichtGeplaatst: wo 14 jul 2010 11:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

BartL schreef:
Furr schreef:

De afhandeltermijn begint te lopen 6 weken na de gedoogverklaring. Indien gebruik is gemaakt van de mogelijkheid om de termijn te verlengen dan is deze termijn 18 weken (nu is het tijd om je agenda erbij te pakken). Daarna is het zinvol een ingebrekestelling te sturen. De termijn stopt pas na de beslissing op bezwaar en niet na het advies van de commissie. De brief van de voorzitter heeft dus verder geen gevolgen.

Je dient in ieder geval te wachten tot oktober omdat er een gedoogverklaring ligt die in ieder geval nu nog rechtskracht heeft. Pas nadat deze gedoogverklaring is vernietigd of nadat ze in oktober niet zijn verhuisd is er weer sprake van een overduidelijke illegale situatie. Pas daarna wordt een civiele vordering iets kansrijker.

Je advocaat adviseert je dus niet voor niets om te wachten.

Overigens zeg ik nergens dat er ook daadwerkelijk sprake is van een onrechtmatige daad. Daarvoor heb ik te weinig informatie. Ik noem het enkel als een optie die je hebt.

Dat is dus het punt, die is er nog niet Wink we hoorden vanmorgen van de gemeente dat begin aug. daarover beslist gaat worden, wat de gemeente gaat doen.

Advocaat wacht even met een schade claim e.d. de zaak is ERG gecompliceerd en ik kan ook maar bepaalde dingen hier openbaar neerzetten

Daarom is gewoon mijn punt wanneer ik die ingebreke moest sturen Wink te vroege ingebreke mag weer niet van de bestuursrechter. Maar ik ga hem morgen langsbrengen @ gemeentehuis Smile thnx
BG

BG

BerichtGeplaatst: wo 14 jul 2010 14:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Straks niet komen klagen dat je advocaat je op je donder hebt gegeven.
Furr

BerichtGeplaatst: wo 14 jul 2010 16:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat valt er helemaal buiten man, je kent de hele zaak niet eens en je weet niet eens waar die advocaat voor is. Ik vraag gewoon paar dingen hier. Valt me hard tegen hoe bepaalde mensen hier reageren Confused
Furr

BerichtGeplaatst: do 15 jul 2010 16:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb de AWB ook nog even beter bestudeerd en beide ingebreke stellingen zijn weg, zowel voor bezwaar gedoogbeschikking als verzoek schadeloosstelling als overlegd tijdens de hoorzitting met de gemeente. Op beiden GEEN beslissing c.q. helemaal niets muv ontvbev gehad.

Nu mijn vraag:
Mogen ze na de wettelijke termijnen nog de boel verdagen? Dit gaat meer om de bezwaar brief. Deze is 6+6 weken art 7:10 en 7:13 = 12 weken. Mogen ze nu de boel nog verdagen?

Dan een tweede vraag:
Mag een bestuursorgaan een beslissing nemen voor een nieuwe gedoogperiode terwijl er nog geen beslissing is gedaan nav een bezwaar tov de oude gedoogperiode? Was ik heel erg benieuwd na.
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: do 15 jul 2010 19:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als wij zeggen "dat mag allemaal niet", wat doe je dan?

Verzoek tot handhaving / bezwaar / beroep / evt. voorlopige voorziening. Daarmee zul je het moeten doen.

Het heeft geen zin om hier tot collectieve verontwaardiging op te roepen of iets dergelijks.

BerichtGeplaatst: do 15 jul 2010 19:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als jullie zeggen het mag niet, zie ik dat graag in een art Very Happy zodat ik daar wat mee kan Smile

Ik stel 2 simpele vraagjes Wink als iemand daar antwoord op kan geven zou mooi zijn Smile
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds