|
Auteur |
Bericht |
Furr
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): NTI
|
Geplaatst: vr 09 jul 2010 12:53 Onderwerp: Hoe vaak gedoogbeschikking toestaan door gemeente? |
|
|
Hoe vaak mag een Gemeente een gedoogbeschikking afgeven aan een bedrijf, nadat de Raad van State in ons voordeel heeft beslist.
Nu is het zo dat De Gemeente mondeling 1x een gedoogbeschikking heeft gegegevn en schriftelijk 1x. Nu horen wij via de woningcorporatie dat onze buren (een kinderdagverblijf - heel fijn! -) er in augustus niet uit hoeven te zijn maar pas wanneer zij gaan verhuizen, rond oktober. Echter gaat dit steeds zo. Wij zijn het spuugzat.
Wat is hier aan te doen?? |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: vr 09 jul 2010 13:45 Onderwerp: |
|
|
Wat volgens mij de juiste weg is, is dat de gemeente in de uitspraak is opgedragen een nieuw besluit te nemen met inachtneming van deze uitspraak.
Op het moment dat ze daar mee wachten en er dus geen besluit wordt afgegeven, stuur je een ingebrekestelling naar de gemeente. De gemeente moet binnen twee weken reageren om te voorkomen dat ze jou moeten betalen. Reageren ze niet binnen twee weken dan heb je vanaf dat moment recht op dwangsom wegens niet tijdig beslissen en kun je direct in beroep gaan bij de rechtbank wegens het niet nemen van een beslissing. Bij de rechtbank geef je aan dat er sprake is van het niet tijdig nemen van een besluit en vraag je ook om een dwangsom op te leggen.
Edit: Wat ik me afvraag:
- Is het moment van verhuizing (oktober) in een nieuw besluit opgenomen? Als dat zo is dan is er dus wellicht wel al gehoor gegeven aan de uitspraak van de RvS. In dat geval moet je binnen de termijn bezwaar maken. Het bovenstaande gaat dan niet op. _________________ Mine!
Laatst aangepast door BG op vr 09 jul 2010 13:52, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
Furr
|
Geplaatst: vr 09 jul 2010 13:51 Onderwerp: |
|
|
Wat er in de RvS uitspraak staat over een nieuwe te nemen beslissing moet ik even kijken, maar voor een ingebreke ben ik dan al veel te laat, in juni 2009 was die uitspraak al. (met Wet Dwangsom ben ik bekend ) |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: vr 09 jul 2010 15:28 Onderwerp: |
|
|
Het oude verhaal geldt nog steeds........
Verzoek om handhaving, bezwaar, beroep, etc. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Furr
|
Geplaatst: vr 09 jul 2010 15:38 Onderwerp: |
|
|
Verzoek om handhaving enzo hebben we allemaal al lang gehad.
Het gaat om het feit dat het nog maar steeds gedoogd blijft. Zo kunnen ze wel jááren gedogen! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: vr 09 jul 2010 17:27 Onderwerp: |
|
|
Furr schreef: | Verzoek om handhaving enzo hebben we allemaal al lang gehad. |
Als je dat goed hebt gedaan is je probleem opgelost. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: vr 09 jul 2010 17:38 Onderwerp: |
|
|
@Bona fides: als er geen gehoor wordt gegeven moet TS toch middel hebben om het bestuursorgaan pijn te doen? _________________ Mine! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: vr 09 jul 2010 18:16 Onderwerp: |
|
|
Hij zegt niet hoe zijn bezwaar en beroep zijn afgelopen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Furr
|
Geplaatst: vr 09 jul 2010 23:40 Onderwerp: |
|
|
We hebben verzocht om handhaving + er is een zitting geweest bij de bezwaarschriftencommissie. Deze gaf voor ons negatief advies.
Moet dit advies nog beslist worden door de Gemeente, zo ja hoeveel weken? Kan ik hiervoor ook een ingebreke sturen na AWB 8 weken?
En wat is de volgende stap? -> als gemeente ons nu op hoogte stelt VAN WEER eenb gedoging, kunnen we dan WEER in bezwaar? |
|
|
|
 |
maartjedevries
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HZu
|
Geplaatst: za 10 jul 2010 10:14 Onderwerp: |
|
|
Furr schreef: | We hebben verzocht om handhaving + er is een zitting geweest bij de bezwaarschriftencommissie. Deze gaf voor ons negatief advies.
Moet dit advies nog beslist worden door de Gemeente, zo ja hoeveel weken? Kan ik hiervoor ook een ingebreke sturen na AWB 8 weken?
En wat is de volgende stap? -> als gemeente ons nu op hoogte stelt VAN WEER eenb gedoging, kunnen we dan WEER in bezwaar? |
Voor een bezwaarschriftprocedure met een zitting van de bezwaarschriftencommissie heeft de gemeente 10 weken om een besluit te nemen. |
|
|
|
 |
Furr
|
Geplaatst: za 10 jul 2010 10:33 Onderwerp: |
|
|
Oke thnx en welk art AWB zegt dat zodat ik daarmee aan kan komen. Na de 10 weken ( die bijna om zijn!) een ingebreke sturen? |
|
|
|
 |
BG
|
Geplaatst: za 10 jul 2010 12:16 Onderwerp: |
|
|
Het is 12 weken nadat de bezwaartermijn is verstreken (mogelijkheid van verlenging met 6 weken). Dat is dus max. 18 weken (of 24) nadat primaire besluit is afgegeven. Aangezien je bekend bent met de Wet dwangsom ga ik er vanuit dat je zelf het artikel in de Awb wel op kan zoeken. _________________ Mine! |
|
|
|
 |
cia76
Leeftijd: 89 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1828
|
Geplaatst: za 10 jul 2010 13:50 Onderwerp: |
|
|
10 weken na ontvangst van het bezwaarschrift: artikel 7:10 lid 1 Awb.
Hierbij ga ik ervan uit dat de gemeente een onafhankelijke bezwaarschriftencommissie heeft, anders is het 6 weken. |
|
|
|
 |
BG
|
Geplaatst: za 10 jul 2010 18:16 Onderwerp: |
|
|
Ehms ik zie 12 weken staan in 7:10 lid 1... _________________ Mine! |
|
|
|
 |
Furr
|
Geplaatst: za 10 jul 2010 20:48 Onderwerp: |
|
|
Even wat data:
OP 12 februari 2010 een bezwaarschrift ingediend tegen ik meen, de gedoogbeschikking. Niets op gehoord dus op 18 maart opnieuw gestuurd. Volgens mij toen een brief gekregen dat deze voor zou komen bij de bezwaren commisie. Moet even nakijken of er beslist werd. Wordt wel morgen.
11 mei zitting geweest bij onafhankelijke bezwarencommissie van de gemeente.
Zijn nu op 10 juli, wel een advies ontvangen een paar weken geleden maar nog nooit een beslissing op ons bezwaarschrift.
Tijd voor ingebreke stelling? Graag bevestiging  |
|
|
|
 |
|