|
Auteur |
Bericht |
jaapoor
Leeftijd: 34 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 01 jul 2010 20:06 Onderwerp: liegen in bezwaarschrift |
|
|
Ik heb onlangs een parkeerboete gehad, en nu wil ik daar graag onderuit komen omdat hij op een erg onhandig tijdstip aankwam.
Mijn vraag is mag je liegen in een bezwaarschrift of is dat een overtreding?
Ik heb altijd begrepen dat liegen als verdachte altijd mag omdat je niet hoeft mee te helpen aan je eigen veroordeling, klopt dit of zit ik er helemaal naast? |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: za 03 jul 2010 18:20 Onderwerp: |
|
|
Je mag in je bezwaarschrift schrijven wat je wil (het gaat erom dat het relevante gronden zijn en die je dus eventueel ook kan onderbouwen). Of je er iets mee bereikt is een geheel andere vraag. _________________ Mine! |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: za 03 jul 2010 19:44 Onderwerp: Re: liegen in bezwaarschrift |
|
|
jaapoor schreef: |
Mijn vraag is mag je liegen in een bezwaarschrift of is dat een overtreding?
|
Wat dacht je van 'valsheid in geschrifte' ? Dat gezegd hebbende: toen ik advocaat werd, was één van de eerste lessen: 'nergens wordt zoveel gelogen als in de rechtbank'. |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: za 03 jul 2010 20:43 Onderwerp: |
|
|
Een bezwaarschrift is als zodanig toch geen bewijs om een feit te onderbouwen, maar enkel een stellingname? _________________ Mine! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: za 03 jul 2010 21:30 Onderwerp: |
|
|
Dan lijkt het me beter om in het bezwaarschrift te stellen dat de feiten waarop de boete berust niet zijn bewezen. De feiten toegeven hoeft niet, maar welbewust leugens naar voren brengen gaat een stap verder. Een advocaat zal zijn cliënt in ieder geval niet mogen adviseren om te liegen. Als de cliënt er desondanks toch voor kiest om te liegen, is dat een beslissing van de cliënt. Leugenachtige verklaringen kunnen uiteraard tegen de cliënt worden gebruikt. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Furr
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): NTI
|
Geplaatst: vr 09 jul 2010 14:35 Onderwerp: |
|
|
Gewoon lekker liegen, als je eerlijk wilt blijven win je niks van de 28 nu al 23 gewonnen (maar wel mhv de WOB ) en uiteraard onzin lullen in je brieven.
Je hoeft niet mee te werken aan je eigen veroordeling |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: vr 09 jul 2010 15:19 Onderwerp: |
|
|
Furr schreef: | Gewoon lekker liegen, als je eerlijk wilt blijven win je niks  |
Als je advocaat bent kun je hiervoor worden berispt. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Furr
|
Geplaatst: vr 09 jul 2010 15:41 Onderwerp: |
|
|
Ben geen advocaat  |
|
|
|
 |
theod
Leeftijd: 67 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 09 jul 2010 16:11 Onderwerp: |
|
|
Furr schreef: | Gewoon lekker liegen, als je eerlijk wilt blijven win je niks van de 28 nu al 23 gewonnen (maar wel mhv de WOB ) en uiteraard onzin lullen in je brieven.
Je hoeft niet mee te werken aan je eigen veroordeling |
Geen wonder dat mensen die eerlijk en oprecht zijn dan de rekening moeten betalen omdat ze al bij voorbaat aangemerkt worden als leugenaar. |
|
|
|
 |
Furr
|
Geplaatst: vr 09 jul 2010 16:29 Onderwerp: |
|
|
Wat een onzin. |
|
|
|
 |
BG
|
Geplaatst: vr 09 jul 2010 17:39 Onderwerp: |
|
|
Hmmz zou dit dan verklaren dat de gemeente niet echt handhavend wil optreden in de zaak van Furr?  _________________ Mine! |
|
|
|
 |
|