Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
Melissa_
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 14 jun 2010 18:02 Onderwerp: Valsheid in geschrifte |
|
|
Beste leden,
Ik heb een heel lang verhaal, maar zal hem zo kort mogelijk houden.
In mijn vorige woning waar ook mijn man en broertje woonden, heeft een voormalig vriendin van mij ingewoond.
Mevrouw had zo nu en dan brieven met aanmaningen die binnenkwamen, maar echte schulden weet ik niet. Uitendelijk moesten wij verhuizen (woonden particulier) en zij ook.
Aangezien ik in de schulden zit, besloot zij een creditcard op haar naam af te sluiten voor mij. Super lief, maar zou in juli het belastinggeld krijgen, dus kon ik het direct terugstorten. Dit heb ik dan ook gelijk in juli gedaan!
Helaas hebben wij ruzie gekregen en is het contact verbroken.
Begin november kreeg ik een oproep van de politie of ik wilde komen, omdat ik verdachte was in een fraudezaak . Ik wist begot niet waar ze het over hadden, maar ben braaf gegaan. Ze raaden me toen aan eena dvocaat mee te nemen. Wat ik ook heb gedaan.
Eenmaal daar aangekomen kwamen we al snel tot de conclusie dat mijn voormalig vriendin een aangifte had gedaan dat er een "creditcard" op haar naam was afgesloten, maar zij had dit niet gedaan. Even voor de goede orde, het gaat niet om de creditcard die ik heb afbetaald, maar een andere.
Ik was perplexed, want deze kaart was afgesloten met een salarisstrook van mij, alleen stonden daar haar gegevens op ingevuld. Hoe kan dat nu weer? Ja, ik was me salarisstrook kwijt en heb geklaagd bij mijn voormalig werkgever dat ik WEER geen salarisstrook had ontvangen. Gelukkig per email, dus dat was een bewijs. Ook had die persoon mijn rekeningnummer als incasso opgegeven. Dit was alleen met de voirge creditcard zo, dus snapte dit niet.
Nu moet ik aanstaanden donderdag WEER komen naar het politiebureau omdat ze nieuwe informatie willen en een aanvullende verklaring van me willen.
Zelf zit ik sinds januari in de WSNP en zou deze nooit in gevaar brengen door dit soort fratsen. Gelukkig heb ik mijn bewindvoerder gelijk op de hoogte gesteld van deze kwestie, maar moet dus aankomende donderdag weer komen.
1.) Kunnen ze me oppakken? En hoelang mogen ze me vasthouden?
2.) Ik heb het echt niet gedaan, waarom zou ik 1 creditcard van haar wel afbetalen, maar de andere niet? Echt onzin noem ik dat!
3.) Ik heb geen strafblad, wat zou de eventuele straf zijn voor dit? Een geldboete is dus funest voor mijn WSNP, maar wat is de celstraf? EN kan er evt. taakstraf worden toegevoegd.
Ik denk teveel vooruit dat weet ik, maar ben bang dat ze nu inmiddels genoeg zogenaamde bewijzen hebben tegen me. Ik ga echt niet toegeven, want iets wat ik niet gedaan heb geef ik neit toe.
Wat ik ook vreemd vindt is dat ze in november/december zei: dit dossier gaat naar de officier en die kijkt verder wat hij ermee doet. Nou bleek dat het dossier al die tijd bij de politie nog lag.
Ik kan mijn baan dus niet kwijtraken, maar als ik opgepakt wordt dan raak ik die wel kwijt.
Ben echt ten einde raad en vraag me af wat te doen. Kan niet WEER eena dvocaat meenemen i.v.m. de WSNP en nieuwe schulden. Ben een braaf en eerlijk pesroon en ben geneigd die dame echt hierop aan te spreken mij vals te beschuldigen!!
wat te doen? |
|
|
|
 |
Sanderdh
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 21
|
Geplaatst: ma 14 jun 2010 22:16 Onderwerp: |
|
|
Ik kan je niet echt een goed antwoord geven maar wat ik mij afvraag is welke bewijzen ze hebben dat jij daadwerkelijk een creditcard aangevraagd zou hebben.
Ik neem aan dat ze een handtekening o.i.d. hebben of andere gegevens. Ik zou eens navragen hoe deze precies is aangevraagd, iemand heeft toch getekend? De gegevens die zijn opgegeven zijn eenvoudig te verkrijgen en helemaal als ze bij jou inwoonde.
Hoe is de procedure bij de betreffende bank en waarom is het zo 'eenvoudig' gegaan?
Je geeft ook aan dat jouw rekeningnummer is opgegeven maar er is nooit iets afgeschreven? Of heb je dit nooit gemerkt? Dat laatste lijkt mij niet echt waarschijnlijk gezien je aangeeft financieel niet ruim te zitten.
Mochten mijn bevindingen kloppen dan zou ik bovenstaande toch eens navragen. Welke bank was het en wat is de normale gang van zaken bij de aanvraag van een creditcard. Ik neem aan dat ze dat toch onderzocht hebben en je wellicht daarover meer kunnen vertellen.
Mocht je echt voor fraude vervolgt worden, kan het mij niet indenken als ik alles zo lees maar alles is nog behoorlijk ongewis, dan zal dat neem ik aan voor bedrog/oplichting zijn. Dat is een misdrijf en daar kun je een gevangenisstraf en/of taakstraf voor krijgen of een boete. De rechter wil in geval van schulden/slechte financiële situatie vaak wel coulant zijn maar dat zullen ze in jouw geval specifiek moeten bekijken. |
|
|
|
 |
Melissa_
|
Geplaatst: ma 14 jun 2010 23:14 Onderwerp: |
|
|
Hoi hoi,
Die creditcard hebben we toen omdat het een vriendin was, samen aangevraagd. Ik heb haar beloofd toen de kaart terug te betalen. Dit is ook keurig gedaan van mijn Belastinggeld.
Het punt is dat er een tweede kaart is, waar ik niks vanaf weet. Over die kaart is aangifte gedaan en daar is een valse handtekening onder gezet. De politie gaf aan dat het om een Visa Worldcard ging. Bedrag € 2500,00
Heb uiteraard aangegeven dat 1 kaart afgesloten is door haar en dat die terugbetaald is door mij. Waarom zou ik die andere dan zogenaamd afsluiten met haar handtekening om niet terug te betalen? Erg vreemd niet?
Ik weet niet wat voor bewijzen ze nu hebben, maar het komt erop neer dat mevrouw bij de eerste aanvraag mijn salarisstrook heeft gejat, haar gegevens heeft bewerkt erop en een handtekening heeft gezet. Ik was dus al ee salarisstrook kwijt en heb toen gelijk de salarisadministraite gemaild dat ik WEER geen salarisstrook had ontvangen (deze mail heb ik gelukkig nog).
Verder is er dus volgens haar een valse handtekening onder het contract gezet... Verdere bewijzenw eet ik niet....
Er stond in de brief:
U bent nog steeds verdachte, ik roep u op om donderdag tussen 19.45 uur en 20.00 uur op het buraeu te komen. Wij hebben nieuwe informatie en willen een aanvullende vekrlaring.
Geen idee wat de nieuwe informatie is, maar ik baal hier wel van! Laat ze maar met opnames komen van camera's bij de bank (want het geld is contant opgenomen zei de politie) en laa ze maar bewijzen dat ik dat was. Ik was dat dus niet.
Baar me dus wel zorgen, want zit in de WSNP. En ben bang dat als ik gevangenisstraf krijg wat onterecht is ik mijn baan en WSNP verlies. En dan?
Kan ik geen tegenaangifte tegen haar doen, want wordt hier echt moedeloos van. Die tweede kaart weet ik niks vanaf, alleen de eerste. |
|
|
|
 |
John Locke
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: di 15 jun 2010 8:21 Onderwerp: |
|
|
Je hebt toch iemand nodig die je echt concreet advies geeft, want zo via een forum is het erg lastig om goed te helpen. Als ze echt in de brief zeggen dat je verdachte bent, dan heb je bepaalde rechten, waarvan je goed op de hoogte moet zijn. Over het verhoor bij de politie: je hoeft niets te zeggen, maar of dat in dit geval verstandig is, is heel moeilijk te beoordelen van afstand.
Je kunt ook eens advies vragen bij andere, onafhankelijke en onpartijdige, instanties, zoals bijv. de Rechtswinkels:
http://www.st-ab.nl/ad01c.htm |
|
|
|
 |
LM
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 16 jun 2010 20:08 Onderwerp: |
|
|
Als ik het goed begrijp is er m.b.v. een van jouw afkomstige en gemanipuleerde salarisstrook een creditcard / krediet afgegeven t.n.v. je (ex) vriendin. Het aanvragen van creditcard op een valse identiteit gebeurt regelmatig.
Als dit het enige is lijkt het mij wat dun om je als verdachte aan te merken, maar wellicht is er meer, zoals:
- aanwijzingen dat jij geprofiteerd hebt van het verstrekte krediet;
- signalement van de card gebruiker dat aansluit op jouw signalement;
- handschriftvergelijking;
- ontbreken van motief; je ex vriendin schiet hier alleen wat mee op als zij
op basis van eigen inkomensgegevens dit krediet niet had kunnen
krijgen
Als je het niet gedaan hebt is het verstandig juist tegengestelde argumenten te verzamelen, namelijk dat je niet van dit krediet geprofiteerd hebt etc. |
|
|
|
 |
Melissa_
|
Geplaatst: vr 18 jun 2010 18:59 Onderwerp: |
|
|
Nou ik ben dus geweest!
Het gaat inderdaad om een tweede creditcard, maar daar wist ik niks vanaf. Ik heb via haar een creditcard gehad (met toestemming van haar) en deze is keurig afbetaald. Staat niks meer open. zij heeft die aanvraag gedaan en niet ik! Politie zegt dat dat moeilijk te bewijzen is.
Nu blijkt er een tweede creditcard te zijn en die is met een valse handtekening afgesloten. Ik kan met 100% zekerheid zeggen dat ik dit niet ben geweest.
Politie heeft bewijzen, maar niet veel mijn inziens. Mevrouw die de kaart heeft afgesloten gaf aan een rekeningafschrift te moeten krijgen van me. Prima, heeft ze gekregen omdat het van mijn rekening geincasseerd werd, maar dit is gebruikt voor de fraude zeg maar. Mijn salarisstrook was ineens weg, die is dus gebruikt voor de kaart, maar bewerkt. Vindt het te schandalig voor woorden!
Gelukkig heb ik nog een email waarin ik aan me werk vraag waarom ik geen salarisstrook heb ontvangen. Als ik echt fraude had gepleegd, dan had ik dat toch niet met mijn eigen salarisstrook en rekeningafschrift gedaan? En waarom zou ik die eerste kaart wel betalen en de tweede niet. Wat een onzin! Ben echt meer dan pislink!
En verder.... Verder hebben ze niks. Dossier gaat naar de officieer, maar vraag me echt af wat ik hiermee moet. Gaat om een bedrag van 2500 euro.
Ik heb het niet gedaan en blijf daarbij. Zit verdorie in de WSNP en dit geintje kan me volgens mij de WSNP kosten! Baal hier als een stekker van!!!! Ben der echt geneigd wat aan te doen, maar goed ik schiet er niks mee op.
Voor de rest weet ik niet meer wat te doen.... Het gaat dus om een bedrag van 2500 euro. Valse handtekening en niet betaald.... (ik was het echt niet). Gaat naar de officier en dan? |
|
|
|
 |
Melissa_
|
Geplaatst: vr 18 jun 2010 19:35 Onderwerp: |
|
|
Trouwens... Hoe zit dat met de bewijsstukken? Heb ze niet mogen inzien....
Ik zeg nog tegen die vrouw:
Ik heb de kaart die zij heeft aangevraagd afbetaald, ze zegt: maar deze waar het niet om gaat is niet afbetaald. Dat moet dus een tweede kaart zijn. En dat heb ik echt niet gedaan!!!!
Hoe zit dat met de bewijsstukken? Mag ik die inzien of niet? Want ik heb al die tijd niks gezien? |
|
|
|
 |
Entanglement
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 15 jul 2010 10:54 Onderwerp: |
|
|
Hoi,
Ben je inmiddels al wijzer geworden bij de politie?
Ik heb dit jaren terug ook meegemaakt, toen had er iemand mijn betaalrekening leeggeplunderd met automatische machtigingen.
Ik kreeg toen het advies van de bank om de originele opdrachten bij div. bedrijven op te vragen en hiermee naar de politie te gaan en aangifte te doen van valsheid in geschrifte.
Als je nu de aanvraag van die creditcard kan bemachtigen, of deze door de politie laat opvragen bij de bank, dan doe je aangifte van valsheid in geschrifte en verzoek je de politie een handschriftanalyse te doen.
Dan kan er in ieder geval uitgesloten worden dat jij het hebt aangevraagd en dan is het afwachten of je (ex) vriendin meewerkt aan de handschriftanalyse, want blijkbaar is dat niet verplicht om aan mee te werken in Nederland.
(Diegene die mijn betaalrekening had leeggeplunderd weigerde tot 5 maal toe mee te werken en kwam er op die manier onderuit).
Veel sterkte gewenst in ieder geval !! |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|