|
Auteur |
Bericht |
Shahrzad
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): JHAF
|
Geplaatst: di 08 jun 2010 14:16 Onderwerp: Beginselplicht tot handhaving |
|
|
Hallo,
Weer een vraag van mij. Weet iemand misschien een paar uitspraken van de AbRvS over het beginselplicht tot handhaving. Ik heb er nu een en ik heb er een paar nodig maar kan ze niet vinden
Groetjes
Shahrzad |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: di 08 jun 2010 14:25 Onderwerp: |
|
|
Hoi Shahrzad,
Ik heb even gezocht met de termen: plicht handhaving legalisatie en dat gefilterd op ABRvS. Er komen 70 uitspraken uit. Aangezien mij niet bekend is voor welk rechtsgebied je zoekt, kun je dat beter even zelf verder uitvogelen.
Toevoeging: met de zoektermen: verzoek handhaving beginsel komen er nog meer uit.
Succes! _________________ Mine! |
|
|
|
 |
Shahrzad
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): JHAF
|
Geplaatst: di 08 jun 2010 15:57 Onderwerp: |
|
|
Hoi BG
Dank je wel voor je reactie. Ik ga zeker kijken en als ik er niet uitkom zal ik je weer storen
Groetjes
Shahrzad |
|
|
|
 |
Laurens02
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 467
|
Geplaatst: di 08 jun 2010 16:40 Onderwerp: |
|
|
Twee arresten staan centraal bij de 'beginselplicht tot handhaving':
- ABRvS 2 feb 1998, AB 1998, 181 (Lisse)
- ABRvS 30 juni 2004, AB 2004, 293 (Illegale dakopbouw Haarlem)
De eerste is de 'echte' beginselplicht, in de tweede is de formulering wat veranderd (maar het idee is hetzelfde). Zie ook Albers in JBPlus 2005, p. 192 e.v.. _________________ È meglio una mano dal giudice, che un abbraccio dall'avvocato. |
|
|
|
 |
|