|
Auteur |
Bericht |
jeroen1990
Leeftijd: 34 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): NTI
|
Geplaatst: zo 30 mei 2010 20:39 Onderwerp: vernieling en mishandeling |
|
|
Beste lezer,
Ik, Jeroen Peters, ben tegen een onoverzichtelijk probleem aangelopen.
Vrijdag nacht ben ik licht mishandeld en is mijn kamer vernield door een huisgenoot van mij.
Alle elektrische apparaten in mijn kamer zijn hierbij vernield. U kunt zich voorstellen dat dit een gigantische klap is omdat mij computer volstond met concepten van mijn studie (ongeveer 3 maanden van mijn studie stond daarop).
De persoon in kwestie is opgepakt en na 24 uur weer vrijgelaten met of een transactie of een proces verbaal. (ik ben nog niet in kennis gesteld van een van beide).
Mijn vraag is eigenlijk wat de volgende stap voor mij is om de schade (zowel de apparaten als de geleden schade in studie en emotioneel) op hem te verhalen. Hij is niet verzekerd, ik ook niet zowel voor rechtsbijstand als inboedel en WA niet.)
Is het dan zo dat ik geen advocaat kan krijgen tenzij ik het zelf betaal? Hoe zou het buiten een advocaat om kunnen?
kortom, wat is de beste stap die ik nu kan nemen?
hulp is zeeeer welkom.
Met vriendelijke groet,
Jeroen Peters |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: zo 30 mei 2010 21:59 Onderwerp: |
|
|
Je kunt de rekening bij je huisgenoot indienen.
Die concepten staan op de harde schijf en zijn niet weg, tenzij de computer in rook is opgegaan. De harde schijf kun je zo in een andere computer pluggen om de bestanden over te zetten. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
jeroen1990
|
Geplaatst: zo 30 mei 2010 22:07 Onderwerp: |
|
|
ik snap dat ik hem de rekening kan geven.
Maar hoe kan ik dit aankaarten bij de rechtbank? advocaat nemen en het hem laten uitzoeken?
edit:
Ik kan die harde schrijf nergens inpluggen.. Sata aansluiting is kapot dus hele harde schrijf is onbruikbaar. |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: ma 31 mei 2010 10:21 Onderwerp: |
|
|
Hoewel dit geen hardwareforum is, kun je vrijwel iedere beschadigde harddisk laten repararen. De vraag is alleen hoeveel geld je daar voor over hebt. Geruststellende gedachte is dat je ook die schade gewoon kunt verhalen op je huisgenoot.
Je zou volgens mij ook met een toevoeging kunnen procederen. Maar indien de schade niet meer bedraagt dan € 5.000, - kun je ook zelf procederen voor de kantonrechter. Je dient dan wel een deurwaarder in te schakelen die de dagvaarding uitbrengt.
Overigens zou je ook bij de politie er op kunnen aandringen dat je vervolging van de dader wenst. Als slachtoffer heb je dat recht namelijk. Indien er vervolging plaatsvindt kun je, relatief eenvoudig, je materiele schade vergoed krijgen. |
|
|
|
 |
jeroen1990
|
Geplaatst: ma 31 mei 2010 11:34 Onderwerp: |
|
|
Dankjewel dennis:)
de harddisk kan gerepareerd worden inderdaad.. en daar ben ik zeer blij mee.. Heb vanmorgen een aangetekende brief gestuurd naar de jongen die dit gedaan heeft met daarin dus dat ik de schade vergoed wil zien.
Het is even afwachten wat de politie doet maar na het advies op aandringen van vervolging heb ik te horen gekregen dat als het naar het om gaat dat mijn schade ook gelijk door de rechter bepaald wordt. |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: ma 31 mei 2010 13:43 Onderwerp: |
|
|
Succes en laat maar horen hoe het afloopt! |
|
|
|
 |
|