Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 22 aug 2025 11:35
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

[UL] B2 Staats- en bestuursrecht
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 6 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Patricia20

Patricia20

Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: vr 07 mei 2010 18:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vandaag Staats- en bestuursrecht. Ik vond het goed te doen. Al was het staatsrechtelijke best wel weer lastig. Ik denk dat er wel een voldoende in zit. Ik heb heel erg veel aan de arresten gehad. Ben blij dat ik daar heel veel tijd in heb gestoken. Tabjes, arceren etc. Het was wel een lang tentamen heb er tot 15.50 uur gezeten. Ook wel goed dat ze vooraf hadden gezegd dat de laatste opgave lang was. Die ging van A tot F en was goed voor 13 punten totaal. Best veel op een 30 punten tentamen.

Ik heb wel gemerkt dat er heel veel stof is bij dit vak, maar dat vaak dezelfde dingen op het tentamen terug komen. Dus mijn tip alvast voor jou Nobility is kijken naar de oude tentamens en de arresten goed beheersen.

Usis is inderdaad drama. Erg onoverzichtelijk en bij mij ook erg traag. Lastig benaderbaar, alleen via zo'n link. Bovendien is het niet compleet. Ik mis nog een cijfer van jeugdrecht.

Heb jij overigens de werkgroepen van rechtsfilosofie gedaan. Ik heb een 7 gehaald. Maar mijn essay cijfer van week 5 staat niet in Gradebook. Ik weet het cijfer gelukkig wel omdat we dat terug hebben gehad in de werkgroep. [/i]

Nobility

Leeftijd: 39
Sterrenbeeld: Kreeft

BerichtGeplaatst: ma 17 mei 2010 17:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hey Patricia, sorry voor de ietswat late reactie. Ik ben blij dat je er een goed gevoel over hebt, vaak zeggen eigen inschattingen genoeg. Dat het een groot tentamen is dat is logisch met tien weken stof, twee dikke boeken en een vak (of eigenlijk twee) waarvan het tempo hoog ligt.

Bedankt voor de tip Smile Ik heb al een aantal oude oefententamens inmiddels gehaald. Laat me weten wat je hebt zodra de uitslag binnen is Smile

Als ik alles haal dit jaar (so far so good) dan hoef ik volgend jaar nog 4 vakken af te ronden voordat mijn bachelor rechten binnen is.

Verder heb jij opgegeven voor Summercourt 2010? Ik namelijk wel en ik heb te horen gekregen dat ik tot de laatste 50 behoor. (Uiteindelijk blijven er 20 over van de +/- 200) Wens me succes!

Bij mij staan de cijfers van Rechtsfilosofie werkgroepen er nog niet op terwijl dat wel vandaag zou moeten Evil or Very Mad
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Patricia20

Patricia20

BerichtGeplaatst: ma 17 mei 2010 18:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb me niet opgegeven voor SummerCourt. Ik denk niet dat ik met mijn gemiddelde van een 7.2 een serieuze kans maak, om daar toegelaten te worden. Bovendien ga ik de hele zomer fulltime werken. Ik ga aanstaande september trouwen. Dus ik heb het geld ook nodig.

Bij mij staan de werkgroepcijfers van rechtsfilosofie ook niet in Usis en op blackboard staat nog altijd mijn essay cijfer van week 5 niet. Het duurt allemaal erg lang. Ik mis ook de e-mailbevestigingen heel erg. Ben nog geen fan van dit nieuwe systeem, het zullen wel de kinderziektes zijn.

Schrijf jij al wel je scriptie Nobility. Ik heb morgen een gesprek met mijn begeleider over mijn eerste 50%.

Nobility

BerichtGeplaatst: ma 17 mei 2010 19:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hey, onderschat je eigen capaciteiten niet. Zo heb ik bijvoorbeeld een 7.5 of 7.6 gemiddeld en dat maakt weinig verschil met een 7.2. Bovendien doe jij toch ook vrijwilligers voor een rechtswinkel niet waar? Ik heb dat nog nooit gedaan -- ze kijken naar het totaal plaatje denk ik, dus zowel cijfers als 'jij & de maatschappij'.

Maar goed trouwen dat is een veel betere reden, van harte gefeliciteerd alvast. Heel spannend! Heb je al concrete plannen gemaakt over hoe je het precies wil hebben? Echt heel gaaf!

Ik ga ook aankomende zomer fulltime werken (met uitzondering van weekendjes weg); ben namelijk al in januari op vakantie geweest. Maar ik moet eerst nog een baan zoeken, en dat gaat niet makkelijk worden in deze economische tijden. Maar goed, de eerste tentamens beginnen bij mij over twee weken al dus laat ik die eerst maar goed afronden Wink

Ik schrijf geen scriptie, ik heb er met mijn studieadviseur over gehad en ik kan mijn scriptie en keuzevakken compenseren met criminologie. Daar is namelijk de scriptie 20 punten waard. Trouwens, als ik dit jaar, deze laatste periode alles haal dan moet ik nog vier bachelorvakken volgend jaar doen en dan heb ik ook mijn diploma binnen: Strafrecht, Rechtseconomie, Ondernemingsrecht en Moot Court. Ik heb die vakken nog nooit gedaan dus ik ben benieuwd Wink

En daaraan moet ik ook toevoegen dat ik de tijd absoluut zo snel vind gaan. Ik kan me nog herinneren dat we hier spraken over onze eerste vakken, Inleiding Staats & Bestuursrecht en Rechtsencyclopedie. Razz

Maar goed ik zit hier echt heel erg uit te breiden dus dan resteert me nog een vraag. Als alles goed gaat, naast trouwen wordt het dus echt de master strafrecht voor jou? Very Happy
Patricia20

Patricia20

BerichtGeplaatst: ma 17 mei 2010 20:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik onderschat mezelf niet hoor. Maar ik voel me gewoon niet een hele goede student. Maar dit komt ook omdat ik meer dingen in het leven belangrijk vind, en dus ook niet aan de 40 uren kom. Ik heb dan ook veel respect voor jou, dat je twee studies naast elkaar doet. Voor mij geeft het mezelf veel voldoening dat ik van VMBO Kader ben opgeklommen tot een nominale rechtenstudent. Ik werk inderdaad bij de rechtswinkel in Alphen a/d Rijn en daar ga ik ook nog bestuur doen.

Mijn trouwplannen zijn al heel concreet. Ik ben vorig jaar zomer al gevraagd. Mijn vriend en ik trouwen op 17 september aanstaande. We hebben al een hoop dingen geregeld. De dag heeft dus al aardig vorm gekregen.

Werk vinden is inderdaad heel erg moeilijk te vinden momenteel. Je kan merken dat het crisis is. Fulltime voor langere tijd is wel te vinden, maar parttime is echt moeilijker. Ik ben blij, dat ik nu wel werk heb gevonden. Al is het geen juridisch werk. Ik werk momenteel 24 uur per week. In juli en augustus werk ik daar fulltime. In september ga ik even kijken wat ik verder ga doen. Ik heb natuurlijk helemaal geen colleges meer, dus ik vind het fijn om te werken. Ik hoef nog maar 2 vakken ook. dus heb niet heel veel meer te doen. Ik werk ook nog een ochtendje in de thuiszorg tot juni. Ik wilde netjes wachten tot die mevrouw een nieuwe hulp heeft.

Over uitwijden gesproken. Voor mij inderdaad strafrecht. Altijd al willen doen. Hoewel het iets minder arbeidsmarktperspectieven heeft, ligt mijn hart daar tot dusverre. Ik mag van Plasterk maar 1 master, dus ik heb geen keuze. Ik wil in eerste instantie advocaat worden en op termijn rechter.

Groetjes!!

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen

BerichtGeplaatst: di 18 mei 2010 17:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nobility schreef:
Bij mij staan de cijfers van Rechtsfilosofie werkgroepen er nog niet op terwijl dat wel vandaag zou moeten Evil or Very Mad

Nog steeds niet? Labuschagne heeft al een mail rondgestuurd dat er 100 oid personen zijn bij wie dit niet is gebeurd.
Nobility

Nobility

BerichtGeplaatst: wo 19 mei 2010 11:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Patricia ik kan alvast een ding zeggen, waar je ook gaat solliciteren of welke (strafrechtelijke) loopbaan dan ook: mensen kunnen niks anders dan lof zeggen over jouw doorzettingsvermogen. Heel veel studenten durven de stap naar het WO niet te maken omdat ze het niet durven of denken niet te kunnen, jij hebt nu een voorbeeld functie doordat je laat zien at het "wel" kan. Misschien echt super voor mensen in jouw omgeving en ook online op RF Wink

Waar een wil is, is een weg -- en zeker voor jou !! Trouwens, nogmaals, heel veel succes en plezier -- spannend hoor, trouwen!

Verder staan de cijfers van RF nog steeds niet online, echt heel slordig aangezien ik heb gehoord dat ze goederenrecht (a 1400 studenten) wel binnen twee dagen konden doen. Echt .. Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad

Trouwens wat me verder opviel, je wil dus advocaat of rechter worden? Waarom geen parketsecretaris of doorstromen als OVJ? Wie weet staan we over tien jaar tegenover elkaar, jij als volleerd strafrechtadvocaat en ik als OVJ (kleine kans maar toch) en dan "Hey, wij zaten in hetzelfde studiejaar en steunde elkaar op RF..." Anderen: "Pas op voor belangenverstrengeling" Wink
Patricia20

Patricia20

BerichtGeplaatst: wo 19 mei 2010 22:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Haha inderdaad zou zeker leuk zijn als we elkaar later nogmaals tegen komen.

Ik was een tijdje geleden op die beroependag, en die beroepen spreken me gewoon het meeste aan. Advocaat lijkt me een hele goede ervaring om zeg maar vlieguren te maken. Rechter lijkt me later leuk, omdat het divers is. Maar ik zie wel wat er op mijn pad gaat komen.

Over RF gesproken die cijfers staan bij mij ook nog steeds niet in Usis. Maar er is goed nieuws na 'slechts' 6 weken staan mijn cijfers nu compleet in Gradebook. Dus in dit tempo ben ik in oktober wel afgestudeerd. Ben benieuwd wanneer de cijfers komen van het tentamen. Ik verwacht echt pas eind volgende week. Ik vind dat het echt een zooitje is met RF dit jaar. Nu hebben ze het literatuurtentamen weer uitgesteld.

Ik hoop dat staats- en bestuurs wat eerder komt. Ik wacht in spanning. Meestal zijn ze wel vrij vlot.

Nobility

BerichtGeplaatst: do 20 mei 2010 11:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jij lijkt me wel geschikt voor advocaat, de manier waarop je alles beantwoord. Wat met strafrecht moeilijker is zijn de grensgevallen, we leven in een rechtsstaat waar iedereen recht heeft op een advocaat en eerlijke berechting – maar de samenleving ziet strafrechtadvocaten als immoreel zo van: “Hoe kan die meneer of mevrouw zo’n beest (b.v. moordenaar, verkrachter) verdedigen?” Dat wordt vaak door de samenleving niet begrepen. Het beroep van advocaat spreekt me ook aan, alleen niet als strafrechter juist vanwege die reden. Maar wel respect voor mensen die het wel doen.

Mijn ideale droombaan is Officier van Justitie en secundair Parketsecretaris, maar als ik met beide benen op de grond beland en het realistisch bekijk, is de kans heel klein dat ik daarbij kom. Gelukkig kunnen we veel kanten op met rechten dus ik houd alle opties open.
Trouwens, als ik even mijn hart mag luchten, het valt wel op dat de kwaliteit van het tweede semester echt tegenvalt:

- Staats en Bestuursrecht= hoorcolleges goed van kwaliteit, begrijpbaar uitgelegd en hoog niveau. Maar de werkgroepen vallen echt tegen, bijvoorbeeld: tot drie keer toe een vervanger als leraar, docenten die niet komen opdagen en ook niet aanwezig zijn (voor niks naar school), leraar die een half uur te laat is, drie werkgroepen in een stoppen. Begrijpelijk als de animo laag is maar niet als dat zorgt voor overvol werkgroeplokaal…

- Rechtsfilosofie= hoorcolleges goed, werkgroepen ook maar de kwaliteit en communicatie valt erg tegen. Na bijna een maand hebben 100 studenten nog niet hun cijfer. Het gemiddelde staat wel op grade book dus de cijfers zijn wel bekend en zouden desnoods per mail door de werkgroepdocenten gestuurd kunnen worden. Communicatie na het tentamen een rompslomp, slechte voorbereiding of de manier waarop studenten op de hoogte worden gehouden. Capaciteitsproblemen bij het nakijken…

- Methoden & Technieken II (criminologie)= hoorcolleges en werkgroepen die sporadisch vervallen. Docent hoorcolleges die ziek is, wel steeds vervangers maar de vervangende docenten vertellen over hun eigen onderzoek waardoor het een ratjetoe is en voor de studenten niet duidelijk wat aansluit bij de stof en wat niet. Het gevoel heerst alsof het voor de vervangende docenten ook niet echt duidelijk is. Door ziekte docent na een maand nog steeds geen uitslag van deeltoets (o.a. gemaakt door 90 studenten, rekentoets waar men kan herkansen ..maar ja dan is het wel handig om te weten wanneer aangezien de tentamenweek al over anderhalve week is…)

Afin, tijdens de enquêtes zullen ze mijn mening duidelijk horen. Dat terwijl ik altijd de indruk heb gekregen dat op Leiden veel netjes geregeld was. Valt nu een beetje tegen. Ik hoop dat ze het de komende jaren anders regelen en soms kan je onder de gegeven omstandigheden niet anders...

Tot slot hoop ik op een goed cijfer voor je, Patricia, maar dat komt wel goed afgaand op wat je erover zei Wink
Patricia20

Patricia20

BerichtGeplaatst: zo 30 mei 2010 10:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het is inderdaad een drama dit semester. Ook dat gedoe met Usis, waarom nu zo'n grote implementatie tijdens het onderwijs. Doe dat lekker wat kleinschaliger met een aantal testvakken ofzo. Die werkgroepresultaten van rechtsfilosofie zijn nog niet zichtbaar. Staats- en bestuursrecht vind het teveel moeite om even een pdfje op bb te zeten. Maar vervolgens wel al antwoordindicaties plaatsen en zeggen dat het slagingspercentage 63% is. Maar vervolgens zitten wij nog minstens het hele weekend te wachten. Ik wed dat ze er morgen ook nog niet op staan.

Rechtsfilosofie tja ze hebben uitstel gekregen. Ze organiseren zo'n groot vak met 2 verschillende tentamens en zeer arbeidsintensieve werkgroepen, terwijl ze daar het personeeel niet voor hebben. 1 docent is ziek en het lukt al niet meer. Maar goed dat mag ik waarschijnlijk niet zeggen. Maar ik ben behoorlijk klaar met dit vak.

Over die werkgroepen van staats- en bestuursrecht heb je helemaal gelijk. Echt een chaos ik had vorig jaar een net afgestudeerde docent. Ben geloof ik 3 keer geweest. Toen ik het werkboek zag, exact hetzelfde heb ik besloten niet te gaan. Ik had het ook al druk genoeg. Die colleges waren wel leuk, maar niet al te nuttig en ook daar weinig verschil met vorig jaar. Dus dit jaar het vak met zelfstudie gedaan. Ik moet zeggen dat beviel mij 10 keer beter.

Leeftijd: 37
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: di 01 jun 2010 11:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Cijfers staan er eindelijk op!! Very Happy Nu nog filosofie...
Patricia20

Patricia20

BerichtGeplaatst: di 01 jun 2010 21:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja vandaag pas. wat een klote systeem is dit Usis zeg. Echt hopeloos. Ik heb het overigens gehaald. Wel een 6, wel een beetje jammer, maar momenteel vind ik alles boven de 5.5 goed haha.

Het aftellen is begonnen nog 3 vakken.

Nobility

BerichtGeplaatst: wo 02 jun 2010 9:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Van harte gefeliciteerd Patricia, en jij ook Bianca...? Die 'jammere' 6 is toch tien punten waard Wink

Binnen is binnen en uiteindelijk zijn het ook de cijfers van de master die ook wat over je zeggen Wink
BiancaJ

Leeftijd: 37
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: wo 02 jun 2010 9:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb een 8! Vond staats en bestuursrecht echt het meest irritante vak van de hele opleiding en hik er al tegen aan vanaf het eerste jaar.. Hier had ik dus echt niet op gerekend! Maar moet zeggen dat ik met dit vak alles boven de 5.5 wonderbaarlijk vindt! Daar zijn we mooi van af! Very Happy

Vind het overigens belachelijk dat het cijfer van filosofie pas 9 juni komt! Zit je bijna tegen de her aan! Maar goed als die binnen is heb ik hopelijk ook nog maar 2 vakken te gaan...
Nobility

Nobility

BerichtGeplaatst: wo 02 jun 2010 16:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wow, lekker cijfer hoor, een 8. Very Happy

Misschien haal ik wel een vette een, maar stieken vind ik S & B ook wel leuk. Ik zit er ook over na te denken om eventueel niet strafrecht maar S & B te doen. Shocked Vooraal aangezien ze 'm ook in Den Haag aanbieden voor professionals als avondopleiding in een jaar tijd.

Maar..misschien zing ik over 2 maanden heel anders, wel twijfel ik tussen deze twee publiekrechtelijke masters...

Trouwens de werkgroepcijfers van alle rechtsfilosofie klassen staan online. Wat mij opvalt is dat het wel degelijk afhangt /wie/ je werkgroepdocent is. De een geeft niet lager als 7's en daar vliegen de 8, 9 of zelfs 10'en om de oren en bij de ander ..is een 7 bijna het hoogst haalbare.

En ik hoop niet dat de tentamens die we terugkrijgen zo slecht zijn gemaakt als het literatuur tentamen e____e;;;
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 6 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds