Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu do 07 aug 2025 13:24
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

NDA / contract
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
am

Leeftijd: 54
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen

BerichtGeplaatst: ma 19 apr 2010 14:36    Onderwerp: NDA / contract Reageer met quote Naar onder Naar boven

Weet iemand wat een NDA is en hoe en waar vindt je wat er in een NDA moet komen te staan. Waar begin je met het opstellen ervan?

Zo ook met andere soorten contracten, leveringscontract, verkoopcontract? Waar begin je met opstellen?

Bestaat er een site waar je voorbeelden kan vinden / templates?

groetjes annette
Bekijk profiel Stuur privé bericht
DENNIS79

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: ma 19 apr 2010 17:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik wist het ook niet, maar google wist mij te vertellen dat het waarschijnlijk een Non Disclosure Agreement is...

Verder begrijp ik jouw vraag niet helemaal. Waarom wil je weten wat er daarvoor in moet staan? In Nederland mag je vrijwel alles met elkaar afspreken en overeenkomen. Welke naam je het vervolgens geeft doet daar vervolgens niet of nauwelijks meer toe... Dus in een overeenkomst schrijf je wat je geregeld wilt hebben!
am

BerichtGeplaatst: ma 19 apr 2010 20:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bedankt voor je antwoord.

Een NDA is een geheimhoudingsverklaring maar ik bedoelde meer hoe stel je deze op.
Je kan niet zomaar op papier schrijven wij komen overeen blablabla.
Er bestaan weet ik bepaalde regeltjes wat voor inhoud een NDA of bepaalt contract moet bevatten.

dat is ook mijn eigenlijk vraag. hoe kom ik daar achter.
zijn er templates sites, etc.

annette
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: ma 19 apr 2010 20:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

am schreef:
Je kan niet zomaar op papier schrijven wij komen overeen blablabla.

Dat kan wel.

Je moet voldoende nauwkeurig omschrijven wat er precies onder de NDA valt, zodat later kan worden vastgesteld of de wederpartij zich aan de NDA heeft gehouden. Verder moet je vastleggen voor hoe lang de wederpartij aan de NDA is gebonden, zou de rechter daar een invulling aan kunnen geven die niet in je voordeel is. Ook is het belangrijk om vast te leggen wat voor boete ("onverminderd het recht op schadevergoeding") de wederpartij verschuldigd is bij overtreding van de NDA.

Quote:
dat is ook mijn eigenlijk vraag. hoe kom ik daar achter.
zijn er templates sites, etc.

Google Wink

sabri

Leeftijd: 49
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: ma 19 apr 2010 22:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb 8888888888 NDAs getekend en nog wel eentje liggen:

Quote:

Confidentiality Statement for Project THE PROJECT

To: xxx, Manager, COMPANY Date:

From: xxx – lead for Project THE PROJECT in COMPANY2

Project Name: Project THE PROJECT

Project THE PROJECT the project under which COMPANY and COMPANY2 are exploring mutually acceptable commercial position in the areas of BLABLABLA is confidential and commercially sensitive. All information relating to Project THE PROJECT must be treated as confidential (whether or not the information is marked confidential, e.g. “In Confidence”, “In Strictest Confidence” or “Private and Confidential”).

An COMPANY2 Project Team has been created for Project THE PROJECT and a list of this Project Team will be provided to you on request from the Manager. COMPANY’s confidential information in relation to Project THE PROJECT may only be disclosed to people within COMPANY2 on a “need to know” basis and must not be disclosed to anyone in COMPANY2 who is outside the COMPANY2 Project Team unless it is strictly necessary for purposes of Project THE PROJECT or unless authorised by the lead.

You have a responsibility to ensure that any clerical and secretarial people who are working with any COMPANY confidential information in relation to Project THE PROJECT are aware of their responsibilities in keeping information secure.

You are reminded that you are subject to confidentiality obligations as set out in your Contract of Employment with COMPANY2. Failure to comply with these obligations may result in disciplinary action (which may include summary dismissal) and prosecution, if appropriate.

Should this statement conflict with any of the provisions contained in your Contract of Employment with COMPANY2, then your Contract of Employment will take precedence.

One copy of this statement must be signed and dated and returned to the Manager and you should retain one copy for yourself. If this is not feasible, you may complete the personal declaration in soft copy and submit it to the manager by email, retaining a copy for yourself. Any queries regarding the above should be addressed to the lead.

PERSONAL DECLARATION

I have read and understand the above requirements.

Signed……………………………………………….. Date………..………….

Print Full Name………………………………………

Deze is goedgekeurd door de legal departments van 2 multinationals.
Arnoud Engelfriet

Leeftijd: 50
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA

BerichtGeplaatst: ma 19 apr 2010 23:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dit is een lompe, eenzijdige en waarschijnlijk onhoudbare NDA die alleen bruikbaar is in relatie werkgever-werknemer. Als je deze tussen twee bedrijven inzet gaat het echt fout.

NDA's zijn inderdaad het betere copypaste gooi&smijtwerk voor juristen maar weet alsjeblieft wat je copypaste.
sabri

sabri

Leeftijd: 49
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: di 20 apr 2010 9:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Arnoud Engelfriet schreef:
Dit is een lompe, eenzijdige en waarschijnlijk onhoudbare NDA die alleen bruikbaar is in relatie werkgever-werknemer. Als je deze tussen twee bedrijven inzet gaat het echt fout.

NDA's zijn inderdaad het betere copypaste gooi&smijtwerk voor juristen maar weet alsjeblieft wat je copypaste.

Dit is een NDA die ik 2 weken terug heb getekend voor een project waarbij ik werk voor Company2. In dit geval is de NDA ook eenzijdig aangezien het gaat om een leverancier-afnemer relatie. De afnemer vraagt ons om een soort chinese wall te creeeren zodat er geen gevoelige informatie van afnemer 1 naar afnemer 2 (concurrenten) via ons bedrijf lekt. Op zich geen ongewone constructie, want dit kom ik regelmatig tegen. Overigens ben ik van huis uit techneut en slechts hobby-jurist, dat even voor de duidelijkheid.

TS vroeg om een voorbeeld van een NDA, niet om een NDA specifiek voor haar situatie...

Ik heb ook nog wel een andere liggen, maar die is 15 pagina's. Daar wordt je ook niet vrolijk van.
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: vr 23 apr 2010 22:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Er zijn diverse sites die al dan niet op betaalbasis modellen aanbieden, maar je kunt juist bij die betaalde dingen niet beoordelen wat het is voordat je het gekocht hebt. Verder moet je inderdaad uitkijken voor simpel knip- en plakwerk. Het model moet toegespitst zijn op jouw wensen en behoeften.
Gebruikelijk is bijvoorbeeld een boetebeding. Wanneer ik zelf een NDa ontvang van een wederpartij laat ik dat beding er uit halen. Dat is zelden een probleem.

In zijn algemeenheid gesteld vind je veel bruikbare modellen in het Kluwer modellenboek. Maar ja, da's dus betaalde informatie.
am

BerichtGeplaatst: do 29 apr 2010 10:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bedankt voor de informatie.

Dat is waar ik ook huiverig voor ben bij een NDA. Knippen en plakken kan problemen opleveren.

Betaalde sites ben ik ook niet zo happig op omdat je dus dan niet weet wat je krijgt.

elke NDA moet natuurlijk aangepast worden aan de situatie maar ooit lang geleden ben ik weleens voorbeelden tegengekomen. Gewoon een set up zodat je een begin hebt om te starten.

Iemand ervaring met een confidentiality agreement? Is dat hetzelfde als een NDA?

En als je een leveringscontract moet opstellen, waar begin je?
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds