|
Auteur |
Bericht |
jovel
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HG
Berichten: 10
|
Geplaatst: ma 26 apr 2010 15:09 Onderwerp: Incasso telefoonrekening op naam vorige bewoner |
|
|
Precies een jaar geleden zijn wij in ons huidige huis komen wonen.
Direct hebben we een alles-in-1 pakket bij Ziggo afgesloten. Mijn vriend werkte vanuit huis en we hebben dus bij Ziggo aangegeven dat de facturen voor telefonie en internet naar het bedrijf konden worden gestuurd.
Allemaal prima.
10 maanden later werden we plots afgesloten van telefoon en internet. Ziggo kon ons niets anders vertellen dan dat de vorige bewoner alles had gestopt gezet. Wij hebben de vorige bewoonster weten te vinden en zo werd ons duidelijk dat onze telefoonrekeningen al 10 maanden lang van haar rekening werden gehaald (middels automatische incasso). Wij hebben dit zelf nooit gemerkt omdat wij dachten dat de baas dit betaalde en de baas dacht weer (groot bedrijf) dat het hoofdkantoor in Belgie deze facturen kreeg.
De kosten voor de televisie betaalden wij wel zelf en deze werden dan ook gewoon van onze rekening gehaald.
Enfin, er staat een rekening van €900 open. Alle brieven zijn echter nog steeds gericht aan de vorige bewoonster. Wij hebben al minstens 10x met Ziggo gebeld maar er wordt gewoon niets mee gedaan.
Er blijkt een administratieve fout te zijn gemaakt met de klantnummers en ze hebben ons door elkaar gehaald. De oorzaak hiervan ligt bij Ziggo óf bij de vorige bewoonster die misschien niet goed heeft opgezegd.
Wij hebben zelf op onze naam aangevraagd en ook hebben we een ander telefoonnummer gekregen dan de vorige bewoonster had.
Inmiddels komen er ook incasso brieven binnen en het bedrag is inmiddels al opgelopen tot €1200 (ongeveer). Het incassobureau zegt dat we bij Ziggo moeten zijn en Ziggo zegt dat we het contract maar op onze naam moeten zetten inclusief de incassokosten.
Maar dit is toch absurd? Waarom moeten wij incassokosten overnemen die we niet gemaakt hebben? Ik heb geen fout gemaakt en wij hebben meteen ook aangegeven dat we de facturen willen betalen. De facturen worden echter niet aan ons (het bedrijf) gericht dus kunnen we ze niet betalen.
Nu (na het 20e telefoontje ongeveer) zijn we doorverwezen naar de klachtenafdeling van Ziggo maar ik vraag mij af wat zij hier nu mee gaan doen? En kan het echt zo zijn dat deze incassokosten voor onze rekening gaan komen? |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: ma 26 apr 2010 16:32 Onderwerp: |
|
|
Heb je nog bewijs van wat jullie destijds aan Ziggo hebben aangegeven? Bijvoorbeeld een kopie van een bestelformulier of emails. Want dat is wel van belang.
Zijn de incassobrieven ook aan de vorige bewoner gericht?
Naar mijn mening moet Ziggo zelf de zaken in orde maken (julile zijn niet degene die het contract op jullie naam moeten stellen, want dat heb je immers al gedaan) en incassokosten zijn echt uit den boze, mede omdat jullie niet de partij zijn die aangemaand is. Integendeel: jullie wisten van niets en het is niet jullie fout.
Mijn advies zou zijn: neem contact op met die klachtenafdeling en stuur je bewijsmiddelen mee. Stel ze bovendien een termijn voor afhandeling van de klacht (check even in de algemene voorwaarden of Ziggo daar zelf een termijn voor heeft opgenomen), waarbij je aangeeft dat je je het recht voorbehoudt om bij geen tijdig antwoord de overeenkomst te ontbinden. Wanneer je nu zonder internet en telefoon zit zou ik die termijn sowieso maar kort houden.
Mocht Ziggo van mening zijn dat jij die incassokosten moet betalen, dan moet Ziggo jou maar dagvaarden. Dan kun je aan de rechter uitleggen waarom dat een onzinverhaal is.
Let wel: ik ga er van uit dat jij kunt aantonen dat jij de gegevens goed hebt doorgegeven en dat die klantnummers door elkaar zijn gehaald. Je kunt namelijk wel gelijk hebben, maar je krijgt het pas als je kunt bewijzen. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
jovel
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HG
Berichten: 10
|
Geplaatst: ma 26 apr 2010 17:51 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | Heb je nog bewijs van wat jullie destijds aan Ziggo hebben aangegeven? Bijvoorbeeld een kopie van een bestelformulier of emails. Want dat is wel van belang.
Zijn de incassobrieven ook aan de vorige bewoner gericht?
Naar mijn mening moet Ziggo zelf de zaken in orde maken (julile zijn niet degene die het contract op jullie naam moeten stellen, want dat heb je immers al gedaan) en incassokosten zijn echt uit den boze, mede omdat jullie niet de partij zijn die aangemaand is. Integendeel: jullie wisten van niets en het is niet jullie fout.
Mijn advies zou zijn: neem contact op met die klachtenafdeling en stuur je bewijsmiddelen mee. Stel ze bovendien een termijn voor afhandeling van de klacht (check even in de algemene voorwaarden of Ziggo daar zelf een termijn voor heeft opgenomen), waarbij je aangeeft dat je je het recht voorbehoudt om bij geen tijdig antwoord de overeenkomst te ontbinden. Wanneer je nu zonder internet en telefoon zit zou ik die termijn sowieso maar kort houden.
Mocht Ziggo van mening zijn dat jij die incassokosten moet betalen, dan moet Ziggo jou maar dagvaarden. Dan kun je aan de rechter uitleggen waarom dat een onzinverhaal is.
Let wel: ik ga er van uit dat jij kunt aantonen dat jij de gegevens goed hebt doorgegeven en dat die klantnummers door elkaar zijn gehaald. Je kunt namelijk wel gelijk hebben, maar je krijgt het pas als je kunt bewijzen. |
We hebben het destijds via internet besteld en ik geloof dat we de bevestiging hiervan nog wel hebben. Daarnaast hebben we meerdere brieven (die echter niet aan ons gericht zijn maar aan de vorige bewoonster) waarin staat dat er een administratieve fout is gemaakt en om welke rekeningen het gaat.
Alle brieven (zowel incasso als van Ziggo) zijn gericht aan de vorige bewoonster, er is nog nooit een brief aan ons gericht geweest.
Ik zal morgen de algemene voorwaarden van Ziggo even doornemen en daarna contact opnemen met de klachtenafdeling.
Ik vind het zo gek dat wij hier allemaal maar achteraan zitten terwijl dit in mijn ogen toch eigenlijk het werk van Ziggo zou moeten zijn. Misschien ben ik dan te eerlijk ingesteld dat ik dit het liefste netjes oplos (en de facturen betaal) maar ik ga bijna denken dat Ziggo niet wíl dat we die facturen netjes betalen  |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: ma 26 apr 2010 18:09 Onderwerp: |
|
|
Zo komt het wel over, he?
Maar goed, als jij al die papieren hebt, dan lijkt me jouw positie uitstekend. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|