Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Merkrecht en r...
WOZ waarde bij...
ww, vakantie e...
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 06 jun 2024 18:49
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Doorstromen Mastersprogramma na HBO rechten, ja of nee?
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 6 van 13 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11, 12, 13  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  

Doorstromen Mastersprogramma na HBO rechten, ja of nee?
Ja
47%
 47%  [ 47 ]
Nee
24%
 24%  [ 24 ]
Rechten hoort sowieso niet thuis op HBO
28%
 28%  [ 29 ]
Totaal aantal stemmen : 100

Auteur Bericht
Eva

Eva

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1289


BerichtGeplaatst: vr 05 nov 2004 17:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@marcel: Hoelang duurt die HBO dan, 5 jaar?? Of bedoel je dat niet. Maar je wilt toch niet beweren dat omdat de opleiding 1 jaar langer duurt die daarna, na dat extra jaar, gelijk staat aan WO??

Tuurlijk heb je liever voor dat schakeljaar een HBO-er Recht dan iemand die scheikunde WO heeft gedaan ofzo, dat is ook een belachelijk idee.

Je kan uiteraard meepraten over een stelling PFE maar als je het hele vak nog nooit gehad hebt dan zal je de feiten toch allemaal niet zo goed kennen lijkt me, dus echt inhoudelijk kan je er dan niet op ingaan, alleen met vragen maar niet met beweringen....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Farah

Farah

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): HHs

Berichten: 215


BerichtGeplaatst: vr 05 nov 2004 22:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

een late reactie op Okidoki:
Quote:
Vervolgens...
Farah schreef:
Tja, het niveau ligt lager, anders was het ook geen HBO maar WO tog Wink


Zo'n Pietje precies ben je nou ook weer niet Farah Wink, anders had je toch wel met ch geschreven ipv een g....(no offense) Ik ben het wel met je eens dat je als jurist een goede schrijf- en taalvaardigheid moet hebben. En een jurist moet ook zeker scherp zijn.


Dat is gewoon spreektaal toGGG Very HappyVery Happy tja ik ben gewoon zo "streng" met d'tjes en t'tjes.

Quote:
Als je kijkt naar het profiel van Marcel, dan zie je dat hij zijn opleiding geniet aan de HAN. Marcel is dus een HBO'er en geen WO'er! De hierboven gemaakte opmerking van je gaat dus niet op.

Er waren 2 mensen die dat met een t schreven, Marcel en Kafka --> en die komt wel van de uni Razz Maarja fouten kunnen gemaakt worden, ik wil er eigenlijk niet al te veel over discussiëren, maar ik heb nu pas alle reacties aandachtig gelezen. En Marcel, don't take it too hard...zo stom is het toch ook weer niet?Smile ik zal voortaan ook TOCH schrijven i.p.v. TOG hahaha Wink
_________________
Dil Ne Jise Chaha Is Qadar,
Ke Khud Na Jaane Hum, Hum Hain Kidhar
Wo To Rehta Hai Jaise Bekhabar,
Na Jaane Meri Chaahat Ka Kab Hoga Asar...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: vr 05 nov 2004 23:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Farah schreef:

Er waren 2 mensen die dat met een t schreven, Marcel en Kafka --> en die komt wel van de uni Razz Maarja fouten kunnen gemaakt worden, ik wil er eigenlijk niet al te veel over discussiëren, maar ik heb nu pas alle reacties aandachtig gelezen. En Marcel, don't take it too hard...zo stom is het toch ook weer niet?Smile ik zal voortaan ook TOCH schrijven i.p.v. TOG hahaha Wink


Ja, echt, we besteden op de Uni reeksen colleges aan spellen Rolling Eyes Echt een stompzinnige discussies, iedereen maakt weleens een spelfout in een vurig betoog, heeft lekker veel te maken met je intelligentie- of opleidingsniveau...

Maar dat was niet wat ik wilde vertellen; een vriend van mij heeft de HTS-opleiding Bouwkunde gedaan, had al een paar jaar (2 of 3) in de praktijk gewerkt, en ging toen aan de Uni een vakje Bouwrecht doen, dat heeft ie dus mooi niet gehaald...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: za 06 nov 2004 12:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ken iemand die het niet redde op de Uni, studie rechten uiteraard. Ging dezelfde studie doen op het HBO en haalde ineens allemaal 9's. Zal dus blijkbaar toch wel een verschil inzitten....Ikzelf ben nog steeds voorstander voor bepaalde vrijstellingen, zodoende heb je toch nog profijt van de voorsprong die je op andere eerstejaars hebt vanwege de HBO-opleiding hebt...
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
marcel

marcel

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): HAN

Berichten: 680


BerichtGeplaatst: ma 08 nov 2004 5:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Flash schreef:
Ik ken iemand die het niet redde op de Uni, studie rechten uiteraard. Ging dezelfde studie doen op het HBO en haalde ineens allemaal 9's. Zal dus blijkbaar toch wel een verschil inzitten....Ikzelf ben nog steeds voorstander voor bepaalde vrijstellingen, zodoende heb je toch nog profijt van de voorsprong die je op andere eerstejaars hebt vanwege de HBO-opleiding hebt...


Er zit zeker verschil in. Dat dat zo groot is in dit geval komt denk ik meer doordat HBO strenger is ( aanwezigheidsplicht bij sommige college's) en kleinschaliger ( minder studenten in een klas waardoor meer persoonlijke aandacht van de docent). Wat ik me wel afvraag is wanneer dit plaatsvond, HBO-Rechten bestaat officieel pas sinds vorig studiejaar. Dus dan zal het ook wel een hoop herhaling zijn geweest voor deze persoon. Overigens ben ik niet van plan in het eerste jaar rechten in te gaan stromen na mijn HBO Confused dan was ik wel direct naar de Uni gegaan. Ik heb niet voor niets een gymnasiumdiploma, ik had ook voor Universitair kunnen kiezen. Sterker, ik heb 2 jaar BW gestudeerd aan de toen nog KUN, voordat ik moest stoppen (centjes op). Ik kan dus ook beide vormen van onderwijs vergelijken. En ondanks dat ik de meeste punten heb gehaald, vind ik voor mij persoonlijk deze vorm van onderwijs niet geschikt in de Bachelorfase.

Naarmate deze discussie verder gaat kom ik wel steeds meer tot de conclusie dat instromen na HBO-rechten in de mastersopleiding toch pas mogelijk is na een goed schakeljaar. Maar dan moet er wel kritisch worden gekeken naar het huidige schakeljaar, dat sluit echt niet aan bij HBO-recht, je doet HBO-rechten studenten hiermee tekort. Alleen al het feit dat dit schakeljaar voldoende wordt geacht voor niet-juridische Bachelors geeft dit nog eens extra aan.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Sovereign



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 667


BerichtGeplaatst: ma 08 nov 2004 17:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

marcel schreef:
Maar dan moet er wel kritisch worden gekeken naar het huidige schakeljaar, dat sluit echt niet aan bij HBO-recht, je doet HBO-rechten studenten hiermee tekort.
Hoe kun je dat nu zeggen als je die schakelvakken niet eens hebt gevolgd?

Marcel, het feit is dat van de 4 jaar HBO-recht er ongeveer 3 jaar aan theoretische vorming overblijven. In die 3 jaar worden de vakken veel beperkter uitgediept dan op de universiteit. Dus nee, een schakelprogramma is niet overbodig noch sluit het per definitie niet goed aan. In tegendeel, een schakelprogramma zal nog niet eens alle deficienties wegnemen.

Quote:
Alleen al het feit dat dit schakeljaar voldoende wordt geacht voor niet-juridische Bachelors geeft dit nog eens extra aan.
Dat gekke idee is alleen voorlopig op de UvA te vinden, ik denk niet dat Tilburg zoiets in de toekomst gaat aanbieden.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
marcel

marcel

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): HAN

Berichten: 680


BerichtGeplaatst: ma 08 nov 2004 18:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

deze conclusie is getrokken door zowel rechtendocenten aan de RUN, als docenten aan de HAN. Daarom kan ik dat dus zeggen.

Overigens is de situatie tussen de HAN en de RUN een hele andere dan die van de UvT. De HAN is de eerste hogeschool die HBO-rechten mag aanbeiden en vooralsnog ( komt snel verandering in ) de enige die dat officeel mag doen. De HAN doet dit in nauwe samenspraak met de rechtenfaculteit aan de RUN, en de HAN heeft het traject zo ingedeeld dat er gedurende ruim 3,5- 4 jaar theorie wordt aangeboden, slechts 5 maanden van die 4 jaar is ingeruimd voor stage.
Bovendien is de HAN in gesprek met de RUN om het schakeljaar af te schaffen. Daar zou ik het niet direct mee eens zijn, maar het geeft wel aan wat de mening van deskundigen op het gebied van onderwijs en toelatingseisen is. Daar kunnen wij als studenten dus niet veel tegenin brengen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
marcel

marcel

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): HAN

Berichten: 680


BerichtGeplaatst: ma 08 nov 2004 18:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Sovereign schreef:


Quote:
Alleen al het feit dat dit schakeljaar voldoende wordt geacht voor niet-juridische Bachelors geeft dit nog eens extra aan.
Dat gekke idee is alleen voorlopig op de UvA te vinden, ik denk niet dat Tilburg zoiets in de toekomst gaat aanbieden.


Alle universiteiten in Nederland gaan zich beraden op deze structuur.
Ook jouw geliefde Tilburg moet er dus aan geloven.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Sovereign



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 667


BerichtGeplaatst: ma 08 nov 2004 18:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

marcel schreef:
Alle universiteiten in Nederland gaan zich beraden op deze structuur. Ook jouw geliefde Tilburg moet er dus aan geloven.
En waar baseer jij dat in godsnaam op? Tilburg gaat geen mensen toelaten met wat voor bachelor dan ook in navolging van de UvA.

http://www.uvt.nl/faculteiten/frw/onderwijs/aanbod/toelating/masters/hbo.html
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Sovereign



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 667


BerichtGeplaatst: ma 08 nov 2004 19:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

marcel schreef:
deze conclusie is getrokken door zowel rechtendocenten aan de RUN, als docenten aan de HAN. Daarom kan ik dat dus zeggen.
Volgens mij misrepresenteer jij dan de docenten aan de RUN. Kennelijk is er behoefte aan een schakelprogramma, als jouw mening alom verspreid was zou het immers niet bestaan.

Quote:
Overigens is de situatie tussen de HAN en de RUN een hele andere dan die van de UvT. De HAN is de eerste hogeschool die HBO-rechten mag aanbeiden en vooralsnog ( komt snel verandering in ) de enige die dat officeel mag doen.
Zover ik weet zijn er door het mocw meerdere hogescholen aangewezen die reeds al geruime tijd HBO-recht aanbieden. Ik weet niet waar jij je informatie vandaan haalt. Wink

Quote:
De HAN doet dit in nauwe samenspraak met de rechtenfaculteit aan de RUN, en de HAN heeft het traject zo ingedeeld dat er gedurende ruim 3,5- 4 jaar theorie wordt aangeboden, slechts 5 maanden van die 4 jaar is ingeruimd voor stage.
Je vergeet je afstudeerperiode eraf te halen.

Quote:
Bovendien is de HAN in gesprek met de RUN om het schakeljaar af te schaffen. Daar zou ik het niet direct mee eens zijn, maar het geeft wel aan wat de mening van deskundigen op het gebied van onderwijs en toelatingseisen is. Daar kunnen wij als studenten dus niet veel tegenin brengen.
De HAN en RUN zijn geen graadmeter voor wat betreft toelatingseisen. Het feit dat er mijns inziens mogelijk domme beslissingen worden genomen louter met het doel om studenten te trekken blijkt wel uit de instroomeisen van de UvA.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Eva

Eva

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1289


BerichtGeplaatst: ma 08 nov 2004 20:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

o,o,o wat is de UvA toch duivels slecht! Laughing
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: ma 08 nov 2004 21:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Sprak laatst een HBO-er die instroomde bij ons op de rechtenfaculteit. Die was echt hartstikke blij dat er een schakeljaar bestaat om bij te tanken!
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
marcel

marcel

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): HAN

Berichten: 680


BerichtGeplaatst: wo 10 nov 2004 1:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat universiteiten hun toelatingseisen zullen gaan aanpassne is simpelweg een kwesite van mee moeten groeien met de markt, uiteindelijk zal ook Tilburg niet kunne nachterblijven, dan zouden ze als ouderwets bestempeld worden en dat wil niemand. HBO-Recht loop t al langer in de Pilot-vorm, echter pas sinds vorig studiejaar is de opleiding officieel erkent door Min. v. O.
Ik ben overigens geen tegenstander (meer) van een schakeljaar, maar het moet wel aansluiten, ik heb geen zin in allerlei herhalingen.
Meteen instromen zonder schakeljaar lijkt mij net te hoog gegrepen, ook gezien de info die ik heb gekregen in de loop van deze discussie. Maar goed zoals gezegd, ik heb dat niet voor het zeggen.
Overigens, sinds wanneer is 1 punt gehaald door 1 studente genoeg overtuigend bewijs voor de verwachte resultaten van
een groep met bepaalde overeenkomende kenmerken? Bovendien praat je hier over een propedeuse studente, dat is dus iemand die slechts 1 jaar HBO heeft gevolgd en dan instroomd op een universitaire opleiding. Hoeveel VWO'ers halen hun eerste tentamens niet denk je?
HBO-recht op de HAN kent niet echt een losstaande afstudeer periode, je kunt dat tijdens het laatste theorie gedeelte doen (het vierde studiejaar dus) of erna (juli-september), maar je hebt het vierde jaar tot en met mei nog blokvakken en tentamens. ( o.a. internationaalrecht-3,europeesrecht-3 rechtsociologie en encyclopedie der rechtsgeleerdheid, volgens een proefrooster (echte vierdejaars zijn er nog niet op de HAN))
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
MterHeide



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 350


BerichtGeplaatst: wo 10 nov 2004 9:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

marcel schreef:
Dat universiteiten hun toelatingseisen zullen gaan aanpassne is simpelweg een kwesite van mee moeten groeien met de markt, uiteindelijk zal ook Tilburg niet kunne nachterblijven, dan zouden ze als ouderwets bestempeld worden en dat wil niemand.


Probleem is dat universiteiten weer meer terug willen naar het echte academische onderwijs omdat er nu een andere keus is voor mensen die het hoge academische niveau niet aan kunnen. Het is dus volgens sommigen dan ook de bedoeling om de toelatingseisen aan te scherpen en daar kan een schakeljaar dus bijhoren.

marcel schreef:
Overigens, sinds wanneer is 1 punt gehaald door 1 studente genoeg overtuigend bewijs voor de verwachte resultaten van een groep met bepaalde overeenkomende kenmerken? Bovendien praat je hier over een propedeuse studente, dat is dus iemand die slechts 1 jaar HBO heeft gevolgd en dan instroomd op een universitaire opleiding. Hoeveel VWO'ers halen hun eerste tentamens niet denk je?


Ik ben ondertussen derdejaars aan de UvT en het percentage bij de HBO'ers dat afgevallen is, is heel erg hoog, als het gaat om degenen die 1 jaar HBO gedaan hebben.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Sovereign



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 667


BerichtGeplaatst: wo 10 nov 2004 14:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

marcel schreef:
Dat universiteiten hun toelatingseisen zullen gaan aanpassne is simpelweg een kwesite van mee moeten groeien met de markt, uiteindelijk zal ook Tilburg niet kunne nachterblijven, dan zouden ze als ouderwets bestempeld worden en dat wil niemand. HBO-Recht loop t al langer in de Pilot-vorm, echter pas sinds vorig studiejaar is de opleiding officieel erkent door Min. v. O.
Je schreef "De HAN is de eerste hogeschool die HBO-rechten mag aanbeiden en vooralsnog ( komt snel verandering in ) de enige die dat officeel mag doen", dat is natuurlijk kolder. Sinds 2003 zijn er 8 opleidingen erkend door het ministerie.

Daarnaast begijp je me kennelijk niet. De UvT heeft reeds schakeljaren voor HBO'ers, ze zullen alleen geen mensen toelaten met een vooropleiding die in het geheel niet aansluit. Iemand die alleen MER heeft gedaan kan b.v. niet eens Nederlands recht studeren. En nee, de UvA navolging geven voor wat betreft een open instroomeis zullen ze niet doen, zoals hierboven is aangegeven door mijn mede-UVT'er is de UvT erop gebrand om de academische kwaliteit te waarborgen.

Quote:
Overigens, sinds wanneer is 1 punt gehaald door 1 studente genoeg overtuigend bewijs voor de verwachte resultaten van
een groep met bepaalde overeenkomende kenmerken?
Laat ik het zo omschrijven, het ligt in de lijn der verwachtingen.

Quote:
Hoeveel VWO'ers halen hun eerste tentamens niet denk je?
De gemiddelde VWO'er heeft er geen jaar rechten opzitten; ook een HBO-recht propedeuse zou iemand beter inzicht moeten geven in de stof.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 6 van 13 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11, 12, 13  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds