Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
kapo
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 20 apr 2010 8:39 Onderwerp: Bewindvoering zonder medeweten |
|
|
Goedendag,
Bij toeval achter gekomen dat de meerderjarige dochter van mijn man, zij is 18 jaar en woont bij ons, na het overlijden van haar moeder 3 jaar geleden onder bewindvoering van haar stiefvader is gekomen. Wij zijn hier nogal verbaasd over dat wij en ook mijn man zijn dochter zelf dit nooit hebben geweten. Wij stuiten n.l. nu op problemen met het afsluiten van een bankrekening. Onze vraag is dat een minderjarig kind zonder medeweten van zich zelf en van 1 van de ouders onder bewindvoering komt en wij willen graag weten wat de rechten en plichten van een bewindvoerder zijn?
Met vriendelijke groeten, Karin |
|
|
|
 |
Arjenvdziel
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HG
|
Geplaatst: di 20 apr 2010 10:29 Onderwerp: |
|
|
Weet je zeker dat het om onderbewindstelling gaat? Deze maatregel is namelijk bedoeld voor meerderjarigen. De belangen van minderjarigen worden immers nog beschermd door een ouder of voogd. Het kan dat het bewind al tijdens minderjarigheid wordt uitgesproken als te verwachten valt dat het bewind nodig zal zijn wanneer meerderjarigheid bereikt wordt, maar het lijkt mij niet dat een rechter dit al 3 jaar voor het bereiken van de meerderjarigheid zal uitspreken... Er zal wel een goed vermoeden moeten bestaan en dat zal de rechter niet zondermeer aannemen omdat de stiefvader dat zegt.
Als de rechtbank het verzoek heeft ontvangen houdt hij eerst een hoorzitting, waarbij de mening gevraagd wordt van de betrokkene en de familieleden. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|