Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 08 aug 2025 14:44
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Dure G Star Jas gestolen in cafe
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Furr

Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): NTI

BerichtGeplaatst: zo 11 apr 2010 15:49    Onderwerp: Dure G Star Jas gestolen in cafe Reageer met quote Naar onder Naar boven

hee mensen,
Mn jas is vannacht gejat in het cafe. Hele avond gezellige avond gehad, kom je bij de kapstok, weg jas. En niet de enige, er stonden al stuk of 6,7 mensen "waar is mn jas"

Dus was niet de enige. Aangifte doen, doe ik zowiezo, maar ik heb eens gehoord (of dit forum of flitsservice forum) dat je de kroeg aansprakelijk kunt stellen.

Wie weet hier meer over.

Baal er goed van.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Furr

BerichtGeplaatst: zo 11 apr 2010 16:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kan dit?

Quote:
Café xxxxxx
x

Betreft: Aansprakelijkheid diefstal jas

Almelo, 12-4-2010

Geachte heer/mevrouw,

In de nacht van 10-4-2010 op 11-4-2010 was ik met mijn vriendengroep aanwezig in uw café genaamd xxxxxxxxxxx . Ik heb daar omstreeks 3 uur mijn jas (het betreft hier een zwarte G Starr Raw jas van nog geen jaar oud, zie bijlage) weggehangen aan de kapstok. Toen ik rond 4:15 uur mijn jas weer wilde ophalen was deze verdwenen. Ik hoorde rond deze tijd meerdere mensen roepen dat hun jas was verdwenen.
Nadat ik merkte dat mijn jas was verdwenen ben ik gelijk naar de bar gelopen om dit te melden aan één van uw personeelsleden. Deze raadde mij aan te blijven wachten. De jas is niet gevonden en ben met een dubbelgevoel naar huis gegaan; immers de avond was hartstikke gezellig. Ik kom bijna elke week in uw café en zie dat het systeem met de kapstokken niet voldoende werkt om diefstal tegen te gaan. Ik zie verscheidene keren dat mensen een jas van de kapstok nemen, hier heel warrig naar staren en deze vervolgens meenemen.

Ik wil u via deze weg aansprakelijk stellen voor het verlies c.q. diefstal van mijn jas. Dit is niet de eerste keer dat er jassen verdwijnen uit uw café. Gisteren betrof het zelfs meerdere jassen. Ik kan er dus van uitgaan dat dit systeem niet werkt.

Ik wil u erop attenderen dat u als ondernemer verplicht bent om uw bezoekers te waarschuwen voor diefstal wanneer u ervan op de hoogte bent dat dit vaker gebeurt. In café xxxxxxxx waren ten tijde van het voorval;
1) Geen zichtbare waarschuwingen aanwezig;
2) Meldt u nergens niet aansprakelijk te zijn voor verlies of diefstal.

Ik heb tevens op 11 april aangifte van diefstal gedaan via de internetsite van de Politie xxxxxxxxx (zie bijlage).

Mijn G Starr jas is aangekocht via de site Ebay.com (Amerika). De nieuwwaarde lag vorig jaar rond de 150 euro, terwijl de kosten van deze jassen hier in Nederland een stuk hoger liggen. In één van de zakken van de jas bevonden zich tevens afneembare fietslampjes. Ik vind het daarom niet meer dan redelijk om u te verzoeken mij een schadevergoeding van 120 euro (dagwaarde jas + accessoires) te betalen qua aansprakelijkheid. Ik neem aan dat u deze kunt verhalen op uw eigen verzekering.

Ik hoop in positieve zin wat van u te mogen horen en dat ik in de toekomst gebruik kan blijven maken van uw café xxxxxxxxx met mijn vriendengroep. Als schriftelijke reactie stel ik hierbij een redelijk termijn van 3 weken.
Ik zou tevens graag binnen 7 dagen een ontvangstbevestiging willen ontvangen.

Met vriendelijke groet en in afwachting van uw antwoord,

xxxxxxxxx

Bijlage:
- Foto jas;
- Aangifte Politie xxxxxxxxxxxd.d. 11 april 2010.
StevenK
Moderator

Leeftijd: 52
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: zo 11 apr 2010 16:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Weinig kans: als je je jas in het (semi) openbaar aan een kapstok hangt, dan kun je kwalijk verwachten dat de eigenaar/uitbater in de gaten houdt of iedereen zijn of haar eigen jas meeneemt. Dit is anders wanneer er sprake is van een garderobe.
Bekijk de homepage
Furr

BerichtGeplaatst: zo 11 apr 2010 17:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat is de definitie van garderobe, beveiligd met kaartje of muntje? Of een ingericht deel waar je je jassen neer kan hangen?
StevenK
Moderator

Leeftijd: 52
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: zo 11 apr 2010 18:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Furr schreef:
Wat is de definitie van garderobe, beveiligd met kaartje of muntje? Of een ingericht deel waar je je jassen neer kan hangen?

Het woord impliciet een vorm van 'bewaken' of 'in de gaten houden'. Alleen een kapstok, wel of niet in een aparte ruimte, is daarvoor imho niet genoeg, omdat je daaraan op geen enkele manier het vertrouwen kunt ontlenen dat je bezittingen bewaakt worden. In dat geval is er ook geen grond om te stellen dat de kroeg niet voldoende heeft gedaan voor om aan de zorgplicht die daarbij hoort te voldoen.
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds