|
Auteur |
Bericht |
MeDe
Leeftijd: 73 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 2
|
Geplaatst: do 08 apr 2010 15:33 Onderwerp: Onterechte boeking, eindelijk verlost van maatschappij? |
|
|
Goedenmiddag
onlangs wilden we informatie aanvragen over een bepaalde reis bij een
online reisbureau. Toen we hen mailde dat we niet wilde ingaan op hun
reisvoorstel, zeiden ze dat ze een boeking hadden gedaan en indien we
deze wilden annuleren 75% van de reiskosten moesten betalen.
We zijn echter nooit tot een akkoord gekomen en hebben dan ook geen
toestemming gegeven voor het boeken van de reis, we wilden enkel de
informatie en of er nog plaats was (en de totaalprijs).
Na over en weer te mailen heb ik hen deze morgen om 8u onderstaande
mail gestuurd (ze zijn telefonisch bereikbaar van 9-14).
Ze hebben niet gereageerd. Op onze vorige mails waarin we wilden
afzien of hen zeiden wat er gebeurd was, waar ze steeds op reageerde
dat we moesten betalen voor de annulatie, reageerde ze echter telkens
binnen de 2 uur (max)
Ik heb hen na 14u onderstaande mail gestuurd.
Is dit correct en mogen we nu er van uit gaan dat ze inderdaad
toegeven dat we geen boeking gemaakt hebben en ze dus erkennen dat we hen niks verschuldigd zijn?
mvg,
-----------------------------------------------------------------------
Geachte,
gezien we van u geen tegenreactie mochten ontvangen en u ons
niet kan aantonen dat we inderdaad akkoord zouden gegeven hebben
tot het maken van een boeking, heeft u stilzwijgend toegegeven dat
er langs uw kant een fout gemaakt werd.
Hierbij heeft u dus ook bevestigd dat er geen boekingakkoord heeft
plaatsgevonden door ons en zijn we u ook geen 75% annulatiekosten van de
reissom verschuldigd.
Wat door ons niet geboekt werd dient ook niet door ons geannuleerd te worden
Dank bij voorbaat voor u aandacht.
-------------------------------------
> Geachte,
>
> gelieve ons vandaag voor 14.00 (Belgische tijd) een onweerlegbaar bewijs te
> bezorgen dat we u duidelijk een orale of schriftelijk een toestemming hebben
> gegeven om onze reis te boeken.
>
> Ik wil de bekwaamheid van uw medewerkers niet in vraag stellen,
> maar fouten kunnen gebeuren. Men moet ook alleen in staat zijn om dit
> te kunnen erkennen en toegeven en deze niet verhalen op de consument.
> Dat er in uw computersysteem een vlucht is geboekt op onze naam wilt
> niet zeggen dat we u daar de toestemming voor hebben gegeven, want uw
> medewerker heeft deze geboekt zonder ons volledig akkoord.
>
> Indien u geen bewijs kan leveren waarin we u duidelijk oraal of
> schriftelijk bevestigen
> dat we volledig akkoord zijn met de reis (zoals u in voorgaande mail
> toegeeft dat het
> een voorwaarde is om tot een boeking te kunnen komen) en XXX de
> rondreis voor ons
> mag boeken, gaan we er vanuit dat er nooit een overeenkomst heeft
> plaatsgevonden.
>
> Dank bij voorbaat voor u aandacht. |
|
|
|
 |
Suijkerbuijk
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
Berichten: 931
|
Geplaatst: do 08 apr 2010 15:49 Onderwerp: |
|
|
Uit een stilzwijgen mag je niet afleiden dat de wederpartij het met het verzonden bericht eens is.
Het reisbureau zal echter ook wel (moeten) beseffen dat zij zullen moeten bewijzen dat er een reisovereenkomst tot stand is gekomen. Dat zullen ze niet kunnen. _________________ That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know. |
|
|
|
 |
lawyer
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 629
|
Geplaatst: do 08 apr 2010 17:32 Onderwerp: Re: Onterechte boeking, eindelijk verlost van maatschappij? |
|
|
MeDe schreef: |
> gelieve ons vandaag voor 14.00 (Belgische tijd) een onweerlegbaar bewijs te bezorgen |
Gaat het om een Nederlandse of een Belgische zaak? Er zullen hier waarschijnlijk weinig bezoekers zijn die bekend zijn met het Belgische recht... |
|
|
|
 |
MeDe
Leeftijd: 73 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 2
|
Geplaatst: do 08 apr 2010 17:38 Onderwerp: |
|
|
Nederlandse zaak...
Het gaat om een nederlandse reisorganisator.
Is er wel een mogelijkheid om zeker te zijn dat ze de reis kostenloos annuleren of geen gevolg geven indien we ze niet betalen... Ze verhalen dat we tijdens een telefonisch gesprek bevestigd zouden hebben, wat niet klopt. Er heeft inderdaad een gesprek plaats gevonden, waarin ik hen toen gezegd heb dat ik niet wou boeken zolang ik geen informatie had of er wel een rondreis beschikbaar was. Ze gingen me binnen de 3 a 4 dagen opnieuw contacteren en dan alle informatie geven, maar ik moest op dat moment al wel aangeven met welke met vlucht ik wou vliegen zodat ze de navragen op beschikbaarheid konden doen (andere dag opvliegen is andere dag plaats in hotel, dus tja vond dat wel logisch dat ze vroegen met welke vlucht ik wenste te gaan). Wanneer ze me opnieuw gingen contacteren zouden ze de reis overlopen en hotels en konden we beslissen of we wilden boeken of afzien van de reis. Ze hebben ons echter nooit teruggebeld, maar ineens een factuur gestuurd.... Nu beweren ze dat we tijdens dat gesprek hebben gezegd dat de boeking mocht gebeuren (tja moeilijke situatie, woord tegen woord)
Achteraf zeiden ze dat er pas een akkoord wordt bereikt ivm de reis indien we ons akkoord geven dat we volledig akkoord zijn met de rondreis. Ze konden ons zelfs nog niet eens zeggen of er wel een rondreis beschikbaar was! Dus we hebben nooit ons akkoord zelfs maar kunnen geven....
Helaas willen ze hun fout niet toegeven en blijven ze volhouden dat we toen ons akkoord hebben gegeven.... |
|
|
|
 |
|