|
|
| Auteur |
Bericht |
fret
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 22 mrt 2010 17:40 Onderwerp: pleitnota schrijven |
|
|
Zou iemand mij voor onderstaande casus een pleitnota kunnen overhandigen vooras.
Laatst aangepast door fret op do 25 mrt 2010 20:17, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 53 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: ma 22 mrt 2010 17:49 Onderwerp: Re: pleitnota schrijven |
|
|
| fret schreef: | Zou iemand mij voor onderstaande casus een pleitnota kunnen overhandigen voor zowel de positie werkgever als die van de werknemer??? Graag voor woensdag as.
|
Hoeveel biedt je? |
|
|
|
|
 |
fret
|
Geplaatst: ma 22 mrt 2010 18:11 Onderwerp: pleitnota schrijven |
|
|
| hoeveel heb je zelf in gedachten? |
|
|
|
|
 |
Laurens02
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 467
|
Geplaatst: ma 22 mrt 2010 18:17 Onderwerp: |
|
|
@StevenK: ik zou in de berekening even meenemen dat de zaak om veel geld gaat, en dat het natuurlijk een èrg complexe zaak is. Misschien een kleine kwantumkorting omdat het gaat om twee pleitnota's voor één zaak, maar niet teveel natuurlijk want hij heeft er haast bij
...
@fret:
Doe lekker je eigen huiswerk!  _________________ È meglio una mano dal giudice, che un abbraccio dall'avvocato. |
|
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: ma 22 mrt 2010 18:41 Onderwerp: |
|
|
| Je hebt nog een hele dag en avond voor twee pleitnota's... Dat moet toch meer dan voldoende zijn! Uurtje per pleitnota levert al gauw een zesje op! |
|
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22916
|
Geplaatst: ma 22 mrt 2010 18:52 Onderwerp: Re: pleitnota schrijven |
|
|
| fret schreef: | | hoeveel heb je zelf in gedachten? |
Ik kan je een gratis studieadvies geven. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
|
 |
fret
|
Geplaatst: ma 22 mrt 2010 19:33 Onderwerp: pleitnota schrijven |
|
|
klopt inderdaad nog een hele avond en een dag. Echter het is een weddenschap met een collega. Ik zelf ben werkzaam als icter dus geheel ander vakgebied. De weddenschap is ontstaan op een verjaardag. Daar tegenover is een deadline gesteld (woensdag as.) om twee pleitnota's te schrijven.
Mocht jij het eenvoudig vinden. Wat wil je er voor hebben?
groeten,
Arjen |
|
|
|
|
 |
Arnoud Engelfriet
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1385
|
Geplaatst: ma 22 mrt 2010 19:52 Onderwerp: |
|
|
Een advocaat inhuren om een pleitnota te schrijven voor een weddenschap, mag dat wel van de gedragsregels Steven?
Ben trouwens wel benieuwd wat ie gaat vragen, ik kost 150 euro per uur maar doe geen arbeidsrecht. _________________ ICT-jurist, blogger en octrooigemachtigde ~ Partner bij ICTRecht.nl ~ Beheerder www.iusmentis.com |
|
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: zo 28 mrt 2010 22:35 Onderwerp: |
|
|
Een pleitnota is een pleitnota
En tuurlijk mag StevenK dat wel. Hij zou het niet gratis mogen doen, want dat zou wél tegen de Gedragregels ingaan. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 53 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: ma 29 mrt 2010 6:59 Onderwerp: |
|
|
| tikSimone schreef: | Een pleitnota is een pleitnota
En tuurlijk mag StevenK dat wel. Hij zou het niet gratis mogen doen, want dat zou wél tegen de Gedragregels ingaan. |
Waarom zou ik dat niet gratis mogen doen? Ik mag zelfs twee tarieven afspreken: een laag basistarief en een hoger tarief bij winst van de weddenschap. Als ik maar niet no cure, no pay ga  |
|
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: ma 29 mrt 2010 20:59 Onderwerp: |
|
|
Je mag best een laag basistarief afspreken, maar het moet altijd minimaal kostendekkend zijn. Het "redelijk" uit Gedragsregel 25 lid 1 moet ook redelijk zijn t.o.v. de advocaat zelf.
Aldus onze Orde. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
|
 |
StevenK Moderator
|
Geplaatst: ma 29 mrt 2010 21:05 Onderwerp: |
|
|
| tikSimone schreef: | Je mag best een laag basistarief afspreken, maar het moet altijd minimaal kostendekkend zijn. Het "redelijk" uit Gedragsregel 25 lid 1 moet ook redelijk zijn t.o.v. de advocaat zelf.
Aldus onze Orde. |
Ach, ik sta hier voor het minimumstagiairsalaris op de loonlijst, dus dat 'kostendekkend' wordt al snel gehaald  |
|
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: ma 29 mrt 2010 21:09 Onderwerp: |
|
|
 _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
|
 |
|
|