|
Auteur |
Bericht |
Van Dam
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG
|
Geplaatst: ma 29 mrt 2010 19:40 Onderwerp: Urgent: via e-mail een koopcontract annuleren rechtsgeldig? |
|
|
Vandaag loopt de termijn van de annulering van het koopcontract van een huis af om 00:00u precies. In het contract staat dat er schriftelijk, per post of per telefax geannuleerd kan worden.
Is via e-mail annuleren dan ook rechtsgeldig? |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: ma 29 mrt 2010 19:58 Onderwerp: Re: Urgent: via e-mail een koopcontract annuleren rechtsgeldig? |
|
|
Van Dam schreef: | Vandaag loopt de termijn van de annulering van het koopcontract van een huis af om 00:00u precies. In het contract staat dat er schriftelijk, per post of per telefax geannuleerd kan worden.
Is via e-mail annuleren dan ook rechtsgeldig? |
Met een e-mail kun je niet bewijzen dat deze aangekomen is, tenzij er een reply (geen auto-reply) volgt. Ik zou voor de fax gaan in dat geval. |
|
|
|
 |
Van Dam
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG
|
Geplaatst: ma 29 mrt 2010 20:10 Onderwerp: |
|
|
Dank voor de snelle reactie Steven K!
Dat is ook mijn eerste gedachte. Een fax is wel mogelijk om uit te voeren, dus wordt op dit moment ook verstuurd.
Is het bewijs van de fax een geldig bewijsmiddel van de annulering?
Of zijn er nog aanvullende tips? Die de annulering sterker doen overkomen? |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: ma 29 mrt 2010 20:25 Onderwerp: |
|
|
Van Dam schreef: | Dank voor de snelle reactie Steven K!
Dat is ook mijn eerste gedachte. Een fax is wel mogelijk om uit te voeren, dus wordt op dit moment ook verstuurd.
Is het bewijs van de fax een geldig bewijsmiddel van de annulering?
Of zijn er nog aanvullende tips? Die de annulering sterker doen overkomen? |
Een verzendbewijs van een fax wordt over het algemeen als voldoende gezien. Mail je voor de zekerheid nog een scan van de fax er achteraan dan sta je bij een eventuele rechtsgang nog sterker. |
|
|
|
 |
Gucci
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 29 mrt 2010 20:32 Onderwerp: |
|
|
Zorg dat je faxbericht bevestigd wordt: bv. "verzenden gelukt", aantal pagina's en heel belangrijk dat op die bevestiging ook de originele tekst staat.
Zo moest ik ooit iets verzenden naar een verzekeringsmaatschappij die mij doodleuk vertelden dat ze mijn fax niet hadden ontvangen. Toen ik daarop zei dat ik de faxbevestiging nog wel een keer wilde sturen, konden ze het ineens wel vinden
Gucci |
|
|
|
 |
|