|
Auteur |
Bericht |
meisje1990
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 17 mrt 2010 23:47 Onderwerp: dringende vraag ivm relatie met kind van politieagent |
|
|
Hoi
Ik heb een vraag.
Ik vind een jongen leuk,maar zijn moeder is poltieagent.
Nu is mij wijs gemaakt, dat als ik een strafblad heb,dat hij geen relatie met mij mag beginnen, omdat anders zijn moedersbaan op het spel staat.
Is dit waar?
Of is dit allemaal niet waar en mag dit geen enkel probleem zijn?
Graag hoor ik spoedig hier iets over.
Groetjes
Laatst aangepast door meisje1990 op do 18 mrt 2010 0:32, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 18 mrt 2010 0:15 Onderwerp: |
|
|
Dat is niet waar. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
meisje1990
|
Geplaatst: do 18 mrt 2010 0:19 Onderwerp: |
|
|
oke,
en heeft iemand daar misschien een bewijs van voor me?
zodat ik het hem kan laten zien/lezen? |
|
|
|
 |
harpy
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 93
|
Geplaatst: do 18 mrt 2010 11:20 Onderwerp: |
|
|
Dat is te vinden in de cao voor politie.
Kortgezegd: relaties zijn vrij om te beginnen als kind van een agent. Wel is het zaak natuurlijk dat de agente zelf (ic de moeder van je aanstaande vriend dus) zich niet verliest in menging met onrechtmatigheden.
Ervanuitgaande dat je zelf je niet meer bezighoud met onrechtmatigheden, is er geen probleem. Wat de mening is van de moeder is natuurlijk een tweede, maar als je zelf niet meld dat je een strafblad hebt, behoort zij dat ook niet te weten. (ik zeg behoort, want ze heeft er waarschijnlijk wel toegang toe, dus of ze het nakijkt weet je nooit zeker).
Veel plezier in de liefde. |
|
|
|
 |
meisje1990
|
Geplaatst: do 18 mrt 2010 11:32 Onderwerp: |
|
|
Bedankt, en waar kan ik die cao vinden?
dat voorval is gebeurt toen ik nog minderjarig was,6 jaar geleden, en inmiddels heb ik al 4 jaar niets uitgespookt om het zo maar even te zeggen.
Ik heb ook heel veel hulp gehad, van onder andere jeugdzorg omdat ik niet in een stabiele leefomgeving woonde.
Ben zelf sinds 2 jaar Moeder van een zoontje, en heb nu een eigen woning en een stabielie leefomgeving.
Ik zelf wil daar dan wel gewoon eerlijk over zijn na haar toe, als het mn schoonmoeder word, want ze kan het beter van mij horen als van een ander.
Alvast bedankt voor de hulp, zou graag nog even te weten komen waar ik die cao ken vinden,zodat ik ook hem het kan laten lezen.
Vriendelijk bedankt. |
|
|
|
 |
cia76
Leeftijd: 89 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1831
|
Geplaatst: do 18 mrt 2010 21:18 Onderwerp: |
|
|
Het lijkt me onzin dat er in de politie cao opgenomen zou zijn met wie de kinderen van een diender verkering mogen hebben. |
|
|
|
 |
ouwe sloeber
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 18 mrt 2010 21:24 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Het lijkt me onzin dat er in de politie cao opgenomen zou zijn met wie de kinderen van een diender verkering mogen hebben.
|
Natuurlijk niet. Het zou er alleen staan als dit meisje geen relatie zou mogen hebben met deze jongen. Omdat het er niet staat, mag het.
Overigens zal de moeder zelf ook wel een CAO hebben. De jongen kan het gewoon zijn moeder vragen.
Weet je zeker dat deze jongen jou ook leuk vindt? Ik hoop het wel voor je. Het is mogelijk dat het een smoes is om je elegant af te wijzen. KAN, het hoeft niet. |
|
|
|
 |
meisje1990
|
Geplaatst: do 18 mrt 2010 21:28 Onderwerp: |
|
|
Hij is niet diegene geweest die het zegt.
ik hoorde dat van anderen en wou dat eerst uitzoeken voor dat ik er met hem en-of zijn ouders over begin.
Maar bedankt voor jullie reacties, ik weet inmiddels genoeg, om er zeker over te zijn. |
|
|
|
 |
Arnoud Engelfriet
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1385
|
Geplaatst: do 18 mrt 2010 21:33 Onderwerp: |
|
|
Even zoeken levert me op CAO Politie een PDF met de meest recente volledige tekst. Daarna zijn er zo te zien alleen amendementen en "nadere afspraken" gemaakt. In dit document staat niets over relaties van welke aard dan ook.
Wel vond ik deze zaak waarin een agent werd ontslagen na een relatie met een "vrouw uit familie met criminele reputatie." Kennelijk was daar een meldingsplicht voor agenten als ze wisten van criminele zaken bij familie, wat deze agent verzaakt had. Dat lijkt me wel een graadje erger dan alleen een kind van een agent die gaat met iemand met een strafblad. _________________ ICT-jurist, blogger en octrooigemachtigde ~ Partner bij ICTRecht.nl ~ Beheerder www.iusmentis.com |
|
|
|
 |
ouwe sloeber
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 18 mrt 2010 21:36 Onderwerp: |
|
|
Heb je eigenlijk wel een strafblad voor iets dat je als 13-jarige hebt gepleegd. Vervallen deze jeugdzondes niet? Iemand moet toch de kans krijgen met een schone lei te beginnen als verstandigere volwassene? |
|
|
|
 |
meisje1990
|
Geplaatst: do 18 mrt 2010 21:41 Onderwerp: |
|
|
Ja dat weet ik dus niet precies, het was wel een zwaar delict, en meerdere keren in korte tijd,
het is gebeurt toen ik 14 was, ben nu bijna 20,en hou me al jaren lekker gedeist.
dus weet niet tot hoe verre dit zit. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 18 mrt 2010 21:49 Onderwerp: |
|
|
ouwe sloeber schreef: | Heb je eigenlijk wel een strafblad voor iets dat je als 13-jarige hebt gepleegd. Vervallen deze jeugdzondes niet? Iemand moet toch de kans krijgen met een schone lei te beginnen als verstandigere volwassene? |
Precies weet ik het niet, maar de kans dat een volwassen persoon bij het aanvragen van een Verklaring Omtrent het Gedrag last krijgt van een feit dat op 14-jarige leeftijd is gepleegd en allang is afgehandeld lijkt me in ieder geval bijzonder klein.
Los daarvan zal (en kan) een politieagent niet worden ontslagen alleen omdat zijn of haar zoon of dochter een relatie aangaat met iemand die niet smetteloos is. Om te kunnen worden ontslagen zal er iets aan de hand moeten zijn waardoor de agent niet goed meer kan functioneren. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
harpy
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 93
|
Geplaatst: vr 19 mrt 2010 10:45 Onderwerp: |
|
|
@cia: ik bedoelde hem inderdaad als: er staat niets in de CAO hierover, of in de andere richtlijnen voor politie, daardoor toegestaan.
Een 2 jaar geleden was er de volgende situatie: politie agent wenste onderdak te bieden aan een vriendin, terwijl die een uitgeprocedeerde assielzoekster was. Dit werd niet toegestaan, omdat die persoon het land diende te verlaten en op die manier zou de politie agent daadwerkelijk meewerken aan het feit dat de vluchtelinge niet het land zou verlaten.
Dit nam niet weg dat de vluchtelinge wel gewoon over de vloer kon komen als vriendschapsrelatie, de kinderen van de vluchtelinge konden zelfs blijven logeren voor langere tijd, dit alles werd geaccepteerd door het korps.
In de situatie van TS: onder de 14 jaar is wel in te zien, aangezien alles bewaard blijft, maar het zal nooit op de verklaring van goed gedrag staan. Nu is dat eigenlijk bij jou niet van toepassing, je hebt geen verklaring van goed gedrag nodig voor een relatie. Je vraag of het problemen oplevert voor de moeder van de jongen: nee, met dien verstande dat jij (en hij ) zich niet gaan bezighouden met criminele activiteiten, zelfs jezelf er verre van houden is sterk aan te raden.
Overigens ga ik er dan vanuit dat de jongen 18+ is.
Wel wil ik nogmaals dat onder je ogen brengen wat ouwe sloeber melde.
Tevens: het is ook aan de discretie van de moeder van de jongen om niet te kijken in jouw gegevens. Dit is overigens ook niet toegestaan. De kans is er wel dat ze dit zal doen, zeker als je er over zal praten, maar het is niet toegestaan.
Persoonlijk? als het is gebeurd op je 13e (afhankelijk wat voor 'zware' criminaliteit je over praat, moord zal het niet zijn, zo dunkt me) en je hebt je sindsdien verre van criminaliteit gehouden en bent een 'brave' burger, dan is er geen probleem en zou ik het er zelfs niet eens met zijn moeder over hebben. |
|
|
|
 |
meisje1990
|
Geplaatst: vr 19 mrt 2010 10:58 Onderwerp: |
|
|
het was een zware mishandeling en 2 keer lichte mishandeling allemaal gebeurt op mijn 14e.
Hij is inderdaad 18+,en ik heb sinds mijn 15e nooit wat weer gedaan, ja spijbelen van school, maar dat is geen ernstig delict.
Ik heb zelf ook afstand genomen van alle mensen die zich nog wel met verkeerde dingen bezig houden,ben zelf nu moeder, dus wil een goede voorbeeld zijn voor mijn kleine, dus ga ik me niet bezig houden met verkeerde dingen.
Bedankt voor al jullie reacties, weet nu dat dit dus geen probleem mag en kan zijn.
Kunnen we toch wat gaan opbouwen in onze leven. |
|
|
|
 |
dikdap
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HG
|
Geplaatst: wo 31 mrt 2010 2:22 Onderwerp: |
|
|
srtafblad blijft bestaan hoor, uit eigen ervaring weet ik dat.
werd er mee geconf door meneer de rechter die allles opratelde in de zitting welke deze ging over mijn kindje waar hij kwam wonen.
mijn ex had wel het nazien in deze zaak.
ik heb zelfs nog MET strafblad gewerkt voor de semi-overheid.
een hoge functie, maar men kom mij goed (in positieve zin ) op het politie bureau om te weten dat het wel goed zat.
wie niets doet of uithaalt heeft zijn leven niet geleefd !
zo leer je wel tot hoever je gaan kan.
veel suc6 met de liefde  |
|
|
|
 |
|