Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Arno van Kesse...
tourism and en...
Afstuderen - v...
Land Record He...
HBO-rechten vi...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 22 sep 2025 7:36
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Theo van Gogh
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 6 van 11 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Floriaan

Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: do 04 nov 2004 18:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Eva schreef:
charlotte schreef:
Quote:
Ik geloof dat er ook positieve kanten zijn aan godsdienstbeleving. Zoals sterkere samenhorigheid, veel mensen putten er moed uit, geen seks voor het huwelijk , tegengaan van overbevolking door stijgende aantallen aidspatienten vanwege condoomverbod geen abortus etc.

Bedoel je dit nou serieus of niet??

Very Happy
samenhorigheid wel... ik vind het zelf met kerst en familie etc. altijd... nou goed; meestal, hartstikke gezellig Confused
en moed ook: sommigen putten volgens hun eigen zeggen echt veel moed uit hun religie... mensen schijnen zelfs met god te praten!!
en het belangrijkste argument voor mij persoonlijk is dat mede door religie talrike ongekend gave kunstwerken ontstaan zijn, maar dat is een beetje off topic
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 44
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

BerichtGeplaatst: do 04 nov 2004 22:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@ Eva: Ik begrijp wat je bedoelt. Maar ik vrees dat het toch weer afgedaan wordt als een gek, een incident. Terwijl je na twee keer eigenlijk niet meer mag spreken van een incident....
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Magdalena

Magdalena

Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): 
Studieomgeving (MA): 

BerichtGeplaatst: do 04 nov 2004 23:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Flash schreef:
@ Eva: Ik begrijp wat je bedoelt. Maar ik vrees dat het toch weer afgedaan wordt als een gek, een incident. Terwijl je na twee keer eigenlijk niet meer mag spreken van een incident....

Nee, er is idd een klein deel in onze Nederlandse samenleving die dit doet. Dat is geen incident.
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Eva

Eva

Leeftijd: 43
Sterrenbeeld: Waterman

BerichtGeplaatst: vr 05 nov 2004 0:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@charlotte: Ja dat snap ik, maar het feit dat er mensen sterven aan aids omdat ze geen condoom mogen gebruiken vind ik nou niet echt een treffend voorbeeld, net als het feit dat vrouwen niet zelf over hun eigen lichaam mogen beslissen en dat god gaat bepalen wanneer iemand sex mag hebben.
Floriaan

Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: vr 05 nov 2004 5:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het is al wat vroeg maar desalniettemin;

@ Eva: Ik geef grif toe dat mijn voorbeeld van aids als voorbeeld van de posititieve gevolgen van religieuze doctrines slecht gekozen was. Om niet te zeggen wat sarkastisch... Wat godsdienst betreft zitten wij twee overigens - gezien jou eerdere uitingen in deze draad - op een lijn; ik kan mij zonder aarzeling daaracher scharen. Ik ging er vanuit dat mijn ironie in mijn betreffende uitlatingen kenbaar was door de plaatsing van Bonk, Puke en Brick wall achter de opmerking - steunt je server die figuurtjes niet?

@ Flash: Volgens mij heeft het niemand (behalve ikzelf dan eerder in deze draad) over een gek, niet?

@ Magdalena: Sorry hoor, maar wanneer eerder werd er ook weer een islamitisch-fundamentalistische terreur-aanslag uitgeoefend in Nederland?
Bekijk de homepage
Flash
Moderator
Flash

BerichtGeplaatst: vr 05 nov 2004 12:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@ Charlotte: Jawel hoor, ik heb het over een gek! DUs je bent niet de enige hoor...
Magdalena

Magdalena

Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): 
Studieomgeving (MA): 

BerichtGeplaatst: vr 05 nov 2004 12:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

charlotte schreef:
Het is al wat vroeg maar desalniettemin;

@ Magdalena: Sorry hoor, maar wanneer eerder werd er ook weer een islamitisch-fundamentalistische terreur-aanslag uitgeoefend in Nederland?

Op welke post van mij reageer je eigenlijk?
Denise

Denise

Leeftijd: 40
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvT

BerichtGeplaatst: vr 05 nov 2004 13:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Goed, nog even over Theo van Gogh. Al die ophef, het kan me eigenlijk niet veel boeien. Ik vond 'm een eikel en het is natuurlijk niet de goede manier om hem dan zo af te stoppen, want geweld is nooit ergens goed voor (zinloos geweld bestaat niet, net als zinvol geweld).

Het punt waar het om draait, is dat er mensen vermoord worden. Theo van Gogh, Pim Fortuyn, dat kan me nu niet echt boeien, het gaat me meer om de onbekende mens. Iemand als Theo van Gogh lokt natuurlijk wel bepaalde reacties uit, hoe triest het ook klinkt. In deze maatschappij schijnt het gewoon te zijn om hierop te reageren door middel van geweld...

Ik ben het volledig met Juul eens dat het hier gaat om de zieke mens. Het heeft niks te maken met geloofsovertuiging, maar om die zieke mens. En betere analyse hiervan en begeleiding zal misschien helpen dergelijk geweld te voorkomen....

Liefs, Miss Flash Very Happy
MSN messenger
Duch
Moderator
Duch

Leeftijd: 45
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG

BerichtGeplaatst: vr 05 nov 2004 13:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je hebt gelijk dat Theo v. Gogh een eikel was. Hofnar of niet, dat ge-kleine-hartje kan ik echt niet meer horen!

Maar het schijnt toch nog wel te gaan om een groepering, die hier achter zit. Het is dan niet een zieke mens, maar een groep zieke mensen die dinge doen die absoluut ontoelaatbaar zijn. Je kan dit niet over je kant laten gaan. Theo v. Gogh was een idioot die rancuneus iedereen tegen zich in het harnas joeg, Toch kan het niet de bedoeling zijn dat hij daarvoor zou moeten sterven.

Als het gaat om een groepje mensen die ofwel te fundamentalistisch voor woorden is, of ziek, dan moet je daar wat aan doen. Ik vraag me af waar de grens ligt tussen fundamentalistisch en bij volle verstand enerzijds, en ziek anderzijds. Kijk maar naar George W. Bush. Ziek? of religieus fanaat?
Martijn

Leeftijd: 46
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UL

BerichtGeplaatst: vr 05 nov 2004 13:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als het al gepost is dan sorry voor de dubbelpost .. de brief zoals vrijgegeven door Justitie (gevonden op het lichaam van Van Gogh)

http://www.justitie.nl/Images/11_59707.pdf

met de daarbij horende toelichting door de ministers van biza en justitie
op http://www.justitie.nl/nieuws/051104openbaarmaking_brieven_van_gogh.asp

Wat vinden jullie ervan dat dit nu wordt vrijgegeven ... hadden ze dit gewoon (zoals gewoonlijk) moeten hebben bewaard voor de rechtzaak of hebben ze gelijk en is dit ter voorkoming van erger kwaad?
Verstuur e-mail
Okidoki

Okidoki

Leeftijd: 46
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): RUN

BerichtGeplaatst: vr 05 nov 2004 14:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Martijn schreef:
Als het al gepost is dan sorry voor de dubbelpost .. de brief zoals vrijgegeven door Justitie (gevonden op het lichaam van Van Gogh)

http://www.justitie.nl/Images/11_59707.pdf

met de daarbij horende toelichting door de ministers van biza en justitie
op http://www.justitie.nl/nieuws/051104openbaarmaking_brieven_van_gogh.asp

Wat vinden jullie ervan dat dit nu wordt vrijgegeven ... hadden ze dit gewoon (zoals gewoonlijk) moeten hebben bewaard voor de rechtzaak of hebben ze gelijk en is dit ter voorkoming van erger kwaad?

Zie nieuw topic en poll!
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Eva

Eva

BerichtGeplaatst: vr 05 nov 2004 15:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@charlotte: Nee daarom vroeg ik dus ook even of je het serieus bedoelde?! Ik zag die emoticons wel maar je begon er zo serieus over en toen ik checkte of het serieus was of sarcastisch maakte je niet echt duidelijk dat het sarcastisch was dus vandaar. Maar nu snap ik je helemaal. Cool

Dat het niks te maken heeft met geloofsovertuiging slaat nergens op, het heeft ALLES te maken met geloofsovertuiging. Of dat nou , volgens een grote groep, een verkeerde interpretatie van het geloof is dat maakt geen reet uit. Er zijn groepen mensen die dit wél als een geloofsovertuiging hebben en die dit ook uitoefenen in moskeën in ons land en in heel veel andere landen.
marcel

marcel

Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): HAN

BerichtGeplaatst: vr 05 nov 2004 15:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

even hypotetisch:
Stel dat jij ( de nederlandse burger ) in jouw huis ( de maatschappij)gasten hebt die zich misdragen ( de radicale moslim). Deze gast is onderdeel van jouw gezin geworden ( de moslim met nederlands paspoort) maar hij slaat jouw ex-man neer ( van gogh) omdat hij het niet met zijn mening eens is.
Zo'n gast gooi je toch ook het huis uit?
Wat is er eigenlijk mis met het lik op stuk beleid?
Wordt het nu eindelijk eens tijd om harder op te treden in plaats van vast te houden aan bijvoorbeeld de wet gelijke behandeling? Zijn we zo langzamerhand de tijd van rede niet voorbij? Hoe ver willen we het laten komen?
Op het randje, ik weet het! Overigens is dit niet zozeer mijn persoonlijke mening, maar meer een poging tot opengooien van de discussie.

[EDIT]Tiepfoutjes[/EDIT]
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Eva

Eva

BerichtGeplaatst: vr 05 nov 2004 15:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoe wil je iemand het land uitgooien die een Nederlands paspoort heeft??

By the way, jouw huis en jouw gezin schrijf je met een w op het eind. Laughing

Laatst aangepast door Eva op vr 05 nov 2004 15:47, in totaal 1 keer bewerkt
Flash
Moderator
Flash

BerichtGeplaatst: vr 05 nov 2004 15:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ook dat zal toch echt niet werken, want je kunt zo iemand er pas uitgooien als er iets gebeurd is en dan is het al te laat. Ik blijf zeggen dat je niet iedereen over een kam moet scheren. Het feit dat deze jongen dit doet en is misschien een groep achter hem staat wil niet zeggen dat iedereen het doet....
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 6 van 11 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds