|
Auteur |
Bericht |
Sander Gubbels
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HZu
|
Geplaatst: vr 05 mrt 2010 0:28 Onderwerp: Navordering gemeentelijke belasting mogelijk? |
|
|
Als penningmeester van de plaatselijke voetbalVERENIGING krijg ik al jaren GÉÉN aanslagbiljet voor de gemeentelijke belastingen van ons clubgebouw. Voor het belastingjaar 2010 krijgt de vereniging plots een aanslag opgelegd.
Nadat ik hierover schriftelijk contact heb gehad met de Beleidsmedewerker Belastingen van de Gemeente, had deze onze zaak onderzocht en was tot de conclusie gekomen dat over de afgelopen jaren ten onrechte geen aanslag was opgelegd en wil deze nu alsnog invorderen. Is dit toegestaan (moet er geen sprake zijn van een nieuw feit)? |
|
|
|
 |
Siego
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 96
|
Geplaatst: zo 07 mrt 2010 17:16 Onderwerp: |
|
|
Om het een en ander te kunnen beoordelen moet je toch wat meer informatie geven. _________________ "What is the use of confessing if I don't repent?" - Michael Corleone |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: zo 07 mrt 2010 18:49 Onderwerp: |
|
|
In principe lijkt het mij toegestaan. Er is in ieder geval geen nieuw feit nodig, want het gaat niet om de herziening van een eerdere aanslag. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Siego
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 96
|
Geplaatst: di 09 mrt 2010 21:58 Onderwerp: |
|
|
Vooralsnog onvoldoende informatie om de kwestie te kunnen beoordelen.
Een aanslag 2010 waarmee de gemeente alsnog de belasting van eerdere jaren wil navorderen?
Voor het opleggen van een primitieve aanslag is inderdaad geen nieuw feit nodig. A.b.b.b. kunnen de kwestie in een ander perspectief plaatsen.
Met welke reden heeft de gemeente eerder geen aanslagen opgelegd? Daar kan meer achter zitten. _________________ "What is the use of confessing if I don't repent?" - Michael Corleone |
|
|
|
 |
|