Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
Nomothesia
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 03 mrt 2010 22:15 Onderwerp: Verhuurder aansprakelijk voor gebrek? |
|
|
Geachte mensen,
Mijn zus huurt sinds een halfjaar een studentenkamer. Alles goed en wel. Echter sinds kort is de koelkast die in de gemeenschappelijke keuken staat kapot gegaan. Naar het schijnt is het koelsysteem kapot gegaan. Nu vindt de eigenaar van het pand dat het gebrek door toedoen van de huurders is gekomen en wil derhalve geen nieuwe plaatsen. M.i. is onmogelijk, hoe kunnen studentes een koelsysteem kapotmaken(?).
Nu is mijn vraag aan jullie, welke rechten bezit mijn zus in dezen?
Voorts hierbij nog enkele delen van het huurcontract:
(Als jullie dit te weinig vinden wil ik het hele huurcontract wel uploaden)
A. DE WOONRUIMTE
Artikel 1
Lid 3: Verhuurder verleent:
X medegebruik van keuken
X medegebruik voortuin
X medegebruik van douche
X medegebruik schuur/berging (in overleg)
X medegebruik toilet
X gebruik CAI
X eigen toilet
X gebruik draadloos internet
Artikel 4
Lid 1: De vergoeding voor bijkomende leveringen en diensten is thans begroot op:
€ 75,00 (zegge: vijfenzeventig euro) per maand
en wordt maandelijks bij wijze van voorschot voldaan.
Lid 2: De bijkomende leveringen en diensten zijn:
X gas
X gebruik van:
X vloerbedekking ter waarde van € 800,00
X elektra - wasmachine ter waarde van €800.
X verzekering/brandmeldsysteem
X water - koelkast ter waarde van € 600.
X gemeentelijke lasten
X OZB belasting - droger ter waarde van € 600.
X draadloos internet
C. DE ONDERHOUDVERPLICHTINGEN
Artikel 8
De verhuurder zal alle zichtbare en onzichtbare gebreken die het gebruik van het gehuurde verhinderen of ernstig belemmeren, opheffen. De verhuurder zal gedurende de huurtijd al het noodzakelijke onderhoud plegen, tenzij dit onderhoud volgens deze overeenkomst ten laste van de huurder komt. De verhuurder is aansprakelijk voor de schade die deze gebreken veroorzaken. Huurder en verhuurder stellen gezamenlijk bij aanvang van de overeenkomst een opnamestaat vast, omvattende een nauwkeurige omschrijving van de staat van onderhoud van het gehuurde.
Artikel 9
Het is de huurder niet toegestaan om veranderingen aan het gehuurde of de woning aan te brengen (ook niet boren en schilderen).
Artikel 10
De huurder is verplicht eventuele schade aan het gehuurde en/of aan de woning en/of aan de medehuurder(s) en/of aan de inboedel (in de ruimste zin) van de verhuurder en/of medehuurder(s) te vergoeden of te herstellen die hij, of iemand voor wie hij aansprakelijk is, heeft veroorzaakt. Tevens is de huurder verplicht de schade onmiddellijk te melden aan de verhuurder en in voorkomende situaties aan de mede huurder(s).
Bvd. |
|
|
|
 |
WimWest
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 04 mrt 2010 7:42 Onderwerp: |
|
|
Volgens de overeenkomst huur je ook een koelkast als onderdeel van de overeenkomst. Als er verder geen beperkende voorwaarden staan m.b.t. gebruik en onderhoud, dan is de verhuurder verantwoordelijk voor een goed functionerende koelkast,tenzij deze aantoonbaar door schuld van de huurder kapot is gegaan. Als de koelkast niet tijdig wordt ontdooit, dan gaat de koelkast stuk en is dat door toedoen van de huurder en hoeft de verhuurder niet te vervangen c.q. te repareren.
Als ik een auto huur en ik vergeet de motorolie te controleren volgens aanwijzingen, dan ben ik daar verantwoordelijk voor. Meestal wordt dat ook omschreven als goed huisvaderschap. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|