Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 19 aug 2025 0:22
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

plotselinge wijziging uurtarief advocaat
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
marius46

Leeftijd: 63
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: za 20 feb 2010 15:58    Onderwerp: plotselinge wijziging uurtarief advocaat Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wie oh wie zou mij kunnen helpen cq verwijzen:

reeds vier jaar ben ik in een heel erg conflict verwikkeld.
ik zou hier ontzettend graag (actief) hulp/info bij willen gebruiken.

casus: advocaat koopt van client tijdens faillessement onderhands haar pand, voor eigen gebruik. Verleent haar woonrecht en financieert haar verbouwing voor zakelijk gebruik. Binnen jaar wordt zakelijk gebruik afgesloten (letterlijk). Binnen jaar wordt huurcontract opgezegd, beslaglegging (en) gedaan en zelfs persoonlijk faillessement aangevraagd (bewijs voorhanden en goedgekeurd door Deken van Advocaten!!)

Concreet: ivm te laag inkomen, gehonoreerde wettelijke toevoeging ontvangen. er loopt momenteel een procedure bij de rechtbank. Deze heeft bemiddeling voorgesteld/mediation. deze procedure is ook gestart en na weer een jaar ellende afgerond; er ligt een juridisch onderbouwde schadeclaim twv 120.000,00, tegenpartij heeft eindbod tot 01 maart gedaan: 20.000,00. mediation gestopt.

onze huidige advocaat vindt dat we het bod moeten accepteren. Naar nu pas blijkt dient hij een rekening in van 5.000,00.
dan wordt het bod dus nog magerderdder....
tevens stelt hij nu dat indien wij nu teruggaan naar de rechter, hij 120,00 per uur zal gaan berekenen en met voorschotten gaat rekenen, omdat hij een klein kantoor is en niet veel tijd meer in wil steken...

vraag: kan dit allemaal, ehhhh zomaar.....????

vraag: kan ik misschien beter iemand anders nemen, kan dat??????

vraag: bij wie zou ik nou eens een second opnion kunnen krijgen die mijn zaak op zn meritus beschouwt en zegt zo en zo moet je het doen en je niet gek (meer) laten maken, want je staat (wel/niet) in je RECHT

pffffh het kost ons zoveel tijd en onze relatie staat hier echt door onder spanning

dank voor je reactie
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Peter75

Leeftijd: 50
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: za 27 feb 2010 17:19    Onderwerp: Re: plotselinge wijziging uurtarief advocaat Reageer met quote Naar onder Naar boven

marius46 schreef:
Wie oh wie zou mij kunnen helpen cq verwijzen:

reeds vier jaar ben ik in een heel erg conflict verwikkeld.
ik zou hier ontzettend graag (actief) hulp/info bij willen gebruiken.

casus: advocaat koopt van client tijdens faillessement onderhands haar pand, voor eigen gebruik. Verleent haar woonrecht en financieert haar verbouwing voor zakelijk gebruik. Binnen jaar wordt zakelijk gebruik afgesloten (letterlijk). Binnen jaar wordt huurcontract opgezegd, beslaglegging (en) gedaan en zelfs persoonlijk faillessement aangevraagd (bewijs voorhanden en goedgekeurd door Deken van Advocaten!!)

Concreet: ivm te laag inkomen, gehonoreerde wettelijke toevoeging ontvangen. er loopt momenteel een procedure bij de rechtbank. Deze heeft bemiddeling voorgesteld/mediation. deze procedure is ook gestart en na weer een jaar ellende afgerond; er ligt een juridisch onderbouwde schadeclaim twv 120.000,00, tegenpartij heeft eindbod tot 01 maart gedaan: 20.000,00. mediation gestopt.

onze huidige advocaat vindt dat we het bod moeten accepteren. Naar nu pas blijkt dient hij een rekening in van 5.000,00.
dan wordt het bod dus nog magerderdder....
tevens stelt hij nu dat indien wij nu teruggaan naar de rechter, hij 120,00 per uur zal gaan berekenen en met voorschotten gaat rekenen, omdat hij een klein kantoor is en niet veel tijd meer in wil steken...

vraag: kan dit allemaal, ehhhh zomaar.....????

vraag: kan ik misschien beter iemand anders nemen, kan dat??????

vraag: bij wie zou ik nou eens een second opnion kunnen krijgen die mijn zaak op zn meritus beschouwt en zegt zo en zo moet je het doen en je niet gek (meer) laten maken, want je staat (wel/niet) in je RECHT

pffffh het kost ons zoveel tijd en onze relatie staat hier echt door onder spanning

dank voor je reactie

De info is summier en niet helemaal duidelijk.

De adocaat in kwestie koopt het pand uit de boedel van de curator. Begrijp ik het goed dat de advocaat het pand vervolgens verhuurt aan failliet?

Wat was de reden om het huurcontract te beeindigen? Waren alle huursommen wel voldaan?

Als advocaat kun je niet zomaar het faillissement aanvragen van je eigen cliënt. Zelfs al betaalt deze niet alle nota's.

En wat bedoel je met een juridisch onderbouwde claim? Er ligt dus nog geen vonnis begrijp ik. Het is in feite ook een rekensommetje. Wat gaat je de procedure kosten? (evt hoger beroep). Een proceskosteneroordeling vergoedt lang niet alle kosten. Maar voor Eur 120.000 kun je aardig procederen. Het uurtarief van Eur 120,00 per uur is voor een advocaat wel heel erg laag. Betreft het wel een advocaat?

Tip: Bij het eerste contact met de advocaat (vaak een gesprek) legt de advcaat ook uit wat de mogelijkheden en de kosten zijn. Ook het uurtarief (evt mogelijkheid voor een toevoeging) zal aan bod komen. De afspraken zullen schriftelijk worden bevestigd. Is dat niet gebeurd dan zul je met je advocaat in gesprek moeten gaan over de factuur.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds