Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 15 aug 2025 4:25
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Uitgever geeft geen informatie en "doet maar wat"
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Mini

Leeftijd: 74
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: do 25 feb 2010 13:07    Onderwerp: Uitgever geeft geen informatie en "doet maar wat" Reageer met quote Naar onder Naar boven

Eind november heb ik een gesprek gehad met een uitgever over mijn manuscript, hij wilde het uitgeven en zou mij een contract sturen. Dat contract heb ik nooit ontvangen.

Ondertussen was er wel wat mailcontact over het manuscript, ik heb hem ook een aanvulling op de verhalenbundel toegezonden. Die zou de uitgever verwerken in het desbetreffende verhaal. Verder heb ik hem ook foto's, voor o. a. de cover, toegestuurd. Hij ging echter nooit in op mijn concrete -vaak herhaalde- vragen over onder andere de verkoopkanalen die hij ging inzetten.
Tot op de dag van vandaag, weet ik dus ook nog steeds niet of de boeken die hij uitgeeft, wel op de grote -bij het publiek bekende- sites zoals bijvoorbeeld bol.com terecht komen.
De streefdatum voor het verschijnen zou 1 maart zijn. Nu ben ik bang dat hij het boek gewoon gaat aankondigen op zijn site -en een ISBN-nummer gaat aanvragen- zónder dat ik een contract heb ondertekend!

Gisteren heb ik hem een aangetekende brief + ontvangstbevestiging gestuurd, met het verzoek om vóór 1 maart 2010 te reageren over het uitblijven zijn antwoorden. En dat, wanneer ik geen antwoord op mijn vragen krijg, ik mij genoodzaakt zie om het manuscript naar een andere uitgever te sturen.

In verband hiermee wil ik u het volgende vragen:
- Wat moet ik doen als hij het boek inderdaad gewoon gaat aankondigen/publiceren?
- Is de formulering die ik in mijn brief gebruikte wel "stevig" genoeg?
- En... (dit is voor mij heel belangrijk!) áls ik het nog kan tegenhouden, kan hij mij dan achteraf een rekening sturen voor "werkzaamheden aan het boek"?

Bij voorbaat mijn welgemeende dank voor uw reactie(s)!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Mini

BerichtGeplaatst: vr 26 feb 2010 16:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Niemand die mij iets kan aan- of afraden in deze kwestie?

Ondertussen heb ik even op de site van TNT gekeken naar de poststatus van de aangetekende brief, dit is 'm...

25.02.2010: Geadresseerde niet aanwezig. Zending onderweg naar afhaalloc
26.02.2010: Geadresseerde niet aanwezig. Zending onderweg naar afhaalloc
26.02.2010: Zending beschikbaar op afhaallocatie

Hij heeft de aangetekende brief dus niet aangenomen, omdat hij "niet thuis was". Maar dat kan iedereen zeggen die de deur opendoet!
Telefoontjes worden niet aangenomen, er komt geen reactie op mailtjes en -zo blijkt nu- een aangetekende brief wordt eveneens niet aangenomen.

Iemand enig idee of ik (nu zelfs een aangetekende brief + ontvangstbevestiging niet wordt aangenomen) nog iets kan doen?
cia76

cia76

Leeftijd: 89
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA

BerichtGeplaatst: vr 26 feb 2010 19:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Over de inhoud van uw vraagstuk kunnen andere forumleden beter antwoord geven. OVer de zending van uw brief kan ik het volgende zeggen:

Wanneer u de brief zowel aangetekend als per gewone post stuurt en wanneer u voor alle zekerheid nog per e-mail laat weten dat u de brief heeft gestuurd met de brief als bijlage, kan de andere partij zich er niet op beroepen dat hij de brief niet heeft ontvangen. Ook kan hij zich er dan niet op beroepen niet van de inhoud van de brief op de hoogte te zijn.
Mini

BerichtGeplaatst: vr 26 feb 2010 20:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

cia76 schreef:
Wanneer u de brief zowel aangetekend als per gewone post stuurt en wanneer u voor alle zekerheid nog per e-mail laat weten dat u de brief heeft gestuurd met de brief als bijlage, kan de andere partij zich er niet op beroepen dat hij de brief niet heeft ontvangen.

Ja, dat bedacht ik zelf ook al vanmiddag. Een nieuwe brief en die dan op de genoemde drie manieren naar de uitgever sturen.
Bedankt voor de reactie!

Ik hoop dat er nog iemand een reactie kan geven over het probleem op zich.
Arnoud Engelfriet

Leeftijd: 50
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA

BerichtGeplaatst: vr 26 feb 2010 21:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Er is geen contract, zijn er ook per e-mail geen "voorlopige toezeggingen" of wat dan ook gedaan?

Ik zou hem in die nieuwe brief erop wijzen dat het allemaal veel te lang duurt, en dat je bij geen onmiddellijke en positieve toezegging over 8 dagen de samenwerking beëindigt en je manuscript terugtrekt wegens de langdurige wanprestatie aan zijn kant. Vermeld daarbij expliciet dat hij het dus *niet* meer mag uitgeven en dat je je alle auteursrechten voorbehoudt.

Aangezien er geen contract is, kan hij ook geen geld in rekening brengen voor werkzaamheden. Ongevraagd alvast in manuscripten gaan zitten kliederen is gewoon voor eigen rekening. (Zou leuke business zijn anders: neem een tekst, redigeer die en stuur een factuur.)
Mini

BerichtGeplaatst: za 27 feb 2010 1:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hartelijk dank voor je reactie!

Ik heb in de laatste brief alvast gezegd dat als hij niet vóór 1 maart met een concreet verhaal zou komen, ik het manuscript naar een andere uitgever zou sturen. Dat ga ik dus nog even heel sterk benadrukken in een volgende brief, aanstaande maandag.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds