|
Auteur |
Bericht |
henkbas
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: zo 14 feb 2010 13:29 Onderwerp: paard en wagen in Amsterdam |
|
|
Beste forumleden, ik weet niet of ik dit op de juiste plek post maar ik heb een vraag:
Als het straks weer wat beter weer is wil ik weer met paard en wagen gaan rijden. Nu vraag ik mij af of ik ook met mijn paard en wagen de Amsterdamse binnenstad in mag rijden? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: zo 14 feb 2010 15:52 Onderwerp: |
|
|
Dat mag, tenzij een verkeersbord het ergens verbiedt. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Arnoud Engelfriet
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1385
|
Geplaatst: zo 14 feb 2010 16:35 Onderwerp: |
|
|
Maar als de paard en wagen te huur zijn door bv. toeristen, dan heb je een vergunning nodig (zie art. 2.51 APV). _________________ ICT-jurist, blogger en octrooigemachtigde ~ Partner bij ICTRecht.nl ~ Beheerder www.iusmentis.com |
|
|
|
 |
henkbas
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: ma 15 feb 2010 0:43 Onderwerp: |
|
|
Ik had van iemand gehoord dat dat verboden was in Amsterdam maar diegene had het dus mis begrijp ik? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 15 feb 2010 1:02 Onderwerp: |
|
|
Net zoals een gemeente geen fietsen kan verbieden, kan een gemeente geen paard en wagen verbieden. Vraag die persoon waar hij zich precies op baseert. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
cia76
Leeftijd: 89 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1828
|
Geplaatst: ma 15 feb 2010 8:37 Onderwerp: |
|
|
Nu maar hopen dat de Kalverstraat een voetgangersgebied is dan!
Ik kan me nog wel iets voorstellen dat in sommige gevallen de openbare orde en veiligheid in het geding is. |
|
|
|
 |
Arnoud Engelfriet
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1385
|
|
|
|
 |
|