|
Auteur |
Bericht |
Annemarieke
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: do 11 feb 2010 17:10 Onderwerp: [Arbeidsrecht] bijzondere afvloeiingsregeling? |
|
|
Mijn schoonvader is nu 62 en hij heeft de mededeling gekregen dat hij vanaf 1 mei niet meer fulltime hoeft te werken. Hij behoudt zijn salaris tot zijn 65e en wordt oproepkracht naar zeggen van het bedrijf.
Binnenkort komt de werkgever hierover praten met schoonfamilie en zij hebben gevraagd of ik erbij wil komen zitten.
Nu is arbeidsrecht niet 'mijn ding' dus ik hoop dat jullie mij tips kunnen geven?
Zelf heb ik al de volgende issues die ik wil aankaarten:
- penisoen
- eisen aan oproepwerk (termijn van oproepbaarheid etc)
- behoud lease-auto / internetabonnement / andere secundaire arbeidsvoorwaarden
Waar moeten we nog meer op letten? Is het uberhaupt verstandig hierop in te gaan?
Alvast dank voor jullie input! |
|
|
|
 |
WimWest
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 11 feb 2010 20:04 Onderwerp: |
|
|
Ik zou niet zomaar akkoord gaan met wijziging van de arbeidsovereenkomst naar oproepkracht (=0-uren contract). Als het bedrijf echt goede bedoelingen heeft, kan het bedrijf ook volstaan met een brief waarin staat dat het bedrijf de medewerker tot nader oproep vrijstelt voor het verrichten van werkzaamheden met behoud van salaris en alle secundaire arbeidsvoorwaarden. Dan wordt het pensioen ook volledig opgebouwd en is er geen discussie over de bestaande arbeidsovereenkomst. |
|
|
|
 |
Annemarieke
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: do 11 feb 2010 20:43 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor je reactie!
Ik denk dat misschien wel wijs is om met mijn schoonvader langs de rechtswinkel te gaan binnenkort. |
|
|
|
 |
|