Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Energiekosten
Boetes CJIB ni...
na-risico verz...
Arno van Kesse...
Koopovereenkom...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 02 jan 2026 11:17
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Contacten met verpleegsters na ziekenhuisontslag
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Berven

Leeftijd: 53
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: ma 01 feb 2010 21:46    Onderwerp: Contacten met verpleegsters na ziekenhuisontslag Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi
Ik zit heel erg mee, heel moeilijk. Ik ben lichamelijk gehandicapt, slechthorend en slechtlopend met krukken, 37 jaar. Vorig jaar lag ik voor een operatie in een ziekenhuis en heb een heel leuke verpleegster leren kennen(heel kort). Ik weet dat ze bezet is en heeft al een relatie.
Ze weigert alle contacten met mij via mail en Hyves, omdat ze niet professioneel vindt. Maar ik werd gewoon gescdrimineerd door haar op zo'n lullig manier.

Kortom mijn vraag is: hebben de verpleegsters het recht om contacten met ex-patienten ontzeggen na ontslag uit het ziekenhuis???
Bekijk profiel Stuur privé bericht
ouwe sloeber

Leeftijd: 52
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: ma 01 feb 2010 22:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

volgens mij mogen verpleegsters, net als alle andere mensen, contacten weigeren met wie ze willen.
Ze zijn vrij hun eigen vrienden en kennissen te kiezen. Alhoewel ik het niet met een wetsartikel kan onderbouwen.
Berven

BerichtGeplaatst: ma 01 feb 2010 22:25    Onderwerp: Tuurlijk Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat klopt ook, maar zie het als een positieve discriminatie! We voelden elkaar heel erg goed aan in het ziekenhuis. Het zou best kunnen zijn dat ze een beetje te ver is gegaan als verpleegster. Echter is dit niet zo erg leuk voor gehandicapten als ze te maken hebben met een leuke verpleegster.... Echter ben ik gewoon niet met haar eens, wellicht moet ik haar beslissing respecteren. We hebben vaak wel ruzie over gehad over contacten.... maar herhaaldelijk wou ze liever niet.... Ik snap haar gewoon niet meer.
ouwe sloeber

BerichtGeplaatst: ma 01 feb 2010 23:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vraag me af of een rechtenforum wel een geschikte plaats is voor jouw probleem. Juridisch kun je geen contact afdwingen. Dat je gehandicapt bent, helpt je daarbij niet.
Berven

BerichtGeplaatst: ma 01 feb 2010 23:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vraag ik me ook af!
Arnoud Engelfriet

Leeftijd: 51
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA

BerichtGeplaatst: ma 01 feb 2010 23:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De opmerking over "discriminatie" snap ik niet. Het gaat om jou en niet de groep waar je lid van bent. Een verpleegster hoort inderdaad geen contacten te onderhouden met patiënten, dit vertroebelt de professionele relatie. (En zelfs als ze je afwijst vanwege je afkomst of je handicap, dan mag dat want in persoonlijke relaties is de keuze ieder vrij ongeacht de reden.)
Verstuur e-mail
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: di 02 feb 2010 0:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Deze persoonlijke keuze van de verpleegster heb je gewoon te respecteren. Doe je dit niet, dan kan het uitlopen op een aangifte wegens stalking. Laat het zover niet komen.

BerichtGeplaatst: di 02 feb 2010 9:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mogelijk heb je haar beroepsmatige verzorgende handelingen en praatjes verward met persoonlijke interesse. Misschien is ze gewoon een heel leuke verpleegster en behandelt ze iedere patient gelijk.
Hoe dan ook....laat haar met rust. Het zou jammer zijn dat ze niet meer vriendelijk naar patienten durft te zijn omdat ze bang is na de (voor haar) professionele situatie nog achtervolgd te worden.

Je hebt het geprobeerd, dat mag best. Je weet nu hoe ze er in staat. Ze wil niet. Ga verder met je leven! Het is zonde energie te verspillen aan iemand die niet wil.
Berven

BerichtGeplaatst: di 02 feb 2010 16:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat denk ik ook, maar als ze haar beroep niet meer uitoefent kan wel.
ouwe sloeber

BerichtGeplaatst: di 02 feb 2010 16:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het KAN wel, maar begrijp de boodschap. Ze wil niet! Ook niet met een ander beroep.
Je schrijft zelf dat ze een relatie heeft. Respecteer die relatie en nog belangrijker, respecteer haar 'nee'. Als je haar echt zo leuk vindt, respecteer je haar en doe je dat.
Doe jezelf een plezier en stop je energie ergens anders in.
Zoals bona al zei. Zorg dat het niet zover komt dat je een stalker wordt.
Als ik me inleef in de situatie, kan ik me voorstellen dat ze de situatie heel onprettig vindt, op den duur zal ze een hekel aan je krijgen, als het tenminste al niet zo ver is.

In het leven worden we allemaal wel eens afgewezen (in de liefde, voor een baan,....) zonder dat we dat kunnen verklaren. Dan gaan we iets zoeken. Jij zoekt het in je oren en je benen. Een ander in zijn uiterlijk, of een gek accent, of de verkeerde kleding,.....Doe dat nou niet.

Sluit de mogelijkheid niet uit dat het bij haar beroep hoort aardig te zijn voor mensen waar ze privé niet mee om zou gaan. Zij deed dat blijkbaar zo goed dat jij het verkeerd heb opgevat.
Berven

BerichtGeplaatst: di 02 feb 2010 22:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Snap ik, maar ik heb daar wel heel goede redenen hier voor. Dat moet ze ook wel snappen wat ik met die redenen bedoel. Tja, ik respecteer ook haar relatie wel, maar het is iets anders, een speciale vriendschap zonder doorstroming naar een relatie. Daarom kennen wij elkaar nog te slecht voor. Maar het is wel een ingewikkelde situatie voor haar en mij, want we hebben dan een professionele zorgrelatie met elkaar gehad.

Kortom ze begrijpt mij waarschijnlijk ook niet goed, omdat we elkaar maar heel kort kennen.
sabri

sabri

Leeftijd: 50
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: wo 03 feb 2010 12:56    Onderwerp: Re: Contacten met verpleegsters na ziekenhuisontslag Reageer met quote Naar onder Naar boven

Berven schreef:
Hoi
Ik zit heel erg mee, heel moeilijk. Ik ben lichamelijk gehandicapt, slechthorend en slechtlopend met krukken, 37 jaar. Vorig jaar lag ik voor een operatie in een ziekenhuis en heb een heel leuke verpleegster leren kennen(heel kort). Ik weet dat ze bezet is en heeft al een relatie.
Ze weigert alle contacten met mij via mail en Hyves, omdat ze niet professioneel vindt. Maar ik werd gewoon gescdrimineerd door haar op zo'n lullig manier.

Kortom mijn vraag is: hebben de verpleegsters het recht om contacten met ex-patienten ontzeggen na ontslag uit het ziekenhuis???

Ik zou zelfs een stap verder willen gaan: een professioneel zorgverlener heeft de beroepsmatige plicht om (ook na het ontslag uit het ziekenhuis) de contacten zakelijk te houden. In jouw geval des te meer aangezien het niet ondenkbaar is dat je als gehandicapte in de toekomst weer een beroep op zorg in dat ziekenhuis (en dus op haar) zal moeten doen. M.I. handelt ze dus uiterst professioneel door prive-contacten af te houden. Hoe jammer jullie beide dat ook vinden...
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: wo 03 feb 2010 14:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Berven schreef:
Snap ik, maar ik heb daar wel heel goede redenen hier voor. Dat moet ze ook wel snappen wat ik met die redenen bedoel.

Blijkbaar moeten wij nog duidelijker zijn: jij hebt in deze aangelegenheid niets te willen, want zij wil niet, en jij kunt geen goede redenen hebben waarom zij toch zou moeten willen. Zij wil niet, basta. Dit heeft niets met eerlijkheid of rechtvaardigheid te maken.

Je leeft in een droomwereld en je moet daar gewoon zo snel mogelijk uit proberen te geraken. Het spijt mij voor je, maar het is niet anders.

BerichtGeplaatst: do 04 feb 2010 23:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Op welk antwoord had je gehoopt?
"Ja, je kunt contact afdwingen (omdat ze zo aardig was tijdens je ziekbed en omdat je gehandicapt bent)"? of "ja, ze mag best contact met je na je ontslag".
Dat gehandicapt zet ik erbij omdat je het zelf meldt. Je beginvraag lezende lijkt het alsof je denkt dat dit nog iets kan veranderen aan de zaak (tov niet gehandicapten).
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: vr 05 feb 2010 21:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:

Ja, dat is hun volste recht.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds