|
Wat doe je naast je studie? |
Niets, ik studeer alleen |
|
23% |
[ 12 ] |
Ik zit bij een studentenvereniging |
|
3% |
[ 2 ] |
Ik zit bij een studievereniging |
|
13% |
[ 7 ] |
Werk bij de rechtswinkel (of ander werk met juridische inslag) |
|
11% |
[ 6 ] |
Studie- en studentenvereniging |
|
0% |
[ 0 ] |
studie- en/of studentenvereniging en juridisch gerelateerd werk |
|
28% |
[ 15 ] |
Anders nl .......... |
|
19% |
[ 10 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 52 |
|
Auteur |
Bericht |
Diana
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT
|
Geplaatst: do 04 mrt 2004 0:51 Onderwerp: |
|
|
Kafka schreef: | Maar ELSA Tilburg werd dan ook gerund door jou, en nu volgen ze gewoon jouw goede voorbeeld.  |
Haha, ik wilde nog net niet zeggen dat van alle ELSA's in Nederland ELSA Tilburg toch wel de beste is (maar nu heb ik het stiekem toch gedaan) _________________ _______________________________________
If you always do what you always did,
you will always get, what you always got. |
|
|
|
 |
Janice
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: do 04 mrt 2004 1:13 Onderwerp: |
|
|
Ik werk op dit moment bij een wetswinkel, maar ben eigenlijk wel op zoek naar een betaald juridisch bijbaantje. Het is alleen zo moeilijk te vinden als je niet meer dan 12 uur in de week wilt werken.  |
|
|
|
 |
Diana
|
Geplaatst: do 04 mrt 2004 11:43 Onderwerp: |
|
|
Janice schreef: | Ik werk op dit moment bij een wetswinkel, maar ben eigenlijk wel op zoek naar een betaald juridisch bijbaantje. Het is alleen zo moeilijk te vinden als je niet meer dan 12 uur in de week wilt werken.  |
Al aan griffier bij de rechtbank of secretaresse bij een advocatenkantoor gedacht? _________________ _______________________________________
|
|
|
 |
Janice
Geslacht: 
|
Geplaatst: do 04 mrt 2004 22:07 Onderwerp: |
|
|
Ik heb echt een hekel aan telefoonwerk, dus dan is secretaresse niet echt een optie meer. Maar griffier klinkt wel interessant. Ik ga daar toch even achteraan. Thx  |
|
|
|
 |
Mastermind
|
Geplaatst: za 06 mrt 2004 3:30 Onderwerp: |
|
|
Ik ben voltijds Nederlands recht student, heb anderhalf jaar bij de rechtswinkel in Tilburg gewerkt, ben lid van een debatvereniging en de juridische faculteitsvereniging Magister (verenigingskamer Vrijspraak).
Inmiddels zit ik alweer in mijn vierde jaar. Beetje jammer is dat ik veel dingen maar half heb gedaan. Ja, ik heb bij de rechtswinkel gewerkt, maar geen bestuursfunctie bekleed, zelfde geldt voor die verenigingen. Maar ja, je kunt niet alles doen, maar soms heb ik daar wel een beetje spijt van.
Ook had ik misschien een tweede studie naast deze studie moeten doen.
Wil later namelijk ook IER, politicologie en (als ik wat ouder ben) filosofie gaan studeren. _________________ Presumptio innocentiae |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: za 06 mrt 2004 14:41 Onderwerp: |
|
|
Is wel koud & vroeg ja dat veldwerk maar als je jonger bent dan 21 verdien je dat salaris bijna nergens. _________________ Mine! |
|
|
|
 |
essie
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT
|
Geplaatst: za 06 mrt 2004 15:47 Onderwerp: |
|
|
laat ik nu toevallig 21 zijn
maar ja geld is geld, alles wat binnenkomt is mooi meegenomen _________________ huiswerk??? ik neem de afwas toch ook niet mee naar school! |
|
|
|
 |
Janice
Geslacht: 
|
Geplaatst: ma 08 mrt 2004 21:47 Onderwerp: |
|
|
Werkt er hier nou niemand bij een advocatenkantoor of zo? |
|
|
|
 |
Diana
|
Geplaatst: di 09 mrt 2004 21:45 Onderwerp: |
|
|
Janice schreef: | Werkt er hier nou niemand bij een advocatenkantoor of zo? |
Ik werk als oproepkracht bij een advocatenkantoor en doe daar secretaressewerk. _________________ _______________________________________
|
|
|
 |
Roy
|
Geplaatst: wo 10 mrt 2004 1:05 Onderwerp: |
|
|
Ik loop nu bijna 2 jaar stage op een klein advocatenkantoor. Het is niet verkeerd om een goede inzicht te krijgen in hoe een kantoor functioneert.
Wat ik als erg positief ervaar is dat het kantoor me nu al behoorlijk veel taken geeft, varierend van telefoontjes plegen met clienten tot het schrijven van dagvaardingen/verzoekschriften. Eigenlijk kan ik het iedereen aanraden, want praktijkervaring naast je (vaak puur theoretische) studie betaalt zich vroeg of laat vanzelf terug. |
|
|
|
 |
Michèle Moderator
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: wo 10 mrt 2004 1:21 Onderwerp: |
|
|
Jep.
En afgezien daarvan maakt het je studie ook een stuk leuker. Een boek is tenslotte ook maar een boek... _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
 |
Kafka
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT
|
Geplaatst: wo 10 mrt 2004 1:58 Onderwerp: |
|
|
Ik zou het liefste een bijbaantje zien te krijgen bij een advocatenkantoor tijdens m'n studie.
Maar ja dat zal wel moeilijk te bewerkstelligen zijn...  _________________ Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden... |
|
|
|
 |
Diana
|
Geplaatst: wo 10 mrt 2004 20:21 Onderwerp: |
|
|
Kafka schreef: | Ik zou het liefste een bijbaantje zien te krijgen bij een advocatenkantoor tijdens m'n studie.
Maar ja dat zal wel moeilijk te bewerkstelligen zijn...  |
Je belt en informeert of stuurt een open sollicitatie. Ik ben via de studievereniging bij een advocatenkantoor terecht gekomen, omdat ze wisten dat ik er naar op zoek was. _________________ _______________________________________
|
|
|
 |
taat
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT
|
Geplaatst: wo 10 mrt 2004 23:16 Onderwerp: |
|
|
Bij een advocatenkantoor werken lijkt me inderdaad ook heel erg leuk en vooral leerzaam.
Momenteel werk ik zelf als bode op de Rechtbank. niet echt diepzinnig werk, maar het is al wel een stapje dichterbij wat ik wil gaan doen. als ik wat verder ben met mijn studie, zou ik graag als buiten griffier willen werken ofzo.
Is elsa nog op zoek naar bestuursleden? Weet iemand dat?? en hoeveel tijd gaat daar inzitten? _________________ Dat onze kinderen maar rijke ouders mogen krijgen! Cheers! |
|
|
|
 |
Diana
|
Geplaatst: do 11 mrt 2004 23:09 Onderwerp: |
|
|
taat schreef: | Is elsa nog op zoek naar bestuursleden? Weet iemand dat?? en hoeveel tijd gaat daar inzitten? |
ELSA Tilburg is voor het komend jaar wel weer op zoek naar bestuursleden volgens mij. Tijd is afhankelijk van functie, maar ieder bestuurslid vergadert zo'n 2 uur per week (1 x met bestuur en 1 x met commissie) en dan moet er ook nog het een en ander geregeld worden. Je kunt het beste even het bestuur mailen (elsa@uvt.nl) _________________ _______________________________________
|
|
|
 |
|