|
Auteur |
Bericht |
k.a.
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: do 28 jan 2010 22:06 Onderwerp: Transactie omzetten naar taak/werkstraf |
|
|
Dag!
Weet iemand of het mogelijk is voor een verdachte een transactie (indien al getekend is bij de OvJ) over te zetten naar een taakstraf?
(De transactie moet zoals gewoonlijk voldaan worden bij het CJIB.
Indien dat niet binnen een bepaalde tijd gebeurd moet de gedachte toch voorkomen. M.a.w. de transactie dient als 'aflossen van de schuld' zonder tussenkomst van een rechter.)
Als de verdachte dus van gedachten veranderd/geen financiele middelen heeft om de transactie te voldoen/etc kan ik me voorstellen dat het zou moeten kunnen. Iemand die het precies weet?
Karen Amy |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: vr 29 jan 2010 0:59 Onderwerp: |
|
|
Ik weet niet hoe dit in de praktijk precies gaat, maar ik zou verwachten dat een transactie slechts kan worden geaccepteerd door het bedrag van het transactievoorstel tijdig te voldoen. Is de transactie eenmaal betaald, dan kan de verdachte naar ik aanneem hier niet meer op terugkomen.
Of een strafvervolging uitloopt op een taakstraf hangt natuurlijk af van het verdere verloop van het strafproces en van wat de rechter beslist. (Of bedoel je met taakstraf een alternatief transactievoorstel?) _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|