|
Auteur |
Bericht |
dorina
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 26 jan 2010 10:54 Onderwerp: spaargeld terugvorderen |
|
|
In 2004 is er tijdens de verkoop van een huis gezamenlijk geld vrijgekomen waarvan een gedeelte van het geld op de rekening van mijn partner is gezet de rest is gebruikt voor het nieuw huis. Dit geld is voor de helft van mij. Nu heeft het kort op een gezamenlijke spaarrekening gestaan, deze rekening bracht te weinig rente op en het geld is daarna weer op zijn spaarrekening terecht gekomen ergens in september 2009. Nu gaan we uit elkaar en staat het geld dus nog op zijn spaarrekening. Wij waren niet getrouwd en hadden een samenlevingscontract met wel een clausule dat we niet aan het eigendom van de ander kunnen komen. Kan ik dit geld terugvorderen? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 26 jan 2010 11:46 Onderwerp: |
|
|
Lijkt me wel, aangenomen dat je één en ander kunt bewijzen.
Voor de zekerheid kun je hem maar beter snel schriftelijk aanmanen (met een aangetekende brief of zo, zodat jij bewijs hebt) om jouw deel van het geld inclusief rente op jouw rekening te storten, want zodra het geld langer dan 5 jaar op zijn rekening staat zou hij zich op verjaring kunnen gaan beroepen. (Of hij dat met succes zou kunnen doen is een andere vraag, maar zover kun je het maar beter niet laten komen als dat niet nodig is.) _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
dorina
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 26 jan 2010 12:27 Onderwerp: |
|
|
welke bewijzen zijn er dan nodig? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 26 jan 2010 12:33 Onderwerp: |
|
|
Dat kan alles zijn wat je maar kunt bedenken. Bankafschriften, e-mails, verklaringen van anderen, etc.
Om precies te zijn heb je geen bewijs nodig om het geld terug te kunnen vorderen. Je kunt hem gewoon vragen het geld terug te storten. Weigert hij, dan maan je hem schriftelijk aan. Pas als het tot een rechtszaak komt, en hij ontkent dat hij je geld verschuldigd is, is het nodig om met bewijs te komen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|