|
Auteur |
Bericht |
Herfstweer
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HHs
|
Geplaatst: za 23 jan 2010 13:52 Onderwerp: Rechtsmiddelen bij niet uitvoeren besluit (reorganisatie) |
|
|
Een ambtenaar heeft na bezwaar te hebben ingediend tegen een plaatsingsbesluit zijn gelijk gekregen. Plaatsing als uitvoerend medewerker A i.p.v. uitvoerend medewerker B met bijhorend salaris. Het salaris is conform de beslissing op bezwaar maar de feitelijke uitvoering van de rest want de taken die hij in eerste instantie toebedeeld had gekregen (medewerker B taken dus) zijn nog steeds de enige taken die hij krijgt. In goed overleg zijn takenpakket (al dan niet geleidelijk) aanpassen lijkt niet te werken. Mijn vraag is nu, zijn er rechtsmiddelen op grond waarvan uitvoering van het besluit wat dit aspect betreft af te dwingen is? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: za 23 jan 2010 18:30 Onderwerp: |
|
|
Als een besluit op bezwaar niet wordt uitgevoerd, lijkt de civiele rechter mij de enige rechtsgang.
Misschien is het een idee om deze kwestie eerst wat hoger in de organisatie aan te kaarten. Als het duidelijk is dat je baas in strijd handelt met waartoe hij volgens dat besluit verplicht is, lijkt me dat een serieuze vorm van plichtsverzuim. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Herfstweer
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HHs
|
Geplaatst: di 26 jan 2010 11:00 Onderwerp: |
|
|
[quote="bona fides"]Als een besluit op bezwaar niet wordt uitgevoerd, lijkt de civiele rechter mij de enige rechtsgang.
Misschien is het een idee om deze kwestie eerst wat hoger in de organisatie aan te kaarten. Als het duidelijk is dat je baas in strijd handelt met waartoe hij volgens dat besluit verplicht is, lijkt me dat een serieuze vorm van plichtsverzuim.[/quote
En dan op de onrechtmatige daad gaan zitten? Kies je dan voor een inbreuk op een recht (toekenninig) of doen of nalaten in strijd met een wettelijke plicht? Ik vermoed het eerste... |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 26 jan 2010 11:41 Onderwerp: |
|
|
De rechtspersoon waar je onder valt (bijv. de gemeente) handelt onrechtmatig door dat besluit niet uit te voeren. Lijkt me geen inbreuk op een recht. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|