|
Auteur |
Bericht |
erikdej
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvU
|
Geplaatst: wo 13 jan 2010 13:21 Onderwerp: <huiselijk geweld> beschermingsmaatregelen |
|
|
Een minderjarige jongen woont samen met zijn meerderjarige vriendin, hij wordt ervan verdacht haar te mishandelen. Hij is niet in VH genomen maar nog wel verdachte. Welke beschermingsmaatregelen kunnen z.s.m.. t.b.v. zijn vriendin genomen worden??
Tijdelijk huisverbod valt af want de jongen is minderjarig.
Contact of straatverbod als bijz. voorwaarde bij schorsing VH valt ook af, want er is geen sprake van VH.
Het aanvragen van een contact of stratverbod via een kortgeding blijft over. Nu is alleen mijn vraag of dat überhaubt wel mogelijk is als deze personen samen wonen. Kan de verdachte verboden worden om in zijn eigen huis/straat te komen???
Of is de enige optie dat de vrouw (tijdelijk) verhuist en vervolgens een (tijdelijk) contactverbod eist in het kort geding?? |
|
|
|
 |
HenkR
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: vr 15 jan 2010 4:35 Onderwerp: Re: <huiselijk geweld> beschermingsmaatregelen |
|
|
erikdej schreef: |
Het aanvragen van een contact of stratverbod via een kortgeding blijft over. Nu is alleen mijn vraag of dat überhaubt wel mogelijk is als deze personen samen wonen. Kan de verdachte verboden worden om in zijn eigen huis/straat te komen???
Of is de enige optie dat de vrouw (tijdelijk) verhuist en vervolgens een (tijdelijk) contactverbod eist in het kort geding?? |
De verdenking van mishandeling is opgeworpen door de vriendin neem ik aan?
Aanvragen van contact- wijkverbod is altijd mogelijk als daar reden toe lijkt te bestaan. Via kortgeding lijkt de weg als verdachte daar zelf niet vrijwillig mee instemt.
Tijdelijk verhuizen is prakisch gezien misschien geen slechte zaak maar ik weet te weinig om het 'harder' te zeggen. _________________ 'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?' |
|
|
|
 |
|