|
Auteur |
Bericht |
Duin
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 11 jan 2010 5:05 Onderwerp: Verzoekschrift procedure terug trekken ? |
|
|
Heb me het apekriek gezocht maar kan geen duidelijkheid vinden.
Volgens mij is een verzoek ondercuratelestelling een verzoekschrift procedure (Rv).
Nu is de vraag waar staat bepaald of je dit verzoek, tijdens de mondelinge behandeling kunt terug trekken ? (intrekken) |
|
|
|
 |
Duin
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
|
|
|
 |
lawyer
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 629
|
Geplaatst: ma 11 jan 2010 10:09 Onderwerp: |
|
|
Art. 1:379 BW zegt dat "de curatele kan worden verzocht", dus het gaat inderdaad om een procedure die wordt ingeleid met een verzoekschrift. |
|
|
|
 |
Aservire
Leeftijd: 61 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 11 jan 2010 17:01 Onderwerp: |
|
|
lawyer schreef: | Art. 1:379 BW zegt dat "de curatele kan worden verzocht", dus het gaat inderdaad om een procedure die wordt ingeleid met een verzoekschrift. |
Dankjewel voor je reactie Lawyer,
houdt dit in dat mijn informatie
Quote: | 1.2.8 Intrekking verzoekschrift
Zolang nog niet op het verzoekschrift is beslist, kan het verzoek worden ingetrokken.
Wanneer bij het verweerschrift om een kostenveroordeling is gevraagd, zal de rechter daarop beslissen. |
juist is ?
Anderen beweren namelijk dat het aan de rechter zou zijn en dat de rechter dit zou kunnen toe-staan. Maar dat lijkt mij onjuist, omdat de rechter volgens mij nietr ambtshalve een onder curatele stelling kan opleggen. |
|
|
|
 |
|